شناسه خبر: 21548 منتشر شده در مورخ: 1399/5/25 ساعت: 12:03 گروه: ورزشی  
دبیر فدراسیون سوارکاری: کرونا زمانی برای ایجاد تحول اساسی در بخش آموزش است

دبیر فدراسیون سوارکاری: کرونا زمانی برای ایجاد تحول اساسی در بخش آموزش است

دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: کرونا باعث شد تا در بخش آموزش تحول اساسی داشته باشیم و دریچه جدیدی باز شد تا از پتانسیل‌های موجود برای آگاهی و رشد و توسعه سطح دانش فنی رشته‌های سواره استفاده کنیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محمد کاظمیان اظهار داشت: اگر نکات منفی کرونا را کنار بگذاریم، این قضیه برای ما یک بخش مثبت داشت زیرا یک سری فعالیت‌های مجازی را شروع کردیم و در آینده هم ادامه خواهد داشت. در حال اجرای طرح‌هایی برای برپایی مسابقات در باشگاه‌های هر استان‌ هستیم و در آینده اگر کرونا هم نباشد این طرح‌ها هزینه جا به جایی اسب‌ها را به حداقل می‌رساند.وی افزود: فدراسیون سوارکاری خیلی از فعالیت‌های ورزشی و آموزشی را به صورت مجازی انجام می‌دهد که این موارد می‌تواند برای پایین آوردن هزینه و رشد  وتوسعه سوارکاری تاثیرگذار باشد. آموزش مجازی ما متناسب با سطح هر استان برای ارتقای سوارکاری برگزار می‌شود و مفید است و دیگر نیازی نیست که کلاس‌های عمومی برپا کنیم تا سوارکاران یک جا گرد هم آیند و هزینه‌های زیادی متقبل شوند.دبیر فدراسیون سوارکاری عنوان کرد: به نظرم کرونا باعث شد تا در بخش آموزش تحول اساسی داشته باشیم و دریچه جدیدی باز شد تا از پتانسیل‌های موجود برای آگاهی و رشد و توسعه سطح دانش فنی رشته‌های سواره استفاده کنیم. در بخش برگزاری مسابقات نیز در خیلی از رشته‌ها از دانش داوران خارجی به شکل مجازی برای آموزش و قضاوت در مسابقات بهره می‌بریم و این کار  بدون پرداخت هزینه بلیت و اقامت انجام می‌شود.   وی ادامه داد: سعی کردیم از راه‌های جدیدی یک سری فعالیت‌ها را در ۱۱ رشته انجام دهیم. یکی از اتفاقات خوب ما در سوارکاری جانبازان و معلولان است که با کمک کمیته بین المللی پارالمپیک، سوارکاران کلاس بندی می‌شوند و با نظارت پاتریشیا از فرانسه، دوره‌های مربیگری و روش‌های کار و اصلاح  به صور مجازی دنبال می‌شود. چون در محیط‌های باز هستیم فعالیت ما هم پربرخورد نیست بنابراین با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی بدون تماشاچی فعالیت خود را در باشگاه‌های هر استان بدون جا به جایی انجام می‌دهیم.کاظمیان اضافه کرد: در این مدت با وجود بحران کرونا مسابقات زیبایی، پرش با اسب و درساژ و پارادرساژ، اسب دوانی و استقامت برگزار شد. ما اصرار داریم تا مسابقات برپا شود زیرا در ورزش سوارکاری اشتغالزایی زیاد است و خیلی‌ها از این راه نان می‌خورند. هر راس اسب هشت نفر را در بخش حمل و نقل، نعل‌بندی، کارگری، مدیریت باشگاه، مربیگری، داوری و دامپزشکی و... شاغل کرده است. اگر مسابقات تعطیل شود خیلی از خانواده‌ها برای امرار معاش دچار مشکل می‌شوند و مجبوریم این فعالیت‌ها را دنبال کنیم و با تغییر روش‌ها مانع آسیب این افراد از نظر شغلی باشیم. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *