شناسه خبر: 21537 منتشر شده در مورخ: 1399/5/22 ساعت: 12:44 گروه: اجتماعی  
اعمال تبصره ۵ ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسط سازمان تامین اجتماعی

اعمال تبصره ۵ ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسط سازمان تامین اجتماعی

با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیر کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مسئولین سازمان تامین اجتماعی نشست حل مشکلات پرسنل آموزش و پرورش استثنایی در محل معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در این نشست اظهار داشت: بر اساس تبصره ۵ ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مصوب سال ۶۹ مجلس شورای اسلامی پنج سال خدمت رضایت بخش در آموزش و پرورش استثنایی از هر نظر از جمله بازنشستگی شش سال محسوب می گردد.

وی افزود : صندوق بازنشستگی کشوری از سال ۶۹ تاکنون با دریافت ۲۲.۵ درصد حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی، سنوات ارفاقی حدود ۱۷ هزار نفر را به عنوان سابقه بازنشستگی اعمال نموده است.

حسینی در ادامه گفت: به دلیل استنکاف سازمان تامین اجتماعی از پذیرش سنوات ارفاقی همکاران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان ها، دیوان عدالت اداری بر اساس رای وحدت رویه سال ۹۵، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ملزم به پرداخت حق بیمه و سازمان تامین اجتماعی را ملزم به پذیرش حق بیمه مذکور و احتساب آن در سنوات خدمتی مشمولین قانون مورد نظر کرده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سال های ۹۶ و ۹۷ به ادارت کل بیمه ای استان ها اعلام نمود که سنوات ارفاقی ۵ هزار نفر را پس از وصول بدهی حق بیمه و مستمری که حدود ۲ هزار میلیارد تومان می شود محاسبه نمایند.

معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی طی چند مکاتبه با سازمان تامین اجتماعی مغایرت بخشنامه صادره تامین اجتماعی با قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و رای دیوان عدالت اداری را اعلام نموده است، اظهار داشت: علیرغم مکاتبات فراوان پاسخی از طرف سازمان تامین اجتماعی تاکنون داده نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد مورد نظر در شرف بازنشستگی می باشند و یا توجه به ضرورت استیفای حقوق همکاران مراتب به معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام گردید تا بر اساس آیین نامه رفع اختلاف دستگاه های اجرایی این موضوع حل شود و این جلسه به منظور حل مشکل ۵ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است.

شایان ذکر است در این نشست پس از بحث و بررسی و بیان استدلالات طرفین، معاونت حقوقی ریاست جمهوری مقرر داشت ظرف ۱۰ روز آینده نتیجه جلسه اعلام خواهد شد و در طول این ده روز چنانچه بین دو سازمان توافقی صورت گیرد آن توافق مبنای عمل خواهد بود اما موضوع حتمی آن است که حق ۵ هزار معلم سازمان آموزش و پرورش استثنایی قطعا باید مورد نظر قرار گیرد

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *