شناسه خبر: 21377 منتشر شده در مورخ: 1399/5/1 ساعت: 00:05 گروه: ورزشی  
اعتبار 2 میلیارد تومانی برای ساخت سالن اختصاصی ورزش نابینایان در ارومیه +فایل صوتی

اعتبار 2 میلیارد تومانی برای ساخت سالن اختصاصی ورزش نابینایان در ارومیه +فایل صوتی

با تصویب بودجه یک میلیارد و 800 میلیون تومانی، ساخت سالن چند منظوره ویژه ورزش نابینایان در ارومیه آغاز شده است.

به گزارش ایران سپید عبد المناف عظیمی، رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان آذربایجان غربی در گفتگو با ایران سپید در خصوص رشته های تحت پوشش ورزش نابینایان در این استان گفت: رشته های گلبال، دو و میدانی، فوتبال پنج نفره، شنا، شطرنج و بولینگ برای نابینایان در دو بخش آقایان و بانوان فعال هستند. البته در حال حاضر از آنجا که استان ما در وضعیت قرمز قرار دارد و باشگاه ها تعطیل هستند، تمرینات بیشتر رشته ها متوقف شده است. چرا که سلامت ورزشکاران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. البته به جهت آمادگی جسمانی، برنامه های کوهپیمایی را برای آنها در نظر گرفته ایم.

رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان آذربایجان غربی در خصوص احداث سالن اختصاصی ورزش نابینایان در این استان گفت: ابتدا جا دارد از تلاش های فدراسیون نابینایان و اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی تشکر کنم. پنجم دیماه سال گذشته بود که با مدیر جدید اداره ورزش و جوانان به دیدار استاندار رفتیم و مسائل و مشکلات ورزش نابینایان را مطرح کردیم. آنها نیز قول پیگیری دادند. زمینی را برای ساخت سالن چند منظوره مد نظر داشتیم که مدیرکل مسکن و شهرسازی مخالف واگذاری این زمین به نابینایان بود. در نهایت با پیگیری هایی که استاندار و مدیرکل وزارتخانه کردند، این زمین که نزدیک به 900 متر مساحت دارد، در اختیار ما قرار گرفت. بودجه یک میلیارد و 800 میلیون تومان نیز در شورای برنامه ریزی استانداری برای این سالن مصوب شد که امیدواریم هر چه زودتر تخصیص یابد. خوشبختانه بیستم اردیبهشت ماه سال جاری بود که همزمان با میلاد امام حسن کلنگ احداث این سالن بر زمین خورد و قصد داریم یک سالن چند منظوره مناسب را برای نابینایان بسازیم.

امیر سرمدی

عبد المناف عظیمی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *