شناسه خبر: 21312 منتشر شده در مورخ: 1399/4/24 ساعت: 23:54 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 25 تیر 1399

روزنامه چهارشنبه 25 تیر 1399

عناوین امروز: تأمین مسکن و جهزیه زوجین معلول توسط جامعه خیرین حامی معلولان کشور - برجام ارزش یادآوری دارد - آموزش مهارتها در کودکی سنگ بنای زندگی مستقل در بزرگسالی - ادامه جنگ فرسایشی با کرونا حداقل تا یکسال دیگر - بی برنامه گی جودوکاران پارالمپیکی - قتل نوجوان ۱۷ساله در عروسی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 25 تیر 1399

23 ذی القعده  1441

15 جولای  2020

سال بیست و چهارم شماره 6463

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین.........

تأمین مسکن و جهزیه زوجین معلول توسط جامعه خیرین حامی معلولان کشور

برجام ارزش یادآوری دارد

آموزش مهارتها در کودکی سنگ بنای زندگی مستقل در بزرگسالی

ادامه جنگ فرسایشی با کرونا حداقل تا یکسال دیگر

بی برنامه گی جودوکاران پارالمپیکی

قتل نوجوان ۱۷ساله در عروسی

 

.........ویژه

* تأمین مسکن و جهزیه زوجین معلول توسط جامعه خیرین حامی معلولان کشور

نایب رئیس جامعه خیرین حامی معلولان کشور با اشاره به هدفگذاری این مجموعه برای ارائه خدمات به معلولان گفت: تأمین مسکن و جهیزیه زوجین معلول، اشتغال، آموزش و همچنین تجهیز و توسعه شیرخوارگاه‌‌‌ها ۵ هدف در نظر گرفته شده محسوب می‌شود.

محمدرضا کارگری با اشاره به  شکل‌گیری جامعه خیرین حامی معلولان اظهار کرد: حدود 10 سال پیش، این مجموعه با هدف ارائه خدمات به معلولان و مددجویان بهزیستی شکل گرفت و در این مدت خدمات ارزشمندی به این افراد ارائه شده است.

وی با اشاره به هدفگذاری جامعه خیرین حامی معلولان کشور خاطرنشان کرد: تأمین مسکن، تأمین جهیزیه معلولان، اشتغال، آموزش و همچنین تجهیز و توسعه شیرخوارگاه‌‌ها 5 هدفی است که از سوی جامعه خیرین حامی معلولان پیگیری می‌‌شود.

سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور خاطرنشان کرد: احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و دو معلول به بالا از اقداماتی است که از سال 94 در دستور کار جامعه خیرین حامی معلولان قرار گرفت و این طرح با مشارکت بنیاد مستضعفان و کمکهای قابل توجه خیرین اجرا شده و هم اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی برای این افراد ساخته و واگذار شده است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: با وجود تمام شرایط، خیران کمکهای خوبی را به جامعه هدف سازمان بهزیستی داشته‌اند و امیدواریم این شرایط بهبود یابد تا میزان کمک خیرین نیز افزایش یابد.

کارگری همچنین ضمن تقدیر از عملکرد دکتر قبادی دانا ریاست سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در مدت حضور وی، خدمات قابل توجهی به معلولان و مددجویان ارائه شده است همچنین ارتباط خوبی بین شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی فراهم شده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

نایب رئیس جامعه خیرین حامی معلولان کشور با اشاره به تأمین جهیزیه معلولان برای ازدواج خاطرنشان کرد:‌این مسئله از طریق مجامع خیرین در هر استان و با همراهی و شناسایی سازمان بهزیستی انجام می‌گیرد که در همین زمینه اقلام مورد نیاز آنها از جمله یخچال، فرش، ماشین لباسشویی و... به آنها داده می‌شود.

سخنگوی جامعه  خیرین حامی معلولان کشور در مورد سقف ریالی این اقلام تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توان رقمی را در نظر گرفت اما اقلام مورد نیاز اولیه در اختیار زوجین معلول قرا رمی‌گیرد.

وی در پایان در ارتباط با سایر پروژه‌های در دست اقدام مجمع خیرین حامی معلولان گفت: در حال حاضر تجهیز و توسعه شیرخوارگاه‌ها در دستور این مجموعه قرار دارد همچنین 90 درصد از پروژه هتل ویژه معلولان در مشهد به اتمام رسیده است و بزودی این مجموعه بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

........اخبار روز

* برجام ارزش یادآوری دارد. سخنگوی دولت در سالروز برجام گفت: برجام نتوانست انتظارات اقتصادی مردم را برآورده کند اما هنوز ارزش توجه و یادآوری دارد

 ربیعی، در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: در سال 99 به اندازه 15 سال گذشته وام بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

* 1000 نفر ‌‌در ‌یک مراسم ‌ترحیم به کرونا مبتلا شدند

معاون کل وزارت بهداشت گفت:

برگزاری مجالس و دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین علت افزایش آمار مبتلایان کرونا ‌گزارش شده است.

برگزاری یک عروسی و مجلس ترحیم می‌تواند وضعیت سفید را به قرمز تبدیل کند.

در مواردی شاهد ابتلای ۲۰۰ نفر در یک مراسم عروسی و یک هزار نفر مبتلا در یک مراسم ترحیم بوده‌ایم.

* شرایط بازنشستگی زنانی که شغل خود را از دست داده‌اند، فراهم شد

زنان بیمه‌پردازی که با شیوع ویروس کرونا یا به واسطه مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، شغل خود را از دست داده‌اند می‌توانند با ادامه بیمه‌پردازی در قالب طرح "بیمه زنان خانه‌دار" بازنشسته شوند./ مهر

* کدام خط بی آر تی تهران بیشترین مسافر را دارد؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه خطوط بی آرتی، پرترددترین مسیرهای اتوبوسرانی تهران هستند و بیشترین تعداد مسافران در این خطوط جابه‌جا می‌شوند، افزود: در این میان، خط ۷ بی آرتی که میدان راه آهن در جنوب تهران را به میدان تجریش در شمال تهران اتصال می‌دهد، پرمسافرترین خط اتوبوسرانی پایتخت است.

وی با تاکید براینکه خط یک بی آر تی که میدان آزادی و پایانه غرب در منتهی‌الیه غربی تهران را به چهارراه تهران‌پارس و پایانه شرق در منتهی‌الیه شرقی تهران متصل می‌کند، دیگر خط اتوبوسرانی تهران با بیشترین تعداد مسافر است.

*ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندان و فارس ‌صعودی‌تر شد.

* مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: تصور ایجاد ایمنی در بهبودیافتگان کرونا نقض شد.

* سرپرست مدیریت طرح سی ان جی: ۶۰هزار خودرو در طرح دوگانه سوز شدن خودرو ثبت نام کرده‌اند. یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند.

* افزایش قیمت گازوئیل یک دروغ بزرگ است

وزیر نفت:

افزایش قیمت گازوئیل، یک دروغ بزرگ است که خارجی‌ها به منظور عصبانی و ناراحت کردن مردم ایران به راه انداخته‌اند.

هیچ برنامه، ایده، طرح و پیشنهادی در هیچ سطحی برای افزایش قیمت گازوییل وجود ندارد و با وجود تکذیب‌های مکرر باز هم این جنگ روانی را علیه مردم ایران ادامه می‌دهند.

 

..........گفتگوی ویژه

* آموزش مهارتها در کودکی سنگ بنای زندگی مستقل در بزرگسالی: زندگی مستقل که برای فرزندان نابینای خود می خواهیم بنایی است که از کودکی باید پایه ریزی شود. راضیه ابراهیمی که امروز دانشجوی رشته مشاوره در دانشگاه اصفهان است از مهارتهایی می گوید که آموختنش را از کودکی آغاز کرده است: من آموزش کامپیوتر را از پایه ششم که در کتاب کار و فن آوری برای همه دانش آموزان اجباری شد آغاز کردم. خانواده من خیلی دوست داشتند کار با کامپیوتر را یاد بگیرم. به همین جهت با کمک یک دوست کلاس کامپیوتر را شروع کردم. این کار یک سال طول کشید. بعد از آن هم سعی کردم به تنهایی مواردی که نیاموخته ام را با تجربه یاد بگیرم. فراگیری کار با کامپیوتر هرچند در دوران مدرسه زیاد به کارم آمد اما در دانشگاه این موضوع بسیار به من کمک کرد. من که دوره متوسطه را در مدرسه عادی  از منشی استفاده می کردم امسال در دانشگاه تمام امتحانات را با لب تاپ و بدون کمک گرفتن از منشی گذراندم. قبل از امتحانات پایان ترم اول با اساتید صحبت کردم و با نحوه امتحان دادن من مشکلی نداشتند. حتی برای امتحان آمار برای اینکه به منشی نیاز نداشته باشم استاد سوالات متفاوتی را برایم طرح کرد.

س: فایل سوالات را در اختیار شما قرار می دادند؟

ج: بله امتحانات حضوری اینگونه بود که فایل سوالات را به من می دادند و من جواب را در قالب فایل word آماده می کردم و همزمان با سایر دانشجویان امتحان می دادم.

س: کلاسهای آن لاین دانشگاه با چه برنامه ای برگزار می شود؟

ج: کلاسهای آن لاین دانشگاه با سامانه المنس برگزار می شود که با نرم افزارها و صفحه خوانهای گویا هماهنگی دارد و مشکل دسترس پذیری ندارد. من هم همپای سایر دانشجویان در کلاسها شرکت می کنم و فعالیتها را انجام می دهم .

س: برای یادگیری کامپیوتر خانواده چقدر حامی شما بودند؟

ج: پدر و مادرم من را به آموختن کامپیوتر تشویق می کردند. من را محدود نمی کردند و نرم افزارهایی که نیاز داشتم را در اختیارم قرار می دادند. بعد از اینکه کار با کامپیوتر را به خوبی یاد گرفتم هم با استفاده از لب تاپ توانستم چیزهایی را که نمی توانستم با کامپیوتر امتحان کنم را هم یاد بگیرم.

س: برای آموختن کامپیوتر آشنایی با زبان هم اهمیت دارد این مسئله را چگونه حل کردید؟

ج: من از صفحه خوانهای گویا استفاده می کردم و با استفاده از تلفظهای صفحه خوان تا حدودی به زبان کامپیوتر مسلط شدم ولی آموختن زبان انگلیسی را از زمانی که وارد دانشگاه شدم با ثبت نام در کلاسهای آیلس در دانشگاه شروع کردم.

ابراهیمی که روزی با حمایت مشاور نابینای مدرسه خود جهت یابی را آموخت امروز توانسته با این مهارت به تنهایی در شهری دیگر زندگی کند. او می گوید: زمانی که وارد دانشگاه و خوابگاه شدم شرایطم با زندگی در کنار خانواده کاملا متفاوت شد. باید یاد می گرفتم که کارهایم را به تنهایی انجام دهم. یکی دو هفته ای طول کشید تا کاملا با محیط دانشگاه آشنا شوم ولی بعد از آن به کمک کسی نیاز نداشتم و می توانستم مسیر خوابگاه تا دانشکده های مختلف را به تنهایی بروم و کارهایی که هر کس در خوابگاه انجام می دهد را به راحتی انجام دهم.

س: چرا مشاوره را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟

ج: رشته مشاوره را با علاقه انتخاب کردم و تصمیم دارم به افرادی که شرایط خودم را دارند کمک کنم تا افرادی مستقل شوند و با داشتن کمترین وابستگی زندگی کنند از خانواده ها و دوستان نابینایم هم می خواهم که هیچگاه تواناییهای خودمان را دست کم نگیریم اگر ما خودمان در درجه اول بخواهیم مستقل باشیم کم کم نگرانیهای جامعه و خانواده مان هم کمرنگ می شود و می توانیم مانند سایر نابینایانی که توانسته اند مستقل شوند زندگی مستقلی داشته باشیم.

.........سلامت و بهداشت

* ادامه جنگ فرسایشی با کرونا حداقل تا یکسال دیگر: معاون کل وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به برگزاری دورهمی‌ها و سفرهای خانوادگی، گفت: حدود ۹۲ درصد موارد ابتلاهای اخیر یا از طریق دورهمی‌ها و مراسم‌ها بوده و یا داخل خانواده‌ها منتشر شده است و تنها هشت درصد موارد ابتلا در برخی استان‌ها ناشی از مواجهه‌های شغلی بوده است.

به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی که برای بررسی وضعیت کرونا به همدان سفر کرده است، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور، گفت: استان همدان یکی از استان‌های موفق در مقابله با بیماری کووید-۱۹ بوده است و به دلیل رفتارهای بهداشتی درست مردم و سیاست منسجمی که از سوی استاندار و مسئولان این استان انجام شده، میزان ابتلا در این استان یک‌سوم مجموع کشوری است که موفقیت مهمی است.

وی افزود: منتها به دلیل ماهیت پیچیده این ویروس نگرانی ما از مناطقی است که فعلا کم به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. در استان همدان و فارس که جزو استان‌های موفق بوده‌اند، اخیرا افزایش‌هایی داشته‌ایم. البته خوشبختانه با برنامه‌ریزی که در استان شده است، این افزایش کنترل شده است. باید توجه کرد که هم مناطقی که کمتر به ویروس مبتلا شدند مانند همدان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر باید همچنان هوشیار باشند، هم برخی مناطق جغرافیایی مانند روستاها و شهرهای کوچکی که کم مبتلا شدند و هم گروه‌های سنی مانند افراد مسن و کودکان که در این چند ماهه کمتر از خانه خارج شده‌اند و ابتلای کمی داشتند، اگر این موفقیتی را که حاصل کردند و در برابر دشمنی به نام کرونا مقاومت کردند و قاعدتا هم خسته و فرسوده شده‌اند، در هم بشکند، این ویروس منحوس می‌تواند با شدت بیشتری این مناطق، استان‌ها، ‌شهرهای کوچک و یا آن رده‌های سنی را درگیر کند.

حریرچی ادامه داد: نکته بسیار جالبی که در همدان و برخی استان‌های دیگر وجود دارد و ما درباره آن تذکر می‌دهیم، این است که فشار افکار عمومی و رسانه‌ها بیشتر بر بستن مراکز شغلی، ‌ مراکز تجاری، مدرسه، ‌دانشگاه و... است، اما در بسیاری از استان‌ها گاهی بالای ۴۰ درصد موارد ابتلا از  طریق دورهمی‌ها شامل مهمانی‌های خانوادگی، گردش‌های دسته‌جمعی، عروسی‌ها و مجالس ترحیم است و ۵۱ درصد انتشار ویروس‌شان داخل خانواده است. بر این اساس حدود ۹۲ درصد موارد ابتلای ما یا از طریق دورهمی‌ها و مراسمات بوده و یا داخل خانواده‌ها منتشر شده است و تنها هشت درصد موارد ابتلا در این استان و برخی استان‌های دیگر ناشی از مواجهه‌های شغلی بوده است. بنابراین با توجه به اینکه دورهمی‌هایمان هیچ تاثیر مثبت اقتصادی ندارد، بهتر است این دورهمی‌ها را نداشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، گفت: باید توجه کرد که اصل مهم استفاده از ماسک است. بر اساس اطلاعات علمی موجود امروز، نشان می‌دهد که حتی در صورت کشف واکسن، تاثیر ماسک در پیشگیری از بیماری کرونا به شرط اینکه حدود ۹۵ درصد مردم از آن استفاده کنند، حتی می‌تواند از تاثیر واکسن موثرتر باشد. در عین حال در این جنگ فرسایشی که حداقل یکسال دیگر باید آن را تا زمان کشف واکسن ادامه دهیم، تاکیدمان این است که حتما از ماسک استفاده شود.

حریرچی افزود: در عین حال تاکید می‌کنم که مداخلات محدود و جزیی در مقابله با ویروس کرونا تاثیر چندانی ندارد و حتما مداخلات ما باید با شدت متوسط و شدید باشد تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم. در عین حال همدلی که می‌تواند تحت فرماندهی واحد در استان‌ها ایجاد شود، تاثیر بسیار زیادی بر کنترل بیماری دارد.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی از نکات تلخ این است که از استان‌های قرمز به سمت استان‌هایی که وضعیت سفید یا زرد و وضعیت مناسبی دارند، مسافرت انجام می‌شود و در مقاطعی بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان همدان بر اساس تلفن‌های موبایل به آن مسافر وارد شده است و اکنون ۲۱ درصد بیمارانی که در همدان بستری هستند، از استان‌های دیگر هستند. تاکید می‌کنم که مردم در استان‌هایی که ابتلای بالا دارند، باید سعی کنند در استان خودشان بمانند و آلودگی را به مناطق دیگر منتقل نکنند و همچنین به استان‌هایی که ابتلای بالا هم دارند، کمتر سفر انجام شود. اکنون وقت سفر به‌ویژه سفرهای دسته‌جمعی نیست. مواردی داریم که چند خانواده دور هم جمع می‌شوند، اما باید از این اقدامات پرهیز شود.

* کرونا مخوف‌تر از مرس و سارس است: دبیر انجمن ویروس شناسی، با اذعان به قدرت ویروس کووید ۱۹، گفت: این ویروس آمده که نقاط ضعف ویروس‌های هم خانواده خودش را بپوشاند.

به نقل از مهر، امیر قائمی، اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ بر خلاف ویروس‌های هم خانواده اش که «مرس» و «سارس» باشند، همچنان وجود خواهد داشت و باید به زندگی با این ویروس عادت کنیم.

دانشیار انستیتو پاستور ایران، ادامه داد: ویروس کووید ۱۹ آمده که نقاط ضعف ویروس‌های «مرس» و «سارس» را بپوشاند. حتی راه‌هایی برای گریز از سیستم ایمنی بدن انسان را فرا می‌گیرد.

قائمی با اشاره به نبود دارو و واکسن مقابله با کرونا، تاکید کرد: به نظر می‌رسد که تنها راهکار مقابله با این بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با عنوان این مطلب که تاکنون بالغ بر ۳۰۰ گونه مختلف از ویروس کرونا در دنیا تعیین توالی شده است، افزود: قدرت این ویروس به گونه‌ای است که می‌بینیم سطح ایمنی افراد بعد از ابتلا به این بیماری، به شدت کاهش می‌یابد.

دبیر انجمن ویروس شناسی، گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا که بهبود می‌یابند، بعد از گذشت سه ماه می‌بینیم که آنتی بادی در بدن آنها قابل شناسایی نیست.

.........ورزشی

* بی برنامه گی جودوکاران پارالمپیکی

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان گفت: هر چند ویروس کرونا جودوکاران پارالمپیکی را دچار بی برنامه گی کرده، اما به دلیل رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در باشگاهها نمی توانیم آنها را مجبور به انجام تمرینات حرفه ای کنیم.

محمد رضا حاج یوسف زاده اظهار کرد: هر چند از زمان شیوع ویروس کرونا تا به الان جودوکاران پارالمپیکی تمرینات خود را زیر نظر مربیان در منزل پیگیری می کنند تا از نظر بدنی افت پیدا نکنند، اما این تمرینات به تنهایی کافی نیست و ورزشکاران نیاز به حریف تمرینی دارند تا ضعف های تکنیکی و تاکتیکی خود را مرتفع کنند.

البته در شرایط کنونی و با توجه به شیوع موج دوم کرونا، به صلاح ورزشکار نیست که با حضور در باشگاه ها به این بیماری مبتلا شود و عمر قهرمانی خود را کوتاه کند.

وی گفت: من خود چون تجربه مبتلا شدن به بیماری کرونا را دارم دقیقا می دانم که چقدر این بیماری عمر قهرمانی ورزشکار را کوتاه و او را از برنامه هایش عقب می اندازد.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه چون در باشگاه ها پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت نمی شود و ریسک ابتلا به این بیماری زیاد است، من به جودوکاران نمی توانم تأکید کنم که برای ارتقای آمادگی بدنی خود حتما تمرینات حرفه ای خود را در باشگاهها پیگیری کنند. سلامتی ورزشکار برای ما مهم تر از هر چیز دیگری است.

وی گفت: هر چند ویروس کرونا جودوکاران پارالمپیکی را دچار نوعی بی برنامگی کرده است، اما پیگیری تمرینات در باشگاهها در شرایط فعلی به صلاح ورزشکار نیست و جودوکاران برای حفظ آمادگی نسبی خود بهتر است در همان منزل تمرینات خود را انجام دهند تا سلامتی آنها به خطر نیفتد.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان در پایان تصریح کرد: ما برنامه های خود را به فدراسیون ارائه داده ایم و منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم تا ببینیم اردوها از چه زمانی آغاز خواهد شد تا کار خود را شروع کنیم.

.........حوادث

* قتل نوجوان ۱۷ساله در عروسی

خراسان نوشت: نزاع مرگبار اتباع خارجی که از جشن عروسی در یکی از تالارهای مشهد آغاز و به بیرون از تالار کشیده شد، به قتل نوجوان 17 ساله مهمان انجامید.

این حادثه در دقایق اولیه بامداد روز دوشنبه در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی هلالی مشهد، زمانی رخ داد که در شب های وحشتناک کرونایی و در شرایطی که مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد، جشن عروسی در یکی از تالارهای اطراف منطقه التیمور برگزار شد.

عقربه های ساعت دقایق اولیه بامداد را نشان می داد که دو جوان در حالت «چشم تو چشم!» قرار گرفتند. همین نگاه معنی دار منجر به مشاجره لفظی بین سه برادر از یک سو و چند هموطن دیگرشان از طرف دیگر شد.

  در همین حال متصدی تالار، آن ها را که طبق برخی اظهارنظرها، حالت طبیعی نیز نداشتند، به بیرون از تالار راهنمایی کرد تا درون تالار نزاعی رخ ندهد اما این مشاجره به خاطر غرور چند جوان پایانی نداشت و بدین ترتیب درگیری به بیرون از باغ تالار کشید.

در خلال این درگیری ناگهان تیغه چاقو در فضا درخشید و بر قلب نوجوان 17 ساله ای به نام حفیظ ا... نشست. چند دقیقه بعد، نوجوان مجروح به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت اما بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه کارد به قفسه سینه جان خود را از دست داد.

 نیروهای انتظامی پس از انجام بررسی های مقدماتی، ماجرا را به قاضی ویژه قتل عمد اعلام کردند  و موفق شدند عارف نوجوان 16 ساله متهم به قتل را پس از یک سری عملیات اطلاعاتی دستگیر کنند که در نهایت دو برادر وی نیز روز بعد خود را تسلیم قانون کردند. این نوجوان که مدعی بود مهمان جشن عروسی است در بازجویی ها به وارد آوردن ضربه چاقو اعتراف کرد اما گفت: چاقو مال مقتول بود و من هنگام نزاع از دستش گرفتم و با همان چاقو ضربه ای به قفسه سینه اش زدم!

 

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *