شناسه خبر: 21295 منتشر شده در مورخ: 1399/4/23 ساعت: 11:32 گروه: اجتماعی  
پروژه مهر، برنامه سنجش و کیفیت بخشی به شبکه شاد

پروژه مهر، برنامه سنجش و کیفیت بخشی به شبکه شاد

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه پروژه مهر، طرح سنجش و شبکه شاد سه محور  اصلی فعالیت های حال حاضر  سازمان آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت: در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون  نزدیک به 150 هزار نفرنوبت گیری انجام شده است که از این تعداد بیش از 13 هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در برنامه سنجش پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان هدف‌گذاری شده است اظهار داشت: فعالیت پایگاه های سنجش تابع اعلام نظر ستاد ملی کرونا است و تا زمانی که این ستاد اعلام نکرده است فعالیت این پایگاه ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در برنامه سنجش سلامت رصد مدیریتی باید قوی تر باشد و شبکه سازی در ستاد و کنترل روزانه استان ها  جهت مداخلات موثر باید مدام پیگیری  و انجام شود.

معاون‌وزیر در ادامه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس و آماده سازی مدارس استثنایی  تدوین شده است اظهار داشت:  یکی از ویژگی های این دستور العمل داشتن سناریو برای وضعیت  مختلف سفید، زرد و قرمز در ایام کرونا و انتقال سریع به وضعیت های مختلف است.

وی افزود: مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسا برنامه‌ریزی  که در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام  می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و  ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر عدم تعطیلی هیچ ماموریتی از مأموریت های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی افزود: روسای ادارات تک تک مدارس را برای بازگشایی مدارس رصد کنند و با رویکرد تعاملات گرم پیگیر اجرایی شدن  دستورالعمل بازگشایی مدارس باشند

وی تصریح کرد: هفته منتهی به شروع مدارس، مانور بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد.

حسینی خواستار استفاده بهینه از ظرفیت شبکه شاد شد و اظهار داشت: مناسب سازی شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال انجام است و با اهتمام همه استان ها محتواهای آموزشی مناسب دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز در حال تولید  است

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه  باید گفتمان غالب پیرامون سیاست های آموزش و پرورش استثنایی بوجود بیاید‌ اظهار داشت: در راستای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی، روسای ادارات با استفاده از ظرفیت رسانه ها به تبیین سیاست های آموزش و پرورش استثنایی بپردازند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *