شناسه خبر: 21246 منتشر شده در مورخ: 1399/4/16 ساعت: 11:55 گروه: اجتماعی  
افزایش 20 میلیارد ریالی اعتبار خدمات حمایتی در سال جاری

افزایش 20 میلیارد ریالی اعتبار خدمات حمایتی در سال جاری

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال گذشته 11 هزار پرونده خدمات حمایتی دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت که 7 هزار 864 مورد هزینه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت شد. همچنین اعتبار خدمات حمایتی از 40 میلیارد ریال در سال 98 به 60 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در نشست هم اندیشی ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه  با بیان اینکه هزینه خدمات توانبخشی در 16 آیتم به دانش آموزان پرداخت می شود گفت: در سال گذشته هزینه های  22 مورد اندام مصنوعی، 253 مورد اورتز و پروتز،252 مورد تعمیر قطعات پروتز و کاشت حلزون، 17 مورد جراحی کاشت حلزون، 409 مورد خدمات بیمارستانی، 2444 مورد داروی مستمر، 242 مورد دندانپزشکی، 3 مورد ذره بین، 503 مورد سمعک، 11 مورد عصای سفید، 1653 مورد عینک، 535 مورد کفش و کفی طبی، 43 مورد کمک آموزشی بینایی، 55 مورد واکر، 249 مورد ویلچر و 1171 مورد پاراکلینیک به دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت شده است.

حسینی ارائه خدمات توانبخشی  علاوه بر تعلیم و تربیت را یکی از وظایف  آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: خدمات توانبخشی در قالب خدمات درون و برون مدرسه ای، بسته های توانبخشی و ارائه مشاوره در مراکز مشاوره و توانبخشی انجام میگیرد.

وی با بیان اینکه در سال 99 هزینه قابل پرداخت عینک، پروتز، کفش و داندان پزشکی افزایش یافته است اظهار داشت: در سال جاری 4 میلیون ریال بابت خرید عینک، 10 میلیون ریال جهت پروتز، 4میلیون ریال بابت خرید کفش و کفی طبی و 20 میلیون ریال جهت هزینه های دندانپزشکی پرداخت خواهد شد و برای اولین بار 60 میلیون ریال نیز بابت تعویض پردازشگر کاشت حلزون پرداخت خواهد شد.

حسینی در پایان خواستار اهتمام جدی استان ها در ارسال پرونده های خدمات توانبخشی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد و افزود: دقت و سرعت در ارسال پرونده ها باید در دستور کار تمامی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *