شناسه خبر: 21232 منتشر شده در مورخ: 1399/4/17 ساعت: 11:04 گروه: بهداشت و سلامت  
آموزش دوخت ماسک خانگی + فایل صوتی

آموزش دوخت ماسک خانگی + فایل صوتی

بسیاری از مردم می گویند نمی توانند اینقدر هزینه کنند و ماسک بخرند چون باید برای هر روز کاری دو ماسک داشته باشند و برای چند نفر از اعضای خانواده که از خانه بیرون می روند این هزینه بخشی از سبد خانوار می شود.

به گزارش ایران سپید برخی هم می گویند کش ماسک پشت گوششان را زخم کرده و نمی توانند از ماسک استفاده کنند. و بسیاری از مسائل دیگر. به نظر می رسد راه حل همه این مشکلات استفاده از ماسک خانگی است. برای دوخت ماسک خانگی به پارچه مناسب نیاز داریم. بهترین پارچه برای دوخت ماسک، پارچه نخی است که هر چه ضخیمتر و تار و پود آن متراکمتر باشد بهتر است مثل کتان و تترون ایرانی. البته باید توجه داشته باشید پارچه ای که ماسک را از آن تهیه می کنید کاملا تمیز باشد همچنین میز کار و وسایلی که قصد داریم روی آن ماسک را تهیه کنیم. دستها را هم باید 20 ثانیه کاملا شسته باشیم. ماسک باید به اندازه صورت باشد. ماسکهای طبی که در داروخانه ها دیده می شود اغلب به اندازه 20 در 20 سانتیمتر هستند که برای آقایان مناسب ترند. الان گفته می شود بهتر است ماسک از دو لایه پارچه ساخته شده باشد و در وسط آن از یک لایه دستمال کاغذی به عنوان فیلتر استفاده شود. شاید بتوان این فیلتر را مرتب عوض کرد. با این گفته ها اندازه یک ماسک مناسب برای یک آقا،یک مستطیل 20 در 40 سانتیمتر است که از وسط تا شده و یک مربع 20 در 20 می سازد. یک ضلع این مربع دو لایه تا خورده و بسته است و سه ضلع این مربع باز است که می توان دو ضلع آن را در دو طرف ضلع تا خورده با سوزن نخ کوک زد. اگر بخواهیم کش به صورت مرتب توی ماسک قرار بگیرد می توانیم دو قطعه کش از نوع کش با ضخامت یک سانتی را که محکمتر است را به اندازه 15 سانتیمتر بریده و کشها را داخل دو لایه ماسک قرار دهیم طوری که یک سر هر کش لای درز یک ضلع مربع قرار گیرد و سر دیگرش لای درز ضلع مقابل در این صورت بعد از دوخت و برگرداندن ماسکی که حالت پاکتی دارد کش ها موازی  هم قرار دارند و می توان یک کش را پشت سر قرار داد و کش دیگر را پشت گردن. اگر هم بخواهیم کشها پشت گوش قرار گیرند دو سر یک قطعه کش را در بالا و پایین یک ضلع قرار داده و رویش را کوک می زنیم. بعد از برگرداندن ماسک پاکتی شکل، برای اینکه دوضلع دو طرف ماسک جمعتر شود و روی صورت قرار گیرد دو ضلع را از رو چند پلیسه یک سانتی داده و رویش را می دوزیم یا چرخ می کنیم. در این صورت وسط ماسک باز شده روی بینی و زیر چانه قرار می گیرد. البته اگر می توانید تحمل کنید اگر ماسک را سه لایه بدوزید یعنی یک لایه هم در وسط قرار دهید بهتر است.

ماسک جالب دیگری که در فضای مجازی خیلی مورد توجه قرار گرفته با استفاده از آستینهای کوتاه تی شرت درست می شود. به این ترتیب که حدود 15 سانتیمتر از لبه پایین آستین بالا آمده و موازی لبه آستین برش می دهیم. بعد یک کش نیم متری برداشته و از وسط کش آن را پشت گردن انداخته و دو سر آن را از جلو از داخل آستین می گذرانیم.. در مرحله بعد دو سر آزاد کش را پشت سر برده ماسک را روی صورت تنظیم کرده و اضافه کش را گره زده یا روی هم می دوزیم. این ماسک به خوبی روی صورت فیکس می شود. اگر پارچه ماسک یک مقدار حالت کشی داشته باشد که ماسک بهتر هم فیکس می شود. هر فرد خانواده بهتر است چند ماسک داشته باشد و در طول روز که بیرون از خانه است از دو تای آنها استفاده کند و بعد از مراجعت به خانه هر دو را با پودر لباسشویی شسته و خشک کند تا بتواند از آنها برای روز بعد دوباره استفاده کند. شعار این روزهای ما این است من ماسک می زنم تا تو سالم بمانی تو هم ماسک بزن تا من بیمار نشوم.

آموزش تهیه ماسک
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *