شناسه خبر: 21220 منتشر شده در مورخ: 1399/4/15 ساعت: 13:05 گروه: بهداشت و سلامت  
چگونه در برابر ورود ویروس کرونا مقاوم شویم + فایل صوتی

چگونه در برابر ورود ویروس کرونا مقاوم شویم + فایل صوتی

در اوایل شیوع بیماری کووید 19، می گفتند ویروس کرونا دوستدار سرماست و وقتی هوا گرم شود کم کم از بین می رود اما این پیش بینی درست از کار درنیامد. گفتند وقتی تعداد زیادی از مردم به بیماری مبتلا شوند کم کم ایمنی اجتماعی به وجود می آید،

به گزارش ایران سپیگفتند وقتی تعداد زیادی از مردم به بیماری مبتلا شوند کم کم ایمنی اجتماعی به وجود می آید، اما الان می بینیم که بیماری روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. گفتند بیشتر افراد مسن و کسانی را درگیر می کند که بیماری زمینه ای دارند  اما این روزها می بینیم در آمارهای رسمی گفته می شود جوانها بیشتر درگیر می شوند و به ویژه افراد زیر 30 سال، تعداد زیادی از بخشهای icu  را اشغال کرده اند. به نظر می رسد این ویروس موذی فکر همه جا را کرده و هیچ راه فراری نگذاشته. هرچند خبرهای خوشی می رسد و وزیر بهداشت می گوید در حال ساخت واکسن کرونا هستیم اما معاون اول او می گوید: در بهترین و خوشبینانه ترین حالت؛ تا 12-14 ماه آینده منتظر واکسن نباشید. متخخصصان عفونی هم نگران پائیز و زمستان هستند که قرار است موج آنفولانزا هم با کرونا همراه شود و تعداد خیلی زیادی را مبتلا کند. از چین هم خبر می رسد که یک ویروس جدید آنفولانزا کشف شده است. از طرفی هم می گویند آنهایی که یکبار به کووید 19 مبتلا شده اند هم باید مراقب باشند چون احتمال دارد دوباره مبتلا شوند. همه هم از درد و رنج بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان خبر دارند که چقدر سخت است و چه مشکلاتی را تحمل می کنند و اگر هم به سلامتی بهبود یابند و از بیمارستان خارج شوند تا سالها عوارض کرونا را همراه خود خواهند داشت. پس اگر قرار است کرونا بگیریم و باز هم به آن مبتلا شویم چه بهتر که از همین اول فکر چاره کنیم. چه کار کنیم؟ از ماسک استفاده کنیم. تنها راه پیشگیری از ابتلا به کووید 19، استفاده از ماسک است.

می گویند ماسک تا 95 درصد جلوی ابتلا به بیماری را می گیرد. این روزها استفاده از دستکش هم دیگر منسوخ شده است. می گویند کسانی که از دستکش استفاده می کردند با اطمینان زیادی به همه چیز دست می زدند و همه کار می کردند و بیشتر خودشان را آلوده می کردند. از امروز هم که استفاده از ماسک در محلهای عمومی و پر تجمع اجباری شده است. پس بیایید یک فکر طولانی مدت برای استفاده از ماسک بکنیم. اینکه نمی توانیم از ماسک استفاده کنیم و جلوی تنفسمان را می گیرد بهانه ای بیش نیست. چون می بینیم پرستاران و پزشکان در بخشها مرتب ماسک دارند  و با لباسهای بسیار گرم کارشان را انجام می دهند. امروز می خواهیم از حداقلهای مورد نیاز در کنار استفاده از ماسک بگوییم؛ برای اینکه مطمئن شویم از شر این ویروس در امان می مانیم. اولین مورد رعایت فاصله اجتماعی است. حداقل یک متر. یعنی چه؟ یعنی وقتی شما و فرد روبرویتان دستهایتان را به طرف هم دراز کنید مانند وقتی که می خواهید دست بدهید این فاصله یک متر است. از این فاصله به هیچ وجه نباید جلوتر رفت. عادت کنیم دست به صورتمان نزنیم و هر وقت مجال یافتیم دستهایمان را با آب و صابون خوب بشوییم. و اما در مورد ماسک: بهترین ماسک، ماسک سه لایه طبی است. ماسک n95مورد نیاز نیست. ماسک طبی باید طوری روی صورت قرار بگیرد که کاملا فیکس باشد. برای همین در لبه بالایی ماسک یک سیم نازک قرار دارد که می توان آن را روی بینی فیکس کرد. باید به نکات بهداشتی هنگام در آوردن ماسک دقت کنیم. دستها را شسته ماسک را از کشها گرفته و از صورت جدا می کنیم و دوباره دستها را می شوییم. همیشه باید فرض بر این باشد که قسمت خارجی ماسک، آلوده است و نباید دستی که با ماسک تماس پیدا کرده را به قسمت دیگری از صورت بزنیم. با استفاده از ماسک و عینک ؛ در برابر ویروس کرونا کاملا مقاوم می شویم. پس بیایید همه با هم در پویش من ماسک می زنم شرکت کنیم.

د

چگونه در برابر کرونا مقاوم شویم
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *