شناسه خبر: 21096 منتشر شده در مورخ: 1399/4/1 ساعت: 11:06 گروه: ورزشی  
در آکادمی شطرنج برای 20 نفر اشتغالزایی کردیم + فایل صوتی

در آکادمی شطرنج برای 20 نفر اشتغالزایی کردیم + فایل صوتی

در روز هایی که بیکاری به اوج خود رسیده، توانسته ایم برای 20 نفر اشتغالزایی کنیم.

به گزارش ایران سپید فاطمه برقول عضو تیم ملی شطرنج نابینایان که آکادمی شطرنج شهر آبادان را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کرده است، در گفتگو با ایران سپید گفت: با شیوع کرونا تصمیم گرفتیم آموزش شطرنج را به صورت آنلاین و مجازی انجام دهیم. اما در این راه مشکلاتی مثل قطعی اینترنت و تداخل دروس شطرنج بازان را داشتیم. ضمن اینکه آموزش شطرنج تمرکز بالایی می خواهد و آموزش آن به صورت مجازی چندان کاربردی نخواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به خاطر نیاز شهر و کشورمان به ماسک، آکادمی شطرنج آبادان را تبدیل به یک کارگاه تولید ماسک کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ظرفیت تولید شما روزانه به چه اندازه است گفت: پیش از عید این کار را به تدریج شروع کردیم. با کمک هشت نفر از همکارانم پارچه تهیه کردیم و یک نفر چرخ خیاطی خود را در اختیار ما گذاشت و در حال حاضر دو هزار ماسک در روز تولید می کنیم.

برقول بیان کرد: خوشبختانه در این راه تا کنون 20 نفر مشغول به کار شده اند. در واقع در روز هایی که بیکاری به اوج خود رسیده است، ما توانستیم برای 20 نفر هم اشتغالزایی کنیم. عضو تیم ملی شطرنج نابینایان در ادامه گفت: متأسفانه در این راه کسی ما را حمایت نکرده است و من نیز در این بین کمترین نقش را داشته ام. بیشتر کار ها بر دوش کادر آکادمی است که برای تولید ماسک زحمت می کشند. با فروش و عرضه ماسک ها در بازار توانسته ایم هم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم و هم پارچه تهیه کنیم.

فاطمه برقول در پایان در خصوص تمرینات حرفه ای خود نیز بیان کرد: هنوز فدراسیون جهانی نابینایان آغاز مسابقات جهانی و آسیایی شطرنج نابینایان را اعلام نکرده است. اما توسط دو سه نفر از مربیان آکادمی تمرینات خود را ادامه می دهم تا از نظر ذهنی همچنان آماده باشم.

امیر سرمدی

فاطمه برقول
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *