شناسه خبر: 21042 منتشر شده در مورخ: 1399/3/25 ساعت: 00:07 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 25 خرداد 1399

روزنامه یکشنبه 25 خرداد 1399

عناوین امروز: ساخت و تجهیز هنرستان های استثنایی توسط مجمع خیرین توسعه - پرونده مسکن مهر تا ماه آینده بسته می‌شود - جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری - اوج گیری خاموش کرونا در روزهای گرم سال - چگونه یک ترجمه خوب را بشناسیم؟ - حواشی مجمع سالیانه هیات تهران

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 25 خرداد 1399

22 شوال 1441

۱۴ جون 2020

سال بیست و چهارم شماره 6437

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره...

ساخت و تجهیز هنرستان های استثنایی توسط مجمع خیرین توسعه

پرونده مسکن مهر تا ماه آینده بسته می‌شود

 جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری

اوج گیری خاموش کرونا در روزهای گرم سال

چگونه یک ترجمه خوب را بشناسیم؟

حواشی مجمع سالیانه هیات تهران

 

 

..........ویژه

* ساخت و تجهیز هنرستان های استثنایی توسط مجمع خیرین توسعه: با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای تفاهم نامه همکاری مشترک فنی، علمی، آموزشی و مهارتی به امضا رسید.

دکتر سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: مجمع خیرین توسعه آموزش های فنی حرفه ای  همواره همراه آموزش و پرورش استثنایی بوده  و تاکنون  ۲۷ هزار نفر ساعت آموزش به هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استثنایی توسط مجمع ارائه شده است.

وی با بیان اینکه  ‏برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی  ۲۱۰ مدرسه ویژه استثنایی در کشور مورد نیاز است اظهار داشت: ساخت و تجهیز هنرستان های مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی  توسط همه خیرین بویژه با همت خیرین مجمع  توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، مشکل کمبود هنرستان ها در آموزش و پرورش استثنایی را مرتفع خواهد کرد.

معاون وزیر در ادامه گفت:  علاوه بر ساخت وتجهیز هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در حوزه استثنایی، همکاری مشترک در زمینه  برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی برای هنرآموزان و آموزش های مکمل برای هنرجویان و دانش آموزان با‌ نیازهای ویژه از محورهای همکاری مشترک می باشد.

وی افزود: بازنگری، به روز رسانی و تأمین تجهیزات، نیروی انسانی، فضا و فناوری های آموزشی در کارگاه‌های هنرستانی، راه اندازی بازارچه های خوداشتغالی و کارآفرینی و حمایت از ایده های برتر و خلاقانه مهارتی هنرجویان و دانش آموزان با نیازهای ویژه از دیگر محورهای این تفاهم نامه می باشد.

معاون وزیر با بیان اینکه یکی از بسته های تحولی تدوین شده  در وزارت  آموزش و پرورش بسته تحولی آموزش های فنی و حرفه ای است اظهار داشت:  سند جامع آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی و کارآفربنی  در آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین است و آموزش همراه با تولید نیز در آموزش و پرورش استثنایی شروع شده است. معاون وزیر با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین ۸3 هزار وسیله کمک آموزشی و توانبخشی در قالب نهضت توان افزایی با مشارکت خیرین است. وی تصریح کرد:  مجمع خیرین فنی حرفه ای، خیرین مدرسه یار، ردیف مسئولیت های اجتماعی شرکت های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه میتوانند به کمک  آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

...........اخبار روز

* وزیر راه و شهرسازی: پرونده مسکن مهر تا ماه آینده بسته می‌شود. طرح اقدام ملی مسکن نیز در دستور کار قرار گرفته و تمام افراد واجد شرایط در قالب این طرح صاحب مسکن می‌شوند. تمهیدات جدیدی  هم به دستور رییس‌جمهوری تدارک دیده شده است که این طرح را بصورت فراگیر شروع کنیم تا ساماندهی مسکن با هدف خانه‌دار شدن مردم صورت گیرد. هم در بحث تعرفه زمین و هم تسهیلات و بکارگیری تکنولوژی نوین اقدامات موثری در طرح ملی اقدام صورت می‌گیرد تا جریان تولید مسکن به جریان پایدار تبدیل شود./ ایرنا

*«ساداتی‌نژاد» نماینده کاشان در مجلس: هدف ایران رسیدن به جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری است. ایران در ۹ کشور کشت کشاورزی فراسرزمینی دارد.

*آغاز ثبت‌نام نقل و انتقال دانشگاه آزاد از امروز

ثبت نام نقل و انتقال نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی از (25 خرداد) آغاز می‌شود. تمامی مراحل و فرایند رسیدگی به درخواست های نقل و انتقال دانشجویی از طریق سامانه منادا قابل پیگیری است، متقاضیان از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی خودداری کنند.

* پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در تیرماه: رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی: پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال۹۹ به دولت ارائه شده و در دستور کار دولت قرار گرفته است و به محض تایید دولت پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت. این پرداخت، در مستمری و حقوق پایان خرداد لحاظ نخواهد شد و بعد از این پرداخت، این مابه التفاوت، صددرصد در تیر ماه پرداخت می‌شود. درصد افزایش حقوق این قشر هنوز مشخص نیست.

* جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت قطعاً برای مهار رشد اجاره بهای مسکن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد. البته ممکن است با اصول اقتصاد سازگار نباشد اما دولت نمی تواند این موضوع را نادیده بگیرد.

.........گفتگو ویژه

* جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری: آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری برگزار خواهد شد. برای آشنایی با جزئیات برگزاری این آزمون گفتگوی ما را با یارمحمد حسین بر، مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش می خوانید. به گزارش ایران سپید س: اطلاعیه این آزمون چه زمانی منتشر خواهد شد؟ ج: دوستان ما در سازمان امور اداری و استخدامی پیگیر برگزاری این آزمون هستند و هر زمان برنامه اجرای آن نهایی شود اطلاعرسانی خواهیم کرد. س: در این آزمون چه تعدادی استخدام خواهند شد؟

ج: مجوز 27300 نفر از محل ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صادر شده است.

س: از محل نهضت چه تعدادی استخدام می شوند؟

ج: از سازمان امور اداری و استخدامی برای 25 هزار نفر مجوز از محل قانون الحاقی یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس نهضت سوادآموزی به ما تخصیص داده شده است که کارهایش در سال تحصیلی پیشرو انجام خواهد شد.

س: این تعداد امسال استخدام می شوند؟

ج: مجوز به ما داده شده البته این افراد دوره مهارت آموزی هم دارند.

س: در این آزمون سهمیه 3 درصد استخدامی معلولان هم رعایت می شود؟

ج: بله همه سهمیه های قانونی در این آزمون رعایت می شود.

س: سال گذشته گویا تعدادی از پذیرفته شدگان از محل این سهمیه جذب آموزش و پرورش نشدند؟

ج: سهمیه 3 درصد بر اساس چیزی که در ضوابط اجرایی آمده است رعایت خواهد شد. ما کارگروهی داریم که در آن نمایندگان سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی  عضو هستند و نظراتشان را می دهند . مستحضرید که برای شغل معلمی در رشته های خاص یکسری شرایطی وجود دارد که احراز آن شرایط جزء ملزومات استخدام در شغل معلمی است. آنهایی که در این کارگروه تایید شده اند بلا استثنا در مشاغل پذیرفته شده اند.

س: در واقع در مدارس عادی که سلامت جسمی مد نظر بوده؟

ج: کارگروه نظر خود را در مورد افراد می دهد و آنها برای اعلام نظر، به مراکز تخصصی معرفی می شوند. ما مطیع قانون هستیم و همه سهمیه قانونی را در آزمون لحاظ خواهیم کرد.

س: آیا سهمیه مانده ای از قبل دارید؟

ج: پنج هزار سهمیه مانده از آزمونهای قبل هم داریم که به این آزمون اضافه می شود.

 در ادامه جزئیات برگزاری این آزمون را در سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از حسن محرابی مقدم مدیر کل توسعه مدیریت و پشتیبانی این سازمان می خوانید:

محرابی مقدم می گوید: جذب نیرو در سازمان استثنایی در قالب ماده 28 یا تربیت معلمیها یا نهضتیها از طریق وزارتخانه است و خودش جذب مستقیم ندارد. س: امسال سهمیه 3 درصد استخدام معلولان لحاظ می شود؟ ج:  سهمیه هر بار به تناسب لحاظ می شود دانش آموزان ما با توجه به شرایطشان پنج برابر محاسبه می شوند و بر مبنای آن آمار سهمیه آزمون به ما تعلق می گیرد یعنی اگر 80 هزار دانش آموز استثنایی داشته باشیم ،بر مبنای 400 هزار دانش آموز به ما نیرو تعلق می گیرد. جذب سه درصد معلولان هم همیشه در استثنایی رعایت شده امسال هم رعایت خواهد شد. س: در آزمون گذشته گویا این سهمیه به صورت کامل رعایت نشده ؟ ج: خیر این جذب در استثنایی رعایت شده اما در آموزش و پرورش عادی این قانون وجود دارد که معلمی که سر کلاس می رود باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشد که این قانون ، جذب از محل سهمیه سه درصد معلولان را برای معلمی نقض می کند. ولی در استثنایی ما این کار را انجام می دهیم چون فارغ التحصیلان خود استثنایی قصد جذب در این سازمان را دارند و فارغ التحصیلان دانشگاهی خوبی هستند از نابینایان، ناشنوایان و بعضی از معلولان جسمی، حرکتی . و تدریس بسیار خوبی هم دارند و جزو هماه سه درصد جذب می شوند.ولی در عادی مانع قانونی وجود دارد.  در آزمون ما و آموزش و پرورش عادی بر اساس سهمیه خود سه درصد را از معلولان جذب می کنیم.

س: جذب در سازمان استثنایی بر اساس رتبه افراد است یا نیاز سازمان؟

ج: بر اساس آزمون و رتبه به دست آمده در آن جذب انجام می شود.

س: قبول شدگان در آزمون باید دوره مهارت آموزی را بگذرانند؟

ج: هر کس  از محل ماده 28، جذب می شود باید دوره تخصصی را طی کند. اگر نیرو متعلق به استثنایی باشد ما خودمان نیرو را معرفی می کنیم معمولا تمرکز خاصی داریم و ممکن است دوره ها در برخی از استانها برگزار نشود. و مثلا در کل کشور سه یا چهار مرکز داشته باشیم.. کار آموزش هم توسط خود سازمان انجام می شود.

س: امسال سهمیه سازمان استثنایی از محل سهمیه سه درصد استخدام معلولان چند نفر است؟ ج: حدود دوازده سیزده نفر می شود .

س: آزمون نهضت چگونه است و پذیرفته شدگان آیا جذب استثنایی می شوند؟ ج: آزمون نهضت متفاوت است  و اگر بین آنها تخصص ویژه ای وجود داشته باشد ممکن است به این سمت بیایند. ولی چون از اول آموزگار نهضت بوده اند در همان بخش جذب می شوند بخشی از نهضتیهای قبل از سال 91 که دوره های نهضت را گذرانده اند به عنوان آموزگار جذب می شوند . و اگر کسی تخصص توانبخشی و فیزیوتراپی و تخصصی مربوط به حوزه های هفت گانه استثنایی داشته باشد طبق درخواست ما به این سمت هدایت می شود. س: اگر بین استخدامیهای نهضت معلولی وجود داشته باشد سهمیه سه درصد در موردش رعایت می شود؟ ج: اگر بخواهند به عنوان آموزگار جذب شوند همان قانون محدودکننده در موردشان وجود دارد مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد و جذب استثنایی شوند.

 

........بهداشت و سلامت

* اوج گیری خاموش کرونا در روزهای گرم سال: با گذشت چند ماه از ورود کرونا ویروس به کشور و گذر از روزهای سخت و دشوار بیماری، دوباره شرایط ناخوشایند شده است. به طوری که بعد از فروکش بحران کرونا در کشور در ماه‌های فروردین و اردیبهشت و حتی روزهای ابتدایی خرداد ۹۹، به نظر می‌رسد شرایط بیماری در حال بازگشت به روزهای اوج در کشور است.

به نقل از مهر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، به یک چهارم روزهای گذشته نزول کرده است، تاکید کرد: تنها راه قطع زنجیره انتقال عفونت، رعایت بهداشت و دستورالعمل‌هایی است که اعلام شده است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در چند استان کشور، نسبت به تشدید این شرایط برای سایر نقاط کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: اگر نخواهیم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشت جدی باشیم، حتماً به روزهای اوج بیماری باز خواهیم گشت که می‌تواند نگران کننده باشد.

بدون شک، ناقلین بدون علامت نقش به سزایی در گسترش و همه گیری بیماری کووید ۱۹ داشته و کنترل آن را برای متخصصین دشوار می‌سازند. یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری توصیه شده در برابر بیماری کووید ۱۹، استفاده از وسایل حفاظت فردی همچون ماسک است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا لازم است افراد فاقد علامت در محیط کار از ماسک و دستکش استفاده کنند.

شواهد موجود نشان می‌دهد که افراد بدون علامت یا دارای علائم خفیف در مراحل اولیه بیماری می‌توانند در انتشار بیماری کووید ۱۹ نقش داشته باشند. در ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که استفاده از ماسک توسط افراد سالم الزامی نیست اما پس از مشخص شدن احتمال انتشار ویروس از طریق افراد بدون علامت، سازمان‌های مختلف زدن ماسک توسط همه مردم در مکان‌های عمومی به ویژه مکان‌های سربسته که امکان حفظ فاصله فیزیکی مشکل است را پیشنهاد کردند.

سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک پزشکی توسط افراد بدون علامت را یکی از اقدامات غیر دارویی برای به حداقل رساندن ریسک اپیدمی یا پاندمی شدید برشمرده و این اقدام را برای کاهش انتقال در جامعه مؤثر می‌داند.

در مطالعه‌ای که توسط محققان سنگاپوری بر روی ۲۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ صورت گرفته است، تخمین زده شده که حدود ۱۰ درصد از بیماران توسط افراد ظاهراً سالم و بدون علامت یا افراد دارای علائم بسیار خفیف مبتلا شده‌اند.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ که فاصله گذاری رعایت نمی‌شود، گفت: توصیه این است در مکان‌هایی که فاصله گذاری کمتر رعایت می‌شود، همه مردم از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری دارد، افزود: تداوم بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه حضور مردم و رعایت نشدن فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آئین‌ها و مراسم افزایش یافته و نیاز است تا مسئولان در این زمینه کنترل بیشتری اعمال کنند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، ۲۵ درصد از کل موارد ابتلاء در این کشور بدون علامت باقی می‌مانند که عدد قابل ملاحظه‌ای است. علاوه بر این، درصد افراد مبتلای بدون علامت در کل دنیا ممکن است عدد بزرگ‌تری باشد. به همین دلیل، پیشنهاد استفاده از ماسک توسط همه افراد جامعه نکته‌ای قابل تأمل است.

البته اولویت استفاده از ماسک به ویژه ماسک‌های N۹۵ برای کادر بهداشتی درمانی و افرادی است که در خط مقدم مبارزه با بیماری هستند. در پیشنهادات ارائه شده از سوی سازمان‌های مختلف مبنی بر زدن ماسک، تأکیدی بر استفاده از ماسک N۹۵ توسط افراد عمومی جامعه نشده است. این سازمان‌ها بیان می‌کنند که ماسک‌های جراحی برای استفاده عموم کفایت می‌کنند.

برخی از سازمان‌ها نیز استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای تهیه شده در خانه‌ها را کافی می‌دانند. اگرچه ممکن است این ماسک‌ها، کارایی لازم برای فیلتر کردن ویروس کرونا را نداشته باشند. ماسک زدن بیشتر از آنکه به نفع خود فرد باشد، دیگران را در مقابل ویروس‌هایی که ممکن است توسط فرد منتقل شود حفظ می‌کند. استفاده از ماسک همچنین به عنوان هشداری جهت حفظ فاصله فیزیکی برای دیگران عمل می‌کند.

برخی از سازمان‌های بهداشتی استفاده از دستکش را برای عموم به‌عنوان اقدام محافظ در برابر کووید ۱۹ توصیه نمی‌کنند. زیرا افراد ممکن است هنگام پوشیدن و درآوردن دستکش دست‌های خود را آلوده نمایند و از آنجا که پوشیدن دستکش حس ایمنی کاذب ایجاد می‌کند، شستن مرتب دست‌ها مورد غفلت واقع می‌شود.

افرادی که بابت انتقال بیماری نگران هستند، باید رعایت بهداشت شخصی و بهداشت دست را در اولویت قرار دهند. در همین حال، برخی از متخصصین عقیده دارند دستکش‌ها اساساً مانند پوست دوم هستند و تنها درصورتی از فرد محافظت می‌کنند که همانند دست برهنه به‌طور منظم شسته یا تعویض شوند.

با توجه به اینکه افراد بدون علامت می‌توانند عفونت را گسترش دهند، توصیه می‌شود که علاوه بر افراد بیمار، افراد مشکوک یا بدون علامت نیز برای محافظت از جامعه ماسک بپوشند. پوشیدن ماسک زمانی که به درستی انجام شود و فرد مرتباً دستان خود را بشوید و همچنان به صورت خود دست نزند، می‌تواند اقدام مؤثری در کنترل بیماری باشد. علاوه بر ماسک‌های ساده پزشکی، ماسک‌های پارچه‌ای تهیه شده در خانه نیز حفاظت را ایجاد می‌کنند. توصیه‌ای برای پوشیدن دستکش توسط افراد بدون علامت وجود ندارد.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آمار بیماران مبتلا به کرونا افزایش پیدا کرده و در حال حاضر با تعداد زیادی بیمار مواجه هستیم که اخیراً به این ویروس مبتلا شده‌اند و علت آن این است که مردم محدودیت‌های اجتماعی را جدی نگرفتند و ترسی که در ابتدا از کرونا در بین مردم بود از بین رفته است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: در ابتدا اعتقاد زیادی برای جداسازی و فاصله گذاری بود اما در حال حاضر به دلیل اینکه نمی‌توانیم کار و زندگی را تعطیل کنیم مجدداً مشاغل آغاز به کار کردند و این باعث شده که مردم فکر کنند کرونا از بین رفته در حالی که تا آخر سال با ماست و باید زندگی با کرونا را برنامه‌ریزی کنیم.

مردانی تصریح کرد: یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که در محیط‌های کاری و اجتماع، فاصله گذاری اجتماعی حتماً رعایت شود و افرادی که نمی‌توانند این فاصله را رعایت کنند ماسک بزنند و زدن ماسک به میزان قابل توجهی بروز بیماری در مبتلایان را کاهش می‌دهد.

........دُریافت

* چگونه یک ترجمه خوب را بشناسیم؟ در مواردی که از یک اثر ترجمه‌های متعدد وجود دارد بهترین روش انتخاب، مقایسه چند پاراگراف مختلف از متن این ترجمه‌ها با همدیگر است. اینجا برایتان شروع «داستان دو شهر» دیکنز را با پنج ترجمه مختلف آورده‌ایم. پاراگراف ابتدایی این رمان، یکی از معروفترین افتتاحیه‌های رمان‌هاست که در آن دیکنز با طنز خاص خودش، اوضاع زمان وقوع داستان (سال ۱۷۷۵ میلادی) را توصیف کرده و طعنه‌ای به روزگار خودش می‌زند. نکتۀ اصلی متن ساختارهای متقارن/متضاد آن است که در نهایت باعث شده نظر همه دربارۀ آن روزگار با صفت تفضیلی (مثل بهترین یا بدترین) باشد. متن ۵ ترجمه مختلف از این پاراگراف را ببینید، با این توضیحات که ترجمۀ کاردان، اولین ترجمه از این رمان است. ابراهیم یونسی ترجمه‌های دیگری هم از دیکنز دارد (در زندان بعد از ۲۸مرداد «آرزوهای بزرگ» را ترجمه کرد). مهرداد نبیلی از دخالت ویراستار در ترجمه‌اش شاکی بود. مترجمان دیگری هم این اثر را ترجمه کرده‌اند که ترجمه‌های مینو مشیری، مهدی سحابی و نوشین ابراهیمی مشهور است، اما ترجمۀ آنها از متن خلاصه است. محمدامین کاردان (۱۳۳۵): بهترین اوقات و بدترین اوقات بود. قرن عقل و قرن جنون بود. عصر ایمان و عصر بی‌ایمانی بود. دوران نور و دوران ظلمت بود. بهار امید و زمستان ناامیدی بود. وعدۀ همه چیز را به ما داده، همه چیز را از ما دریغ داشته بودند. به سوی خداوند می‌رفتیم و از او روی برمی‌گرداندیم. خلاصه، این عصر چنان به عصر ما کم‌شباهت بود که بعضی از مقامات مقتدر آن دوره خوب یا بد، آن عصر را فقط با وجه تفضیلی تشریح می‌کردند.

ابراهیم یونسی (۱۳۴۶): بهترین روزگار و بدترین ایام بود. دوران عقل و زمان جهل بود. روزگار اعتقاد و عصر بی‌باوری بود. موسم نور و ایام ظلمت بود. بهار امید بود و زمستان ناامیدی. همه چیز در پیش روی گسترده بود و چیزی در پیش روی نبود. همه به سوی بهشت می‌شتافتیم و همه در جهت عکس رَه می‌سپردیم - الغرض، آن دوره چنان به عصر حاضر شبیه بود که بعضی مقامات جنجالی آن، اصرار داشتند در این که مردم باید این وضع را، خوب یا بد، در سلسله مراتب قیاسات، فقط با درجه عالی بپذیرند.

ابوالفتح امام (۱۳۶۲): بهترین زمان‌ها بود. بدترین زمان‌ها بود. قرن حکمت و دانش بود. قرن دیوانگی و جهالت بود. عصر ایمان و دیانت بود. عصر بی‌ایمانی و بی‌دینی بود. فصل روشنایی و نور بود. فصل تاریکی و سیاهی بود. بهار امید بود. خزان نومیدی و حرمان بود. ما همه چیز در مقابل خود داشتیم. ما هیچ چیز در مقابل خود نداشتیم. همه با هم مستقیماً به سوی بهشتِ کامرانی روان بودیم. همه با هم مستقیماً راه معکوس می‌سپردیم - خلاصه آن دوره به‌قدری شبیه دورۀ فعلی بود، که برخی از پرسروصداترین زمامداران را اصرار بر این بود که هنگام قیاس بد و نیک آن زمان فقط باید صفت تفضیلی استعمال شود.

مهرداد نبیلی (۱۳۸۱): بهترین اعصار بود، بدترین اعصار بود. دوره فرزانگی بود، دوره نابخردی بود. زمان ایمان بود، زمان انکار بود. موسم روشنایی بود، موسم تاریکی بود. بهار امید بود، زمستان ناامیدی بود. آینده نوید کامکاری می‌داد، آینده جز بر شکست دلالت نداشت. همه یک‌سر رو به سوی بهشت بودیم، همه یک‌جهت راه به جانب دیگر داشتیم. کوتاه سخن آن که دورانی چندان همانند روزگار کنونی، که پاره‌ای از پر هیاهوترین مراجع روز مصرانه خواستار این بودند که جملگان، در تأیید یا تکذیب، جز به مبالغه از آن یاد نکنند.

سیدجلیل شاهری لنگرودی (۱۳۹۶): بهترین زمان‌ها بود، و بدترین ایام. عصر خرد بود، و روزگار نادانی. دوره اعتقاد بود، و عهد ناباوری. موسم نور بود، و فصل تاریکی. بهار امید بود، و زمستان ناامیدی. همه چیز پیش روی داشتیم، و هیچ چیز در برابر نداشتیم. همه مستقیم به بهشت می‌رفتیم، و همه در سویی مخالف آن رَه می‌سپردیم. خلاصه، دوره‌ای بود چنان شبیه روزگار امروز، که بعضی از جنجالی‌ترین مقامات پای می‌فشردند که این عصر -خوب یا بد- در مقام مقایسه، فقط به عالی‌ترین شکل پذیرفته شود.

 

...........ورزشی

* حواشی مجمع سالیانه هیات تهران

مجمع سالیانه هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان استان تهران با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، رضا گلمحمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران، سید کاظم شمس رئیس هیات نابینایان استان تهران و سایر اعضای مجمع در محل اداره ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایران سپید: این مجمع به عملکرد هیات تهران طی سال 97 و 98 و گزارش خزانه دار از عملکرد مالی مجموعه هرندی و هیات نابینایان تهران اختصاص داشت.

در ابتدای نشست، دکتر شمس رئیس هیات تهران به اقدامات انجام شده طی سال گذشته و ارتقای هتل، استخر و سایر مجموعه های فعال شهید هرندی اشاره کرد که با تذکر محمدرضا مظلومی رئیس مجمع مواجه شد. مظلومی اعتقاد داشت ابتدا باید گزارش عملکرد مالی و ورزشی قرائت شود.

لذا امینزاده خزانه دار هیات تهران به ارائه گزارش مالی سال 97 و 98 اشاره کرد و بیان داشت: مجموع درآمد های هیات تهران در سال 97 712 میلیون تومان و مجموع هزینه های آن 686 میلیون تومان بوده است. همچنین درآمد های هیات تهران در سال گذشته نیز یک میلیارد و 445 میلیون تومان و مجموع هزینه ها نیز کمی بیش از یک میلیارد و 444 میلیون تومان بوده است.

در این بخش از مجمع رئیس هیات تهران از خزانه دار خواست در خصوص دو حساب مالی که از سال 93 به نام مجموعه ورزشی شهید هرندی افتتاح شده و در 26 دیماه سال 97 بسته شده را به اعضای مجمع گزارش دهد که محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان گفت اسناد این حساب ها در بازرسی وزارت ورزش و جوانان موجود و در حال پیگیری است. وی اعتقاد داشت گزارش مالی این حساب مربوط به سال های قبل است و ارتباطی به رئیس فعلی هیات تهران ندارد. این در حالی است که سید کاظم شمس معتقد بود از آنجا که این حساب 26 دیماه سال 97 یعنی 8 روز پس از ریاست ایشان بر کرسی هیات تهران بسته شده و زمان ریاست ایشان 26 میلیون تومان از آن برداشت شده است، به گزارش عملکرد مالی سال 97 مربوط می شود.

در نهایت گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درخواست کرد این مسئله در جلسات داخلی حل و فصل شود.

در ادامه، آقای صادقی رئیس هیات تهران به ارائه عملکرد ورزشی هیات تهران در سال 98 اشاره کرد و گفت: تعداد ورزشکاران فعال هیات تهران در سال 97 130 نفر بوده که این تعداد در سال 98، به 277 نفر رسیده است که 45 نفر از آنها در کلاس ب1 بوده اند. ایشان همچنین به این نکته اشاره کرد که رتبه هیات تهران بر اساس امتیاز بندی فدراسیون نابینایان، از عنوان سومی در سال 97، به جایگاه دومی در سال 98 ارتقا پیدا کرده است.

این مجمع با صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و رئیس هیات تهران به پایان رسید و قرار شد هیات تهران تقویم ورزشی خود در سال 99 و اعضای هیات رئیسه را به فدراسیون و اداره ورزش و جوانان استان تهران معرفی کند.

امیر سرمدی

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *