شناسه خبر: 21022 منتشر شده در مورخ: 1399/3/23 ساعت: 14:48 گروه: اجتماعی  
جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری برگزار خواهد شد. برای آشنایی با جزئیات برگزاری این آزمون گفتگوی ما را با یارمحمد حسین بر، مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش می خوانید.

به گزارش ایران سپید س: اطلاعیه این آزمون چه زمانی منتشر خواهد شد؟

ج: دوستان ما در سازمان امور اداری و استخدامی پیگیر برگزاری این آزمون هستند و هر زمان برنامه اجرای آن نهایی شود اطلاعرسانی خواهیم کرد.

س: در این آزمون چه تعدادی استخدام خواهند شد؟

ج: مجوز 27300 نفر از محل ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صادر شده است.

س: از محل نهضت چه تعدادی استخدام می شوند؟

ج: از سازمان امور اداری و استخدامی برای 25 هزار نفر مجوز از محل قانون الحاقی یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس نهضت سوادآموزی به ما تخصیص داده شده است که کارهایش در سال تحصیلی پیشرو انجام خواهد شد.

س: این تعداد امسال استخدام می شوند؟

ج: مجوز به ما داده شده البته این افراد دوره مهارت آموزی هم دارند.

س: در این آزمون سهمیه 3 درصد استخدامی معلولان هم رعایت می شود؟

ج: بله همه سهمیه های قانونی در این آزمون رعایت می شود.

س: سال گذشته گویا تعدادی از پذیرفته شدگان از محل این سهمیه جذب آموزش و پرورش نشدند؟

ج: سهمیه 3 درصد بر اساس چیزی که در ضوابط اجرایی آمده است رعایت خواهد شد. ما کارگروهی داریم که در آن نمایندگان سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی  عضو هستند و نظراتشان را می دهند . مستحضرید که برای شغل معلمی در رشته های خاص یکسری شرایطی وجود دارد که احراز آن شرایط جزء ملزومات استخدام در شغل معلمی است. آنهایی که در این کارگروه تایید شده اند بلا استثنا در مشاغل پذیرفته شده اند.

س: در واقع در مدارس عادی که سلامت جسمی مد نظر بوده؟

ج:کارگروه نظر خود را در مورد افراد می دهد و آنها برای اعلام نظر ، به مراکز تخصصی معرفی می شوند. ما مطیع قانون هستیم و همه سهمیه قانونی را در آزمون لحاظ خواهیم کرد.

س: آیا سهمیه مانده ای از قبل دارید؟

ج: پنج هزار سهمیه مانده از آزمونهای قبل هم داریم که به این آزمون اضافه می شود.

 در ادامه جزئیات برگزاری این آزمون را در سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از حسن محرابی مقدم مدیر کل توسعه مدیریت و پشتیبانی این سازمان می خوانید:

محرابی مقدم می گوید: جذب نیرو در سازمان استثنایی در قالب ماده 28 یا تربیت معلمیها یا نهضتیها از طریق وزارتخانه است و خودش جذب مستقیم ندارد.

س: امسال سهمیه 3 درصد استخدام معلولان لحاظ می شود؟

ج:  سهمیه هر بار به تناسب لحاظ می شود دانش آموزان ما با توجه به شرایطشان پنج برابر محاسبه می شوند و بر مبنای آن آمار سهمیه آزمون به ما تعلق می گیرد یعنی اگر 80 هزار دانش آموز استثنایی داشته باشیم ،بر مبنای 400 هزار دانش آموز به ما نیرو تعلق می گیرد. جذب سه درصد معلولان هم همیشه در استثنایی رعایت شده امسال هم رعایت خواهد شد.

س: در آزمون گذشته گویا این سهمیه به صورت کامل رعایت نشده ؟

ج: خیر این جذب در استثنایی رعایت شده اما در آموزش و پرورش عادی این قانون وجود دارد که معلمی که سر کلاس می رود باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشد که این قانون ، جذب از محل سهمیه سه درصد معلولان را برای معلمی نقض می کند. ولی در استثنایی ما این کار را انجام می دهیم چون فارغ التحصیلان خود استثنایی قصد جذب در این سازمان را دارند و فارغ التحصیلان دانشگاهی خوبی هستند از نابینایان، ناشنوایان و بعضی از معلولان جسمی، حرکتی . و تدریس بسیار خوبی هم دارند و جزو هماه سه درصد جذب می شوند.ولی در عادی مانع قانونی وجود دارد.

 در آزمون ما و آموزش و پرورش عادی بر اساس سهمیه خود سه درصد را از معلولان جذب می کنیم.

س: جذب در سازمان استثنایی بر اساس رتبه افراد است یا نیاز سازمان؟

ج: بر اساس آزمون و رتبه به دست آمده در آن جذب انجام می شود.

س: قبول شدگان در آزمون باید دوره مهارت آموزی را بگذرانند ؟

ج:هر کس  از محل ماده 28، جذب می شود باید دوره تخصصی را طی کند. اگر نیرو متعلق به استثنایی باشد ما خودمان نیرو را معرفی می کنیم معمولا تمرکز خاصی داریم و ممکن است دوره ها در برخی از استانها برگزار نشود. و مثلا در کل کشور سه یا چهار مرکز داشته باشیم.. کار آموزش هم توسط خود سازمان انجام می شود.

س: امسال سهمیه سازمان استثنایی از محل سهمیه سه درصد استخدام معلولان چند نفر است؟

ج: حدود دوازده سیزده نفر می شود .

س: آزمون نهضت چگونه است و پذیرفته شدگان آیا جذب استثنایی می شوند؟

ج: آزمون نهضت متفاوت است  و اگر بین آنها تخصص ویژه ای وجود داشته باشد ممکن است به این سمت بیایند. ولی چون از اول آموزگار نهضت بوده اند در همان بخش جذب می شوند بخشی از نهضتیهای قبل از سال 91 که دوره های نهضت را گذرانده اند به عنوان آموزگار جذب می شوند . و اگر کسی تخصص توانبخشی و فیزیوتراپی و تخصصی مربوط به حوزه های هفت گانه استثنایی داشته باشد طبق درخواست ما به این سمت هدایت می شود

س: اگر بین استخدامیهای نهضت معلولی وجود داشته باشد سهمیه سه درصد در موردش رعایت می شود؟

ج: اگر بخواهند به عنوان آموزگار جذب شوند همان قانون محدودکننده در موردشان وجود دارد مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد و جذب استثنایی شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *