شناسه خبر: 21010 منتشر شده در مورخ: 1399/3/21 ساعت: 12:07 گروه: ورزشی  
پارالمپیک نسبت به شنای نابینایان نگاه حمایتی داشته باشد + فایل صوتی

پارالمپیک نسبت به شنای نابینایان نگاه حمایتی داشته باشد + فایل صوتی

حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان گفت: موفقیت یکباره اتفاق نمی افتد و یک روند تدریجی است.

به گزارش ایران سپید سرمربی تیم ملی شنای نابینایان در گفتگو با ایران سپید بیان کرد: در حال حاضر شناگران در منزل تمرینات خود را انجام می دهند و فعلاً با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، استخر ها بازگشایی نشده است.

وی در خصوص شرایط محمدحسین کریمی شناگر نابینا که توانسته سهمیه ورودی پارالمپیک 2021 توکیو را بدست آورد گفت: وی در خانه تمرینات ایزومتریک خود را پیگیری می کند و هنوز به آب نزده است. سایر شناگران نیز تمرینات پایه ای خود را در منزل انجام می دهند. البته ما توسط هیات های استانی به دنبال استعدادیابی هستیم تا خود را برای مسابقات پارا آسیایی جوانان 2021 و چهارمین دوره پارا آسیایی بزرگسالان آماده کنیم که سال 2022 در کشور چین برگزار می شود.

شریفیان در پاسخ به این سؤال که آیا نمیتوان برای ملی پوشانی همچون محمدحسین کریمی جهانآبادی استخری برای تمرینات سرعتی با توجه به رکوردی بودن این رشته در نظر گرفت یا خیر اظهار کرد: در استان هایی که وضعیت سفید یا زرد دارند، استخر ها قرار است به زودی بازگشایی شوند. اما در شهر مشهد محل زندگی کریمی و تهران ظاهراً هنوز وضعیت قرمز است. البته فدراسیون شنا در تلاش است طی مذاکراتی که با فدراسیون پزشکی ورزشی داشته، جواز حضور شناگران ملی پوش در استخر را بگیرد تا آنها هر چه زودتر تمرینات خود را در آب انجام دهند.

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان افزود: در کشور های پیشرفته همچون آمریکا، انگلستان و استرالیا، تردمیل های آبی را برای قهرمانان شنا در نظر گرفتند تا در منزل نیز بتوانند تمرینات خود را در آب انجام دهند. اما این امکانات در کشور ما فراهم نیست و منتظریم تا دستور بازگشایی استخر ها صادر شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آخرین تصمیمات کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام شناگران به توکیو چگونه بوده است بیان کرد: سه شناگر ما از جمله محمدحسین کریمی توانستند در مسابقات جهانی انگلستان، سهمیه ورودی پارالمپیک را بدست آورند. البته ملاک اعزام پارالمپیک کیفی گرایی و رفتن روی سکو است. قطعاً ما انتظار روی سکو رفتن از شناگران معلول را نداریم اما اگر از ما حمایت های لازم صورت گیرد، می توانیم راهی فینال شویم. ضمن اینکه ورزشکار باید در کوران مسابقات رسمی قرار بگیرد تا پیشرفت کند.

نخبه هایی مثل محمدحسین کریمی یا سید مهدی میردهقان، محمد دلیر و احمد نخیی که به قله زندگی ورزشی خود رسیده اند، اگر مسابقات آتی آسیایی را از دست بدهند یا به پارالمپیک اعزام نشوند، با توجه به سن و سالشان ممکن است انگیزه های خود را از دست بدهند و از ورزش قهرمانی خارج شوند.

خواهش من از پارالمپیک این است که نسبت به شنای نابینایان نگاه حمایتی داشته باشند. البته پیشرفت ورزشکاران ما یک شبه اتفاق نمی افتد و آنها باید مسابقات مختلف را تجربه کنند تا مثمر ثمر باشند.

شریفیان در پایان گفت: امیدواریم با کمرنگ شدن بیماری کرونا استخر ها زودتر بازگشایی شوند تا شناگران بتوانند تمرینات خود را پیگیری کنند.

امیر سرمدی

حمید شریفیان.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *