شناسه خبر: 20990 منتشر شده در مورخ: 1399/3/19 ساعت: 13:51 گروه: اجتماعی  
تدوین طرح پاسداشت و گرامیداشت مناسبت های خاص حوزه آموزش و پرورش استثنایی

تدوین طرح پاسداشت و گرامیداشت مناسبت های خاص حوزه آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طرح پاسداشت و گرامیداشت مناسبت های خاص حوزه آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: این طرح با هدف گرامیداشت مناسبت های مرتبط با  همکاران و دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی  و با رویکرد اجتماعی شدن این سازمان  تدوین شده است.

 معاون وزیر با اشاره به شرایط خاص جامعه در اثر ویروس کرونا اظهار داشت:گاهی اوقات در جامعه شرایطی مکانی و زمانی ظهور می یابد که می توان از آن به سرمایه های مکانی و زمانی تعبیر نمود.

وی افزود: امروز کرونا در کنار همه تهدیدات و چالش ها از منظر نگاه جدید به آموزش و پرورش یک سرمایه مکانی یعنی مکان و فضای جدید برای آموزش و پرورش و یک سرمایه زمانی یعنی پیدایش زمینه برای توجه به بستر فناوری های نوین را پیدا کرده است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه کرونا یک فرصت است، اظهار داشت: نگاه صرف بد و خوب به کرونا غلط است بلکه کرونا یک پدیده بزرگ است که کارکردهای آشکار و پنهان و مناسب و نامناسب را رقم زده است

وی افزود: کرونا عادات متداول حوزه آموزش را  بر هم زده است و  روزی فروخواهد نشست و باید دید بعد از آن آموزش و پرورش  در کجا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه آموزش دانش آموزان یا شاد مولود کرونا است اظهار داشت: تعطیلات تابستان نباید منجر به ایجاد وقفه در این شبکه شود و می توان از ظرفیت شاد  برای فعالیت های پرورشی در شرایط تابستان حداکثر بهره را برد.

حسینی با بیان اینکه  از فرصت کرونا می توان در حل مسائل آموزش و پرورش بهره برد  اظهار داشت:  تدوین قانون خاص آموزش و پرورش،  تمرکز بر برنامه درس ملی، کاهش تمرکز و افزایش مشارکت ها، هوشمند سازی مدارس، کاهش تنوع مدارس و ایجاد مدارس ترکیبی، ارزشیابی تمام ساحتی در کنار تعلیم و تربیت تمام ساحتی ، برداشتن بار اضافی از  دوش مدارس و برجسته سازی  لایه نهادین سند تحول بنیادین از جمله مواردی است که در این ایام می توان به آن پرداخت.

 معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه پروژه مهر باید در راس همه امور باشد افزود: ساماندهی نیروی انسانی ، طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان،  برگزاری امتحانات،  هدایت تحصیلی، ثبت سفارش کتاب های درسی  و بررسی عملکرد مدیران مدارس از جمله مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی در پایان با بیان اینکه وحدت نیاز جامعه امروز است و  تمرکز اصلی همه باید بر کار و تلاش جهادی باشد اظهار داشت: احترام به عقاید مختلف، پرهیز از تعارض وسازش، تکیه بر تعامل و به کارگیری توان همه افراد یک سازمان رمز موفقیت در هر سازمانی می باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *