شناسه خبر: 20948 منتشر شده در مورخ: 1399/3/13 ساعت: 13:18 گروه: فرهنگی  
خاطرات نابینایان از مراسم تشییع امام راحل

خاطرات نابینایان از مراسم تشییع امام راحل

13 خرداد 68 ، یکی از غم بارترین روزهای تاریخ ایران است.امیر عقیقی از جانبازان نابینا نیز قطره ای بود از دریای تشییع کنندگان امام راحل.

به گزارش ایران سپید او از آن روزها می گوید: ما در شهرکی زندگی می کردیم که اکثرا بچه های جانباز بودند از آنجا شب سیزده خرداد به سمت جماران حرکت کردیم. که به ما اجازه ندادند جلو برویم. خیابانهای اطراف بسته بود. تا فردای آن روز که پیکر امام را به مصلا آوردند آن روزها مصلا بیابانی بود. پیکر اما در محفظه ای بود و مردم برای وداع به مصلا می آمدند. حدود دو روز آنجا عزاداری بود. دو شب آنجا بودیم و شاهد بودیم که تعداد زیادی از مردم از حال می رفتند و آمبولانسها مرتب مردم را به بیمارستان می بردند. روز تشییع به اتفاق یک جانباز نابینای دیگر و همراهمان حرکت کردیم. جمعیت پشت سر پیکر امام حرکت می کرد و دسته های عزاداری مانند روز عاشوراتشکیل شده بود . به سمت میدان هفت تیر آمدیم و بعد پل کریم خان و خیابان حافظ و مسیر تا بهشت زهرا ادامه داشت . ما شب را نخوابیده بودیم و در آن شرایط تا میدان حسن آباد بیشتر نتوانستیم دوام بیاوریم. اینقدر خسته شده بودیم که توانمان را از دست داده بودیم. چیزی که به مردم توان می داد که هر یک تا سر حد توان در صحنه بمانند علاقه مندی بود که به امام داشتند و وقتی گفته می شود این مراسم تشییع بزرگترین بدرقه بود به گزاف نگفته ایم. آنقدر جمعیت در بهشت زهرا جمع شده بود که موفق نشدند همان روز ایشان را دفن کنند و برخی گفتند کفن امام پاره شد و مجبور شدند بعد از مدتی ،دوباره پیکر را به بهشت زهرا بیاورند و با تدابیر امنیتی جمعیت را کنترل کنند و اینگونه امام به خاک سپرده شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *