شناسه خبر: 20941 منتشر شده در مورخ: 1399/3/12 ساعت: 12:35 گروه: سیاسی  
موضع‌گیری بهزیستی خراسان رضوی نسبت به پلمب خانه پیرزن نابینا

موضع‌گیری بهزیستی خراسان رضوی نسبت به پلمب خانه پیرزن نابینا

بهزیستی خراسان رضوی همواره تابع قانون بوده است و در مورد اخیر، اقدام شهرداری تربت جام مبنی بر پلمب منزل در حال ساخت، عمل به قانون بوده است، اما معتقدم مقداری کج سلیقگی نیز حاکم بوده است.

به گزارش ایران سپید معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی از حمایت‌های لازم براساس قانون حمایت از حقوق معلولان در قضیه پلمب خانه پیرزن نابینا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی مسعود فیروزی با اشاره به حادثه پلمب خانه یک پیرزن نابینا که با فرزند معلول خود زندگی می‌کند، گفت: بهزیستی خراسان رضوی همواره تابع قانون بوده است و در مورد اخیر، اقدام شهرداری تربت جام مبنی بر پلمب منزل در حال ساخت، عمل به قانون بوده است، اما معتقدم مقداری کج سلیقگی نیز حاکم بوده است.  

وی ادامه داد: بهزیستی هیچ‌گاه به حریم قانونی ضوابط شهرداری و شهرسازی ورود نخواهد کرد و تنها نقطه مشترک ما و شهرداری‌ها، عمل به فصل ششم قانون حمایت از معلولان است که به مسکن این افراد اشاره دارد. 

 فیروزی تصریح کرد: ماده ۱۹ از فصل ششم قانون حمایت از معلولان می‌گوید؛ صدور پروانه، عوارض نوسازی، حق انشعاب حامل‌های انرژی و... برای افراد معلول، در یک واحد مسکونی رایگان است و دولت باید اعتبار آن را در لوایح ببیند. با این اوصاف، اقدام صورت گرفته در منزل یادشده در تربت جام اساسا قانونی است.  

معاون امور توان‌بخشی ادامه داد: اینکه مالک ساختمان پس از اخطارهای متعدد شهرداری تربت جام، باز هم بی‌توجهی کرده و به ساخت‌وساز غیرمجاز خود ادامه داده است، جای دفاع باقی نمی‌گذارد. اما مهم‌ترین نکته در این داستان، شناخت حقوق یک شهروند معلول و شناخت حقوق متقابل دستگاه‌های اجرایی‌ای همچون شهرداری است. 

 فیروزی خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز ویژه افراد معلول، تابع ۲ پیش‌شرط است: نخست اخذ پروانه ساخت برای استفاده از مفاد قانون حمایت از معلولان و دوم مهیابودن زمینه‌های مناسب‌سازی واحد مسکونی. بهزیستی در مورد اول هیچ دخالتی ندارد و در مورد دوم، نظارت‌های لازم در امر مناسب‌سازی با بهزیستی خواهد بود.  

معاون امور توان‌بخشی خراسان رضوی از ورود اداره بهزیستی شهرستان تربت جام به این موضوع خبر داد و گفت: همکاران ما بعد از وصول گزارش‌ها و تلاش‌هایی که فعالان حقوق معلولان انجام دادند، به این مسئله ورود کردند تا با همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، تسهیلات لازم برای ادامه ساخت‌وساز منزل مسکونی این پیرزن نابینا و فرزند معلول او مهیا شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *