شناسه خبر: 20927 منتشر شده در مورخ: 1399/3/11 ساعت: 12:57 گروه: اجتماعی  
تفاهم نامه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای معلولان امضا شد

تفاهم نامه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای معلولان امضا شد

تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای معلولان و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن، بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیا امضا شد.

به گزارش ایران سپید صبح امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد)  تفاهم‌نامه مشارکت ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) امضا شد.

قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستاها برای خانواده‌های دارای معلولیت شدید که درآمد پایینی دارند احداث شود.

او افزود: در این تفاهم نامه زمین توسط معلول تامین و صفر تا صد کار ساخت و صدور پروانه ساخت توسط سه نهاد بهزیستی، بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود.

قبادی دانا بیان کرد: بودجه این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است که توسط سازمان برنامه و بودجه و ستاد هدفمندی یارانه‌ها تامین شده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: طبق برآورد انجام شده هزینه ساخت هر متر مربع ساخت مسکن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که ۷۵ درصد توسط بهزیستی و ۲۵ درصد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا تامین می‌شود، همچنین اگر خانواده معلولی زمین نداشته باشد توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته نیز تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی امضا شد که ۱۳ هزار واحد آن در حال احداث است و ۷ هزار واحد هم تحویل داده شده است.

قبادی دانا اظهار کرد: از ابتدای شروع ساخت مسکن برای معلولان تا کنون ۱۲۳ هزار واحد مسکونی احداث شده است که تا کنون ۸۷ هزار واحد در دولت کنونی احداث شده است.

او افزود: در سال ۹۸ و ۹۹ شتاب کار بیشتر شده است که در ۱۶ ماه اخیر ۲۱ هزار واحد احداث شده است.

به گفته این مقام مسئول ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شده‌اند که همچنین برای ساخت مسکن برای این خانواده‌ها تسهیل‌گری شده است و از سال ۹۴ نیز برای ۸ هزار و ۸۰۰ خانواده دارای دو معلول خانه احداث شده است.

او گفت: سازمان بهزیستی مشارکت ساخت مسکن با دستگاه‌های مختلف مانند قرارگاه خاتم‌الانبیا، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز و نیروی زمینی ارتش را در کارنامه خود دارد.

قبادی دانا بیان کرد: هم اکنون در تامین مسکن در مناطق روستایی مشکلی نداریم اما در مناطق شهری مشکلاتی داریم چرا که در شهرها تسهیلات داده نمی‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *