شناسه خبر: 20901 منتشر شده در مورخ: 1399/3/9 ساعت: 23:47 گروه: اجتماعی  
برگزاری آزمونهای حضوری در شرایط کرونایی

برگزاری آزمونهای حضوری در شرایط کرونایی

به جز امتحانات پایه نهم و دوازدهم، آزمونهای سایر دانش آموزان به صورت غیر حضوری برگزار می شود. اما برای اینکه ببینیم چه پروتکلهای بهداشتی در مدارس برای برگزاری حضوری امتحانات در نظر گرفته شده است با سعید دولابی؛ مدیر مجتمع نابینایان امید مشهد گفتگویی داشتیم.

به گزارش ایران سپید او می گوید:: دانش آموزان پایه دوازدهم در حوزه نههایی با دانش آموزان عادی امتحان می دهند که این آزمون در سالنی بزرگ با رعایت فاصله دو متری و استفاده از ماسک و دستکش برگزار می شود اما دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خودمان امتحان می دهند. سالنی را با دو سه اتاق در نظر گرفته ایم  و هر کس می خواهد وارد مجموعه شود از کادر مدرسه تا دانش آموزان باید با ماسک و دستکش وارد شوند و قبل از ورود جلوی درب موکتی آغشته به مواد ضدعفونی کننده انداخته ایم که هر کس برای ورود باید از روی آن بگذرد و ته کفشش نیز تمیز شود. برای ورود به جلسه دانش آموز باید دوباره دستهایش را بشووید و ضدعفونی کند و با ماسک وارد شود. اتاق و میزها هم به صورت مرتب با مواد ضدعفونی کننده تمیز می شوند تا  دانش آموزان وارد یک محیط کاملا بهداشتی شوند

س: سرویس رفت و آمد دانش آموزان چه طور است؟

ج: بچه ها نمی توانند با یک سرویس به مدرسه بیایند لذا برای این چند امتحان از اولیا خواسته ایم که با فرزندشان به مدرسه بیایند و برای آن اگر هزینه ای بخواهند مدرسه به آنها پرداخت می کند. از طرفی بچه ها وقتی به مدرسه می آیند در طول مسیر دستهایشان آلوده می شود برای همین وقتی با اولیا می آیند آنها مراقب بچه ها خواهند بود. برای زمان آزمون اولیا در مدرسه می مانند  تا وقتی آزمون تمام شد با فرزندشان به خانه بروند.

س: بچه ها از جلوی درب مدرسه تا محل آزمون چگونه هدایت می شوند؟

ج: مدرسه ما یک الگوی مناسب سازی در کشور است مسیر ویژه ای روی زمین قرار دارد که دانش آموز را تا درب سالن می آورد با این همه نیروهای ما در حیاط هستند و به محض ورود دانش آموز او را تا محل امتحان همراهی می کنند البته اول برای شستشوی دست او را می برند بعد یک ماسک نو به او می دهند و بعد داخل کلاس می شوند

مجتمع نابینایان عبدالعظیم تهران در پایه دوازدهم دانش آموزی ندارد اما دانش آموزان پایه نهم این مجتمع نیز با رعایت موازین بهداشتی در جلسه آزمون حاضر می شوند خانم سیری مدیر این مجتمع می گوید: امتحانات پایه نهم از ده خرداد شروع می شود در مورد سرویس هم با شهرداری صحبت کرده ایم با توجه به اینکه چندین سال است سرویس بچه ها رایگان است خواستیم که برای امتحانات هم سرویس گذاشته شود و در حال رایزنی هستیم ما کلا چهار دانش آموز پایه نهم داریم که دو تا از بچه ها مسیرشان به هم می خورد این 4 دانش آموز را می توانیم با دو سرویس به مدرسه بیاوریم.

س: برای آزمون چه تدابیری اندیشیده اید؟

ج: با توجه به دستورالعمل اعلام شده از طرف آموزش و پرورش سالن اجتماعات مدرسه را آماده کرده ایم و صندلیها را با فاصله از هم قرار داده ایم استفاده از ماسک و دستکش هم برای دانش آموزان الزامی است خود مدرسه هم این ملزومات را تهیه کرده است  محل آزمون هم ضدعفونی شده و بعد از رفتن دانش آموزان هم دوباره ضدعفونی می شود

س: حین آزمون هم از ماسک استفاده می شود؟

ج: بله به دانش آموزان گفته ایم که ماسک داشته باشند ولی مدرسه هم ماسک و دستکش تهیه کرده است که اگر دانش آموز یا همکاری لازم داشت در اختیارش قرار گیرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *