شناسه خبر: 20860 منتشر شده در مورخ: 1399/2/31 ساعت: 16:50 گروه: اجتماعی  
عذر خواهی یک مسئول از نابینایان

عذر خواهی یک مسئول از نابینایان

هفته ی گذشته, سامانه ی خرید محصولات دو شرکت تولید کننده ی خودرو (ایران خودرو و سایپا) باز شد تا خریداران متقاضی بتوانند از طریق آن سامانه, خودروی مد نظرشان را خریداری کنند.

به گزارش ایران سپید از جمله شرایطی که یک خریدار باید دارای آن باشد و بر آن تأکید شده, داشتن گواهینامه ی راهنمایی و رانندگیست. طبعاً شهروند نابینای متقاضی خرید خودرو دارای این شرط نیست و تأکید اجرا کنندگان این طرح, به این معنیست که نابینایان نمی توانند از این تسهیلات برخوردار شوند. به معنای دقیقتر, از حقوق شهروندی و اجتماعی محروم می شوند.همین موضوع ما را بر آن داشت تا پیگیر علت در نظر گرفتن این شرط شویم. با پیگیری های مستمر از ایران خودرو و ستاد تنظیم بازار, به سازمان حمایت از مصرف کنندگان رسیدیم و بعد از طرح موضوع با مسئولان امر, مقرر شد در کمیته ی خودرو این موضوع مطرح شود. گرچه استدلال مسئولان امر در خصوص گذاشتن این شرط, جلوگیری از هرگونه احتکار است و به منظور حمایت از مصرف کننده ها بر چنین شرطی تأکید شده؛ اما قدر مسلم این است که در این دوره نابینایان نمی توانند محصولات ایران خودرو و سایپا را از این سامانه خریداری کنند. دکتر جعفرپور, معاون دفتر خودرو و نیرو محرکه ی وزارت صنعت, معدن و تجارت در گفت و گو با ایران سپید, این موضوع را چنین تشریح می کند: «بالاخره در تصمیم گیری, معمولاً وقتی قرار است موضوعی مدیریت شود, ممکن است به جوانب متعدد کار کمتر پرداخته شود و به اصل موضوع بیشتر توجه شود. خب ما این نکته را که نابینایان عزیز هم می توانند جزو خریداران محصولات تولید کنندگان خودرو باشند, در نظر نگرفتیم. حسب اینکه ابتدا باید به تقاضای مؤثر پاسخ  دهیم و در ادامه به تمام کسانی که می شود ارائه ی خدمت کرد, خدمت گذاری کنیم. نمی خواهم به صراحت اعلام کنم که در این خصوص غفلت کردیم؛ اما واقعاً غفلت مختصری صورت گرفته که از این بابت, از تمام شهروندان نابینا عذر خواهی می کنم.»

وی ادامه می دهد: «با این اوصاف بر اساس جلساتی که هفته ی گذشته و اوایل این هفته در کمیته ی خودرو و کار گروه های تخصصی بررسی شد, باید ما این مرحله از قرعه کشی برای ثبت نام احیاناً اضافه بر خودروی موجود را انجام دهیم؛ چون بعد از اردیبهشت, مرحله ی بعد مرداد و بعد از آن آبان برای سه ماهه ی دوم, سوم و چهارم سال خواهد بود که خودرو بر اساس اولویت هایی که در قرعه کشی به دست می آید, از 1 تا 90 روز بعد از اعلام نتیجه و تکمیل وجه, به قیمت روز قرعه کشی به افراد تحویل داده می شود. بنا بر این موضوع حضور نابینایان در این فرایند, با وجود نداشتن گواهینامه را در جلسه ی آتی کمیته ی خودرو باید مطرح کنیم. من به عنوان دبیر کمیته ی خودرو تعهد می کنم این موضوع را در جلسه ی آتی بگنجانم تا با نظر کارشناسی عزیزان عضو, به نتیجه ی مثبتی برسیم و شاهد برداشتن گام مثبتی باشیم تا نابینایان عزیز هم بتوانند در مراحل بعدی جزو خریداران خودرو باشند.»

جعفرپور ضمن ابراز تأسف از اینکه نابینایان در این دوره نمی توانند جزو خریداران خودرو باشند, اظهار می دارد: «متأسفانه این از اقبال بد ما بود که زودتر در جریان موضوع قرار نگرفتیم. امیدوارم در مراحل بعد میزبان نابینایان عزیز باشیم. برای محقق شدن این امر, مسئولان ذیربط با معلولان باید این درخواست را با معاون امور صنایع وزارت صنعت, معدن و تجارت, آقای دکتر صادقی نیارکی مطرح کنند. حسب دستوری که به دنبال طرح این درخواست از سوی ایشان به ما داده می شود, موضوع برخورداری نابینایان از تسهیلات خرید خودرو در کمیته ی خودرو مطرح شده و نتایج لازم اتخاذ می شود.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *