شناسه خبر: 20824 منتشر شده در مورخ: 1399/2/28 ساعت: 23:59 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 29 اردیبهشت 1399

روزنامه دوشنبه 29 اردیبهشت 1399

افتتاح استودیو تخصصی اشاره در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران - ستاد مدیریت کرونا: نماز عید فطر در مصلی‌ها برگزار نمی‌شود - جشنواره برترینهای آموزش مجازی - لزوم توجه به والدینی که کودک نابینا دارند - اهم مصوبات ستاد پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی هانگژو - بلایی که دندانپزشک، بر سر دومین کودک آورد/ روناک جان خود را از دست داد، امیرعلی بینایی و هوشیاری اش را

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 29 اردیبهشت 1399

24 رمضان 1441

18 می 2020

سال بیست و چهارم شماره 6418

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره...

افتتاح استودیو تخصصی اشاره در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

ستاد مدیریت کرونا: نماز عید فطر در مصلی‌ها برگزار نمی‌شود

جشنواره برترینهای آموزش مجازی

لزوم توجه به والدینی که کودک نابینا دارند

اهم مصوبات ستاد پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی هانگژو

بلایی که دندانپزشک، بر سر دومین کودک آورد/ روناک جان خود را از دست داد،امیرعلی بینایی و هوشیاری اش را 

 

.........ویژه

* افتتاح استودیو تخصصی اشاره در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران:

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی استودیو تخصصی اشاره با هدف تولید محتوای آموزشی ویژه ناشنوایان افتتاح شد. دکتر سید جواد حسینی در مراسم افتتاح استودیو اشاره شهر تهران با بیان اینکه راه اندازی ۵ استودیو تخصصی ویژه گروه های مختلف آموزش و پرورش استثنایی  در سال جاری هدف‌گذاری شده است اظهار داشت: راه اندازی پایگاه های جامع آموزش و محتوای آموزشی در تمامی گروه های هفت گانه استثنایی در دستور کار قرار دارد و اولین گام برای این کار راه اندازی استودیو تولید محتوای آموزش در استان ها است. وی افزود: محتواهای آموزشی تولید شده استاندارد در این پایگاه های جامع آموزشی با روش های مختلف در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه قرار خواهد گرفت. معاون وزیر با بیان اینکه جهان با پدیده ناخواسته کرونا مواجه شده است که همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده است  اظهار داشت: این پدیده  سلامت، اقتصاد و اشتغال، روابط اجتماعی و آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده است و دولت ها در این شرایط  در مربعی دنبال تعادل بین حوزه سلامت، روابط اجتماعی، اقتصاد و آموزش هستند. وی افزود: در کشور ما هم  تعادل بخشی  بین حوزه سلامت و آموزش و پرورش توسط وزارت آموزش و پرورش  در دستور کار  قرار گرفت. وی‌ با بیان اینکه باید به گونه ای آموزش و پرورش تنظیم می شد که سلامت آسیب نبیند و به همین منظور طولانی ترین تعطیلات ناخواسته  فیزیکی آموزش و پرورش ‌در دنیا شکل گرفت اظهار داشت: فضای مجازی  تعادل بخشی بین آموزش و سلامت را رقم زد. وی گفت: در راستای تعادل بخشی بین حوزه سلامت و آموزش، وزارت آموزش و پرورش سریع ترین واکنش را نشان داد و علیرغم تعطیلی فضای فیزیکی مدارس آموزش تعطیل نشد و صدا و سیما و فضای مجازی به کمک آموزش آمدند. حسینی افزود: حضور خلاقانه معلمان در بستر فضای مجازی و ادامه آموزش از این طریق دستاوردهای بزرگی را به همراه داشت و فقط در آموزش و پرورش استثنایی ۵ میلیون ساعت آموزش در بستر فضای مجازی تولید و ارائه شده است. معاون وزیر با بیان اینکه فضای مجازی مکان جدیدی برای عمق بخشی به تعلیم و تربیت است اظهار داشت: بستر مجازی و دنیای دیجیتال در عصر کرونا کارکرد بزرگی در آموزش داشت و این کارکرد  می تواند در بقیه ایام سال بویژه زمان تعطیلی مدارس بدلیل آلودگی هوا یا بلایای طبیعی ادامه داشته باشد. وی افزود:  تا کنون هفتاد پویش در بستر فضای مجازی ویژه آموزش و پرورش استثنایی شکل گرفته است و ۶۲۰ اثر آموزشی همکاران در سراسر کشور جمع آوری شده است و پس ارزیابی، محتواهای مفید در اختیار دانش آموزان هدف قرار خواهد گرفت. حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش  به دنبال شبکه ای مستقل، امن، با انعطاف، پر ظرفیت و اختصاصی بود و با این هدف شبکه شاد شکل گرفت افزود: ۴۸ درصد دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی، ۷۳ درصد معلمان، ۸۵ درصد کلاس ها  و صد درصد مدارس استثنایی  به این شبکه متصل شده اند.

وی افزود: مناسب سازی شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار دارد‌. حسینی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آموزش مجازی تحقق عدالت آموزشی است افزود: در شرایط عادی نیز آموزش مجازی می تواند در کنار آموزش فیزیکی قرار گیرد و به عنوان آموزش مکمل و مقوم به مدد آموزش بیاید. حسینی با بیان اینکه ۴۰‌درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه به هیچگونه امکانات ارتباطی و شبکه ای  دسترسی ندارند اظهار داشت: ارسال بسته های آموزشی و آموزش های منزل محور ازجمله فعالیت  ویژه برای این دانش آموزان می باشد. وی تصریح کرد: با راه اندازی استودیو های تخصصی در آموزش و پرورش استثنایی محتواهای آموزشی استاندارد تولید و در اختیار دانش آموزان، بویژه دانش آموزانی که امکانات شبکه ای و ارتباطی ندارند قرار خواهد گرفت.

.......اخبار روز

* ستاد مدیریت کرونا: نماز عید فطر در مصلی‌ها برگزار نمی‌شود: دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا:

نماز عید فطر در همه شهرها در محل‌هایی که رو باز است برگزار می‌شود و نماز در محل‌هایی مانند مصلی که امکان تجمع زیاد است برگزار نمی‌شود/پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

* علت افزایش آمار مبتلایانِ کرونا در روزهای اخیر: رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا:افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر به معنای افزایش ابتلا به کرونا نیست. علت این افزایش در آمار به دلیل تغییر تمرکز ما از بیماران بستری در بیمارستان به کل جامعه است.  آمار فعلی جانباختگان کرونا در روزهای اخیر مربوط به بیماران وخیمی است که حدود یک ماه قبل مبتلا شدند.

هنوز برای رفتن به سفر تفریحی خیلی زود است.

* حضور ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس بعد از بازگشایی: وزیر آموزش و پرورش:

 خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.

تدریس محتوای کتب درسی در شبکه آموزش تا پایان ادریبهشت به اتمام می‌رسد./ ایسنا

* بازار داغ روانشناس نماها!

رئیس سازمان نظام روانشناسی:

فعالیت روانشناس‌نماها بدنبال شیوع کرونا افزایش یافته است.

بیشترین مخاطبان روانشناس‌نماها افرادی با سنین ۱۶ تا ۳۰ سال هستند.

بعضی روانشناس‌نماها که به دادسراها معرفی می‌شوند، تبرئه می‌شوند.

با روان‌شناس‌نماها برخورد قانونی شود.

* تردد کدام خودروها در محدوده‌های ترافیکی پایتخت رایگان است؟

تاکسی‌های اینترنتی پلاک تهران، تاکسی‌های پلاک تهران، تاکسی‌های تلفنی پلاک تهران، وانت بار‌های پلاک تهران، سرویس مدارس، تمام مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های سرویس دهنده ادارات و خودرو‌های کادر درمان مشغول در محدوده‌ها که با معرفی ستاد مقابله با بیماری کرونا در سامانه «تهران من» ثبت نام شده‌اند، در سقف مصوب از پرداخت عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا معاف هستند.

* اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در فضای شهری مضر است

سازمان بهداشت جهانی:

اسپری کردن و یا مه پاشی ضدعفونی‌کننده‌ها در فضای آزاد مانند خیابان‌ها و بازارها برای از بین بردن ویروس بیماری #کرونا توصیه نمی‌شود، زیرا این مواد با خاک و مواد موجود در هوای آزاد واکنش نشان داده و خنثی می‌شوند./

* پرداخت۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد به سه میلیون خانوار: وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی: براساس اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان برای سه میلیون خانوار که حداقل‌های تمکن مالی را دارند، بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد پرداخت شد.

 

 

 

........گفتگوی ویژه

* جشنواره برترینهای آموزش مجازی: در روزگار آموزش مجازی، آموزش و پرورش استان کردستان ، جشنواره ای مجازی برای انتخاب برترین الگوهای یاد دهی و یادگیری ترتیب داده است. پرستو علیمرادی ، کارشرناس روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی این استان می گوید: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش، مهارتهای معلمان، ایجاد رقابت در زمینه توسعه و تعمیق تجربیات علمی معلمان و همچنین توجه به جنبه توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی حرفه ای معلمان است. این جشنواره در رویکردهای انفرادی، اقدام پژوهی و در گروههای آسیب دیده بینایی ، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی و جسمی حرکتی ، مشکلات ویژه یادگیری ، اختلالات طیف اوتیسم ، گفتاردرمانی، کاردرمانی ،شنوایی شناسی ، خدمات راهنمایی و مشاوره در تمامی دوره های تحصیلی برگزار می شود. و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش می توانند مثل زمانی که در مدرسه و در کلاس حضور دارند به صورت پیوسته و مداوم با معلمان و آموزش در ارتباط باشند.

س: آثار از چه طریق به دبیرخانه می رسد؟

ج: ، از طریق ای میل اداره ، از شبکه شاد، واتساپ و حتی از طریق ای میل شخصی من همکاران می توانند آثارشان را ارسال کنند. که بتوانیم داوری داشته باشیم تا 31 اردیبهشت به همکاران برای ارسال آثار فرصت داده شده است.

س: تا الان چه تعداد اثر به دست شما رسیده است؟

ج: با توجه به اینکه این روزها آموزش مجازی هم بیشتر شده است مشارکت همکاران بیشتر شده و حدودا تا الان 65 اثر به دستمان رسیده است.

انتخاب الگوهای برتر آموزشی توانبخشی که در سالیان قبل در فضای حقیقی انجام می شد امسال برای انتخاب در فضای مجازی هم برنامه ریزی شده است. پروین اسدی، کارشناس آموزش این اداره در باره جزئیات این جشنواره می گوید: معمولا وقتی مدارس باز بود جشنواره را در سه رویکرد برای همه گروههای معلولیتی برگزار می کردیم. رویکرد انفرادی که معلم در کلاس خود بر اساس سناریوی که طراحی کرده بود تدریس می کرد. رویکرد درس پژوهی که چند معلم با هم یک موضوع را انتخاب می کردند که بچه ها و خود معلم در تدریس آن مشکل داشتند. در این رویکرد اول معلم تدریس می کند و چند معلم دیگر داوری می کنند و بعد از گرفتن بازخورد معلمان ؛ درس دوباره تدریس می شود. و رویکرد اقدام پژوهی که از اوایل سال تحصیلی معلم بنا بر شرایط دانش آموزانش یکی را انتخاب می کند که در بحث آموزشی مشکلاتی دارد و بر اساس مطالعات خود  و تماس با اساتید حوزه راهکارهایی ،  را انتخاب و انجام می دهد و اگر باز هم جواب نگرفت رویکردی که در پیش گرفته شده را تغییر می دهد. و ابایی از تغییر آن ندارد. الان هم  می خواهیم این بحث را در فضای مجازی انجام دهیم ولی بیشتر به رویکرد انفرادی و اقدام پژوهی معطوف می شود. معلم خودش در خانه یا اگر توانست به مدرسه بیاید در مدرسه تدریس را انجام می دهد و با گوشی همراه فیلم می گیرد و برای جشنواره ارسال می کند. در بحث اقدام پژوهی هم چون معلم از اول سال دانش آموزی را که می خواهد انتخاب کرده است و مثلا دانش آموز چند معلولیتی را در نظر گرفته است در فضای مجازی از راهکارهای مختلف استفاده می کند حتی می تواند از والدین کمک بگیرد و راهکارهایی برای مشکلات دانش آموز پیشنهاد می دهد و در همان راستا حرکت می کند تا مشکل برطرف شود.

س: یعنی ابتکار عمل معلمان در فضای مجازی به نمایش گذاشته می شود ؟

ج: قبلا همکاران محتوای الکترونیکی تهیه می کردند حالا پاور پوینت، صدای خودشان یا هر نرم افزار دیگری که استفاده می شود حالا تدریس را می توانند در دل این کار استفاده کنند.

س: این آثار بعد از جمع آوری به جایی عرضه می شود

ج:بله  آثار باید در حوزه داوری وارد شوند و برترینها به مدارس عرضه می شوند  تا همکاران دیگر هم از زحمت چند ماهه همکارشان بهره مند شوند.

 

.......آموزشی

* لزوم توجه به والدینی که کودک نابینا دارند

پدر و مادری که کودکی نابینا دارند گاه از لحاظ روان چنان تحت فشار هستند که نیاز به مداخلات درمانی پیدا می کنند. سیما میرلو، پزشک و روانشناس بالینی که خود در باغچه حواس با این والدین در تماس است در این باره می گوید:معمولا والدین کودکان نابینا مورد توجه قرار نمی گیرند چون آنقدر توجه به کودکان نابینا از طرف اجتماع زیاد است که به صورت مسئله تبدیل می شوند و والدین آنها فراموش می شوند. و این مسئله که والدین در کنار این کودکان تا چه حد از آسایش و بسیاری از چیزهای دیگر خود زده اند.  در باغچه حواس برای کودکان نابینا کلاسها و آموزشهایی برگزار می شود ولی من ترجیح دادم کلاسهایی برای والدین بگذارم بیشترین مشکل والدین درک نشدن آنها از طرف همسر، خانواده و اجتماعیاست. . مادرهایی بودند که همه یک درد داشتند و من توانستم آنها را در یک گروه درمانی قرار دهم . مادران وقتی مشکلات خودشان را به اشتراک می گذارند  و درک نشدنهایشان را بیان می کنند متوجه می شوند که تنها نیستند. در این گروه وقتی هر کدام راه حل و واکنش دفاعی که استفاده کرده تا بتواند در این شرایط مقاومت کند و در کنار کودک نابینای خود بماند و خود را نشان دهد را بیان می کرد مادران دیگر به این نتیجه می رسیدند که می توان راه حلهای متعددی را امتحان کرد به همین گونه روابط بین همسران طرح می شود و کم کم اتفاقات خوبی در زندگی افراد می افتد و افراد آن را در هفته بعد در گروه بیان می کردند که چه کارهایی را در خانه انجام داده اند و چه راهکارهایی را به کار برده اند.

س: یعنی مضمون گروه درمانی استفاده از تجربیات افراد است؟

ج: در گروه درمانی یک روان درمانگر در راس گروه قرار می گیرد و اعضای گروه که یک درد مشترک دارند تحت نظر روان درمانگر تخلیه احساسی می شوند و با هم صحبت می کنند منتها تفاوت آن با دورهمیهای دیگر آن است که در گروه درمانی یک روان درمانگر در گروه هست که آن را مدیریت می کند. یعنی اگر کسی خواست رفتار سرزنش گری انجام دهد یا رفتارهای مخربی داشته باشد و حرفهایی بزند که نباید زده شود آنجا درمانگر وارد عمل می شود و گروه را مدیریت می کند.

س: در گروه حتما باید یک والد حضور داشته باشد یا هر دو؟

ج: خانواده یک سیستم است. در سیستم هر فرد بخشی را می گیرد و هر قسمتی از سیستم که کار نکند سنگینی آن بر دوش بقیه سیستم می افتد به همین دلیل در درجه اول مادر هست بعد پدر و بعد خواهر و برادر. کل سیستم خانواده می توانند در رفتارها تاثیرگذار باشند الان والدینی که یکی از همسران با دیگری راه نمی آید یعنی به دلیل داشتن کودک نابینا یکی از والدین و مثلا پدر آنقدر افسرده شده است که حوصله رسیدگی به کودک را ندارد همه بار بر دوش مادر می افتد. این مادر هم باید رفتارهای همسرش را تحمل کند و هم به بچه رسیدگی کند . ما چندین مورد داریم که در خانه دو معلول وجود دارد و اینکه تمام بار روی دوش مادر  باشد واقعا اذیت کننده است. جامعه این احساس را در این مادران ایجاد کرده که در قبال فرزند نابینای خود احساس گناه داشته باشند. و به همین دلیل مرتب در حال دوندگی هستند و اینکه به گونه ای بر احساس گناه خود مرهمی بگذارند.در حالیکه احساس گناه ؛ اشتباه است. من تا حدی مقصر این شرایط را را دایره بستگان جامعه و دولت می دانم.

 

.......ورزشی

* اهم مصوبات ستاد پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی هانگژو

هدف گذاری ستادبازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ بر مبنای توانمندی ورزشکاران و ظرفیت‌های موجود برای ارتقا جایگاه ایران دربازیهای پارالمپیک توکیو  ۲۰۲۰  نسبت به دوره گذشته (پارالمپیک ریو ۲۰۱۶) و قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور برتر رنکینگ  می باشد.

 مصوبات: 

۱. تمهیدات ستاد بازی‌ها با افق برنامه‌ریزی در راستای بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰  و نیم نگاهی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده است.

۲. رشته‌ها بر اساس شانس مدال‌آوری  به گروههای  ذیل تقسیم بندی گردیده‌اند:

الف: اولویت یک  ورزشکارانی که  در بررسی‌های صورت گرفته در گروه شانس کسب مدال طلا قرار می گیرند، برنامه ریزی این گروه بر مبنای کسب مدال طلا در بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ انجام خواهد شد، همانند وزنه برداری، دوومیدانی، تیرو کمان، تیراندازی، جودو، تکواندو و والیبال نشسته.

تبصره: ورزشکارانی که در حال حاضر در وضعیت کسب مدال نقره قرار دارند، چنانچه با توجه به تحلیل های فنی و آزمونهای سنجش آکادمی بتوانند در جایگاهی قرار بگیرند که در صورت حمایت بیشتر مستعد کسب مدال طلا شوند  (به عبارتی نقره نزدیک به طلا)، این ورزشکاران نیز بصورت اولویت اول مورد حمایت قرار می گیرند.

ب:  اولویت دوم ورزشکارانی که در بررسی های صورت گرفته در گروه شانس کسب مدال نقره قرار می گیرند، برنامه ریزی این گروه بر مبنای کسب مدال نقره در بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ انجام خواهد شد، همانند وزنه برداری، دوومیدانی، تیرو کمان، تیراندازی، قایقرانی (کانو) و  تکواندو .

ج:  اولویت سوم ورزشکارانی که در بررسی های صورت گرفته در گروه شانس کسب مدال برنز قرار می گیرند، برنامه ریزی این گروه بر مبنای کسب مدال برنز در بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ انجام خواهد شد . مانند وزنه برداری، دوومیدانی، تیرو کمان، تیراندازی.

چ: اولویت چهارم (شانس کسب مدال طلای بازیهای پاراآسیایی)  ورزشکارانی که در بررسی های صورت گرفته احتمال کسب مدال در بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ برای آنها تقریبا وجود ندارد و جایگاه اول آنها در بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۲ با توجه به دوره گذشته این بازیها جاکارتا  ۲۰۱۸(سوابق) پیش بینی شده است.

تبصره: با توجه به اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک و ایجاد انگیزه و بسترسازی مناسب جهت ورزش بانوان، در این بخش ورزشکاران بانوان، پس از برخورداری از شرایط ذیل می توانند در اردو ها و لیست اعزام قرار گیرند.

الف: طی تحلیل و بررسی های تخصصی فنی رشته مربوطه و آزمونهای  آکادمی ملی پارالمپیک پتانسل لازم را  در راستای کسب مدال بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۲ دارا باشند. 

ب: با توجه به شرایط رشته مربوطه در زمره ورزشکاران با استعداد و نخبه ای باشند که با حضور در شرایط اردو می تواند در بازیهای پاراآسیایی پیش رو صاحب مدال گردند .

3. رشته هایی که موفق به کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ گردیده اند :

الف: اولویت یک رشته هایی که حائز شانس کسب مدال طلا در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ شده اند، پس از قرار گرفتن در جایگاه  پیش بینی شده کسب مدال طلا(برطبق  بررسی های فنی و اولویت‌های ستاد)، با توافق فی مابین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مربوطه، اعزام های تدارکاتی متناسب با برنامه آماده سازی آنها به تعداد  حداقل دو سفر در نظر گرفته خواهد شد.

ب: اولویت دوم و سوم  دارای اولویت شانس کسب مدال (نقره و برنز) پس از قرار گرفتن در جایگاه پیش بینی شده کسب مدال نقره و برنز از حمایت اعزام  تدارکاتی بنا به ضرورت برخوردار می گردند.

پ: ورزشکاران و رشته ها مشروط به قرار گرفتن در جایگاه  شانس کسب مدال و با توجه به شرایط فنی، سنجش و پزشکی در لیست نهایی پارالمپیک ۲۰۲۰   قرار خواهند گرفت و ملاک اعزام کسب سهمیه  صرف نخواهد بود .

ت: با ورزشکاران و کادر فنی  در اولویتهای چهار گانه پس از تائید نهایی قرار داد منعقد خواهد شد و حصول تمامی مفاد فنی، فرهنگی، انظباطی و... که در این قرار داد بیان شده است مد نظر ستاد و کمیته می باشد، بدیهی است پرداخت کمک هزینه و بهره وری بر اساس رعایت مفاد قرار  داد فی مابین و گزارش ناظران این کمیته انجام خواهد شد. 

ث : بررسی جایگاه ورزشکاران  در هر چهار اولویت بر اساس  رنکینگ کمیته بین المللی و رشته مربوطه (مصوب در جلسه فنی رشته مربوطه)  صورت  خواهد گرفت، چنانچه رکورد آنها بالاترین حالت را داشته باشد به ترتیب دارای شانس کسب مدال طلا، نقره، برنز  و اولویت چهارم د رنظر گرفته می شوند (در صورت به روز رسانی و ثبت رنکینگ سال جدید نیز اضافه خواهد شد).

ج: بررسی های شانس کسب مدال طلا، نقره، برنز و اولویت چهارم بر اساس آخرین تغییرات راهنمای انتخاب ورزشکاران در راستای توکیو ۲۰۲۰دریافتی از کمیته بین المللی پارالمپیک، صورت گرفته و  انتخاب ورزشکاران با توجه به کلاس هایی که در این بازیها برگزار می شود انجام می‌شود.  

چ: ورزشکاران پس از قرار گرفتن در جایگاه مدالی خصوصا ورزشکاران شانس کسب مدال طلا بصورت دوره ای هر ۳ ماه یکبار می بایست در آزمونهای پزشکی، سنجش، روانشناسی، ثبت رکورد فنی (در صورت رکوردی بودن ) و تثبیت و ارتقاء رنکینگ فنی بر اساس برنامه های ارائه شده شرکت نمایند، بدیهی است ورزشکارانی که نتوانند ثبات جایگاهی خود را حفظ نمایند و ارتقاء بخشند از مزایای  مالی مورد نظر بهره مند نخواهند شد و بالعکس .

تبصره ۱ : رشته هایی مانند تیروکمان و تیراندازی بر اساس رکوردهای بخش مقدماتی و فینال، حداقل  در دو دوره قبل مورد ارزیابی قرار می گیرند.

تبصره ۲ : رشته های رقابتی همچون جودو و تکواندو که دارای رنکینگ می باشند و برای کسب سهمیه نیاز به کسب جایگاه مناسب بر اساس راهنمای انتخاب ورزشکاران توکیو ۲۰۲۰  دارند، بر اساس  قرار گرفتن در رنکینگ کسب امتیاز  و مسابقات رو در رو مورد بررسی قرار می گیرند.

ح: در رشته های تیمی و رقابتی  سنجش جایگاه، بر اساس  عملکردها و  درصد شانس کسب سهمیه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

........حوادث

* بلایی که دندانپزشک، بر سر دومین کودک آورد/ روناک جان خود را از دست داد،امیرعلی بینایی و هوشیاری اش را: شهروند نوشت: پسربچه‌ای که یک‌سال‌ونیم قبل زیر دست دندانپزشک اراکی نفس‌هایش به شماره افتاد و درنهایت به زندگی نباتی محکوم شد. او برای ترمیم دندان‌هایش به این مطب رفت و دیگر هرگز نتوانست بخندد و زندگی کند، حالا گوشه خانه افتاده و از آن زمستان سرد ‌سال 97 تا به امروز به پدر و مادرش لبخند نزده است؛ به زندگی هم همین‌طور. امیرعلی درست پنج ماه بعد از روناک رضایی دچار این حادثه شد. روناک هم مثل امیرعلی قربانی شد. دختربچه‌ای که در آستانه تولد سه سالگی‌اش روی تخت دندانپزشکی همین پزشک جان باخت. او نیز زیر دست همین دکتر ترسید و قلبش تاب نیاورد و جان خود را از دست داد.

روناک مُرد و پنج ماه بعد امیرعلی قربانی شد. امیرعلی اما زنده‌ماند و جانش را از دست نداد، ولی حالا یک‌سال‌ونیم است که فقط نفس‌هایش می‌رود و می‌آید. خانواده ترابی از آن ظهر بهمن ماه ‌سال 97 تا الان یک روز خوش هم نداشته‌اند. این پزشک دو کودک را قربانی کرد و حالا نیز درحالی حکم پرونده امیرعلی صادر شده که او چشم‌هایش را از دست داده است و روزبه‌روز وخامت حالش بیشتر می‌شود.

چند ماه قبل بود که دادگاه تجدیدنظر نظام پزشکی، خانم دکتر خطاکار را به محرومیت مادام‌العمر از طبابت ‏برای کودکان زیر ١٤‌سال محکوم کرد. این دندانپزشک اراکی همچنین به مدت یک‌سال‏ از طبابت برای بزرگسالان محروم شد. براساس آنچه دادگاه انتظامی نظام پزشکی اراک اعلام کرد، خانم دکتر درباره به کما رفتن امیرعلی ترابی مقصر شناخته شد و براساس حکم نهایی این دادگاه برای ‏همیشه حق طبابت کودکان و اطفال کمتر از ١٤‌سال را ندارد. همچنین برای افراد بیشتر از ١٤ ‏سال هم به مدت یک‌سال از اشتغال به حرفه پزشکی محروم شد.‏

دادگاه این پزشک را در مرگ روناک رضایی‌زاده هم مقصر شناخت و این دندانپزشک را به مدت چهار سال از فعالیت پزشکی برای کودکان کمتر از ١٤‌سال ‏محروم کرد. همچنین محرومیت یک‌ساله از طبابت برای افراد بزرگ‌تر از ١٤‌سال هم بخش دیگری از ‏حکم صادرشده این مرجع انتظامی نظام پزشکی است.

از طرف دیگر شعبه 101 دادگاه کیفری دو اراک نیز از جنبه کیفری این پرونده را بررسی کرد و چند وقت پیش درباره مرگ روناک رضایی، خانم دکتر را به پرداخت دیه و سه‌سال زندان محکوم کرد. این درحالی است که صبح شنبه نیز حکم درباره امیرعلی صادر شد و همین شعبه این دکتر را به پرداخت دیه در حق خانواده امیرعلی محکوم کرد، درحالی‌که خانواده امیرعلی در جدال سختی با لحظات دردناک پسرشان به سر می‌برند، پسری که روزبه‌روز حالش بدتر می‌شود. پدر امیرعلی که روزهای سختی را می‌گذراند و هر لحظه پرپر شدن کودکش را با چشم خود می‌بیند، درباره حکم صادرشده می‌گوید: «حکم پرونده هفته گذشته صادر شده و دادگاه برای امیرعلی دیه در نظر گرفته است. درحالی‌که پسرم دچار نابینایی، معلولیت تکلمی، معلولیت حرکتی دست و پا، معلولیت بی‌اختیاری ادرار و مدفوع و آسیب مغزی است و از آنجا که به علت کرونا نمی‌توانیم دوره‌های درمان حرکتی او را به‌طور کامل ادامه دهیم، پسرم روزبه‌روز حالش بدتر هم می‌شود. در این میان تنها چیزی که می‌تواند ما را کمی آرام کند، زندان‌رفتن این پزشک است. یک‌سال و هشت ماه از وقوع این اتفاق تلخ می‌گذرد، اما همچنان پرونده‌ها در راهروهای نظام پزشکی و دادسرا بی‌نتیجه مانده است. تنها مرهم برای ما دیدن مجازات این دکتر است. دو خانواده کودک نازنین‌شان را از دست داده اند و الان یک‌سال و هشت ماه است که داریم عذاب می‌کشیم. باید کسی باشد که مقصر این همه اتفاق تلخ را مجازات کند تا شاید مرهمی باشد بر دل ویران‌شده ما.»

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *