شناسه خبر: 20821 منتشر شده در مورخ: 1399/2/28 ساعت: 12:01 گروه: اجتماعی  
افتتاح استودیو تخصصی اشاره در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

افتتاح استودیو تخصصی اشاره در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی استودیو تخصصی اشاره با هدف تولید محتوای آموزشی ویژه ناشنوایان افتتاح شد

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در مراسم افتتاح استودیو اشاره شهر تهران با بیان اینکه راه اندازی ۵ استودیو تخصصی ویژه گروه های مختلف آموزش و پرورش استثنایی  در سال جاری هدف‌گذاری شده است اظهار داشت: راه اندازی پایگاه های جامع آموزش و محتوای آموزشی در تمامی گروه های هفت گانه استثنایی در دستور کار قرار دارد و اولین گام برای این کار راه اندازی استودیو تولید محتوای آموزش در استان ها است.

وی افزود: محتواهای آموزشی تولید شده استاندارد در این پایگاه های جامع آموزشی با روش های مختلف در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر با بیان اینکه جهان با پدیده ناخواسته کرونا مواجه شده است که همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده است  اظهار داشت: این پدیده  سلامت، اقتصاد و اشتغال، روابط اجتماعی و آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده است و دولت ها در این شرایط  در مربعی دنبال تعادل بین حوزه سلامت، روابط اجتماعی، اقتصاد و آموزش هستند.

وی افزود: در کشور ما هم  تعادل بخشی  بین حوزه سلامت و آموزش و پرورش توسط وزارت آموزش و پرورش  در دستور کار  قرار گرفت.

وی‌ با بیان اینکه باید به گونه ای آموزش و پرورش تنظیم می شد که سلامت آسیب نبیند و به همین منظور طولانی ترین تعطیلات ناخواسته  فیزیکی آموزش و پرورش ‌در دنیا شکل گرفت اظهار داشت: فضای مجازی  تعادل بخشی بین آموزش و سلامت را رقم زد.

وی گفت: در راستای تعادل بخشی بین حوزه سلامت و آموزش، وزارت آموزش و پرورش سریع ترین واکنش را نشان داد و علیرغم تعطیلی فضای فیزیکی مدارس آموزش تعطیل نشد و صدا و سیما و فضای مجازی به کمک آموزش آمدند.

 

حسینی افزود: حضور خلاقانه معلمان در بستر فضای مجازی و ادامه آموزش از این طریق دستاوردهای بزرگی را به همراه داشت و فقط در آموزش و پرورش استثنایی ۵ میلیون ساعت آموزش در بستر فضای مجازی تولید و ارائه شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه فضای مجازی مکان جدیدی برای عمق بخشی به تعلیم و تربیت است اظهار داشت: بستر مجازی و دنیای دیجیتال در عصر کرونا کارکرد بزرگی در آموزش داشت و این کارکرد  می تواند در بقیه ایام سال بویژه زمان تعطیلی مدارس بدلیل آلودگی هوا یا بلایای طبیعی ادامه داشته باشد.

وی افزود:  تا کنون هفتاد پویش در بستر فضای مجازی ویژه آموزش و پرورش استثنایی شکل گرفته است و ۶۲۰ اثر آموزشی همکاران در سراسر کشور جمع آوری شده است و پس ارزیابی، محتواهای مفید در اختیار دانش آموزان هدف قرار خواهد گرفت.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش  به دنبال شبکه ای مستقل، امن، با انعطاف، پر ظرفیت و اختصاصی بود و با این هدف شبکه شاد شکل گرفت افزود: ۴۸ درصد دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی، ۷۳ درصد معلمان، ۸۵ درصد کلاس ها  و صد درصد مدارس استثنایی  به این شبکه متصل شده اند.

وی افزود: مناسب سازی شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار دارد‌.

حسینی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آموزش مجازی تحقق عدالت آموزشی است افزود: در شرایط عادی نیز آموزش مجازی می تواند در کنار آموزش فیزیکی قرار گیرد و به عنوان آموزش مکمل و مقوم به مدد آموزش بیاید.

حسینی با بیان اینکه ۴۰‌درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه به هیچگونه امکانات ارتباطی و شبکه ای  دسترسی ندارند اظهار داشت: ارسال بسته های آموزشی و آموزش های منزل محور ازجمله فعالیت  ویژه برای این دانش آموزان می باشد

وی تصریح کرد: با راه اندازی استودیو های تخصصی در آموزش و پرورش استثنایی محتواهای آموزشی استاندارد تولید و در اختیار دانش آموزان، بویژه دانش آموزانی که امکانات شبکه ای و ارتباطی ندارند قرار خواهد گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *