شناسه خبر: 20779 منتشر شده در مورخ: 1399/2/23 ساعت: 13:53 گروه: اجتماعی  
توزیع سبد کالای ماه رمضان از سوی شهرداری

توزیع سبد کالای ماه رمضان از سوی شهرداری

ماه مبارک رمضان, ماه رحمت خداوند بر مؤمنان, ماهیست که اقشار مختلف جامعه با روحیه ای همدلانه, اقدام به فعالیت های خیرانه به منظور کمک به همنوعانشان می کنند تا هم از برکات این ماه مبارک بهره مند شوند و هم از اینکه همنوعان مسلمانشان در این ماه دچار اعسار و تنگدستی نمی شوند, لذت ببرند.

به گزارش ایران سپید سازمان ها و نهاد های دولتی و عمومی غیر دولتی هم تلاش می کنند سهمی در این سفره داشته باشند و با توزیع سبد های کالا به اقشار نیازمند, از قافله عقب نمانند. این روز ها خبر توزیع سبد کالا ویژه ی ماه رمضان به نیازمندان, از جمله برخی تشکل های معلولان از سوی شهرداری منتشر شد. اقدامی که از ابتدای ماه رمضان آغاز شد و تا پانزدهم ماه صیام, روز میلاد کریم اهل بیت, امام حسن مجتبی ادامه یافت و در آن روز, آخرین سری این سبد ها در مصلای امام خمینی (ره) توزیع شد.

علی عین القضات, مشاور مناسب سازی شهرداری که مسئولیت توزیع این سبد ها را داشت, در گفت و گو با ایران سپید پیرامون نیاز سنجی و نحوه ی توزیع این سبد ها اظهار داشت: «برای کمک مؤمنانه به نیازمندان, اهتمام ویژه ای از سوی اقشار جامعه, خیران و سازمان ها صورت گرفت و با کمک این گروه ها, بسته های معیشتی تهیه شد تا در اختیار این نیازمندان, از جمله معلولان قرار بگیرد. نحوه ی توزیع هم چنین بود که ما از انجمن های معلولان خواستیم تا آمار اعضایشان را در اختیارمان قرار دهند. منتها به دلیل اینکه اعتبار کافی نداشتیم, خواهش کردیم افرادی را معرفی کنند که شرایط ویژه تری دارند. مجموعاً بر اساس آنچه از سوی این تشکل ها معرفی شد و همچنین توان مالی شهرداری, توانستیم تعدادی سبد کالا بین انجمن های معلولان توزیع کنیم. منبع این سبد ها هم خود شهرداری بود.»

وی در خصوص نیاز سنجی و اولویت بندی تشکل ها اظهار داشت: «برخی تشکل ها با ارتباط مستمر دارند و در برنامه ها و جلسات مختلف در زمینه هایی مثل مناسب سازی معابر و بوستان ها حضور پیدا می کنند. این ها جزو تشکل های فعال هستند. ما بر اساس نیازی که از سوی این تشکل ها اعلام شد و توانی که داشتیم, تعداد محدودی سبد کالا توزیع کردیم. داعیه این را هم نداریم که عدالت را رعایت کردیم؛ چون علاوه بر تشکل های معلولان, خیریه ها و مراکز نگهداری سالمندان هم بودند.»

عین القضات در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا به یک میزان این سبد ها بین تشکل های معلولان توزیع شد؟ اظهار داشت: «طبیعتاً این امکان وجود نداشت. مثلاً تشکلی مثل انجمن ام اس 7 هزار و 100 عضو دارد. قطعاً تعداد سبد هایی که توزیع کردیم کمتر از این آمار بود. آنچه ما مطرح کردیم این بود که خود تشکل ها کسانی که وضعیت ویژه ای دارند؛ خانواده های دارای دو معلول یا معلول خیلی شدید و نظیر این ها را اولویت بندی کرده و این سبد ها را توزیع کنند. در واقع ما حواله ها را به خود انجمن ها دادیم.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *