شناسه خبر: 20599 منتشر شده در مورخ: 1399/2/3 ساعت: 12:36 گروه: اجتماعی  
حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد

حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمامی مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تا کنون بیش از 70 درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی نیز وارد شبکه شاد شده اند.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در نشست شورا ی هماهنگی شبکه  شاد  آموزش و پرورش استثنایی  با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تاثیر قرار گرفته است اظهار داشت:بیش از یک میلیارد و پانصد هزار دانش آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام استفاده از فناوری های نوین و فضای مجازی است.

وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند وهمچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.

حسینی با بیان آسیب های استفاده از پیام رسان های مختلف اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلت فرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام  شبکه آموزش دانش آموزان  یا شاد آماده ارائه آموزش های مجازی به دانش آموزان شد.

وی افزود: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد  باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده  کنیم و  نباید گذاشت آموزش های مجازی گرفتار روزمرگی شود.

 معاون وزیر تصریح کرد:باید  تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش آموزان با نیاز ویژه  شامل مدیران معلمان دانش آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.

 وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه اندازی شده است اظهار داشت:‏مطالب آموزشی، محتوی مناسب، مقالات  و اقدامات ویژه استان ها  باید جمع آوری شده  و درکانال قرار گیرد.

 ‏ وی افزود: شاد یک ظرفیت  ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد ونحوه ‏مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.

 حسینی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه ای دسترسی ندارند  اظهار داشت:عدالت آموزشی حکم می کند که برای این دسته از دانش آموزان فکری برداریم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش اموزان و  ارائه بسته های آموزشی به شیوه های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

 وی افزود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می توان از آموزش های تک دانش آموزی،  آموزش های منزل محور و ارائه بسته های آموزشی جهت تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی  به اینترنت و شبکه برخی از دانش آموزان استفاده نمود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *