شناسه خبر: 20487 منتشر شده در مورخ: 1399/1/23 ساعت: 09:36 گروه: ورزشی  
ورزش در قرنطینه خانگی

ورزش در قرنطینه خانگی

تردد در یک و نیم ماه گذشته و تعطیلی اماکن ورزشی از جمله مجموعه های تخصصی ورزش نابینایان، ضرورت انجام فعالیتهای جسمانی در منزل نیز بیشتر شده است.

به گزارش ایران سپید عدم تحرک این روزها باعث افزایش وزن، بی انگیزگی و بعضاً افسردگی شده، لذا انجام ورزش و نرمشهای خانگی می تواند برخی از این مشکلات را برطرف کند. البته تحرک و ورزش در خانه می تواند شامل: راه رفتن و نرم دویدن، استفاده از دستگاه های ورزشی ثابت مثل تردمیل و بازی های ایستا نیز باشد. پیش و حین فعالیت های ورزشی می بایست نکاتی را رعایت کنیم که ابراهیم کربلایی مربی و معلم پیشکسوت ورزش نابینایان به این نکات اشاره می کند.

1- با برنامه ریزی قبلی و طراحی ذهنی خود را برای فعالیت های ورزشی آماده کنید.

2- فضای مناسب و محدودی را برای انجام حرکات ورزشی در نظر بگیرید و نیازی به جابجا کردن وسایل در منزل نیست.

3- برای شروع فعالیت، بهتر از پنجره های نزدیک شما بسته باشد. این کار باعث گرم شدن بهتر و انعطاف پذیری بدن شما می شود. در صورت باز بودن پنجره ها، وزش باد و سرما می تواند باعث بدندرد و احتمالاً سرما خوردگی شود.

4- زمان مشخصی را برای انجام فعالیت های ورزشی اختصاص دهید. اگر سابقه فعالیت ورزشی قبلی را ندارید، با 15 دقیقه شروع کنید. بعد از یک هفته یا ده روز، سه یا پنج دقیقه در روز به آن اضافه کنید.

5- اگر سن شما بالای 50 سال است، تعداد تکرار حرکات ورزشی را سه تا 5 ثانیه و مکث میان حرکات کششی را پنج تا هفت ثانیه در نظر بگیرید. چنانچه زیر 50 سال هستید، تعداد تکرار حرکات پنج تا ده و مکث ها را هفت تا دوازده ثانیه در نظر بگیرید. هر چه سن جوانتر و بدن آماده تر باشد، تعداد تکرار حرکات نیز باید افزایش یابد.

6- در زمان انجام فعالیت ها چنانچه گرمکن ندارید، لباس راحت و آزاد بپوشید و پس از اتمام نرمش، دوش آب گرم یا ولرم بگیرید.

7- هنگامی که در حمام هستید، فرد دیگری پنجره ها را برای تهویه و ایجاد جریان هوا باز کند. پس از خشک کردن خود، می توانید در کنار پنجره از تنفس در هوای تمیز لذت ببرید.

8- در کنار فعالیت های ورزشی، باید به تغذیه و کنترل خورد و خوراک خود نیز توجه داشته باشید.

توصیه های ورزشی ابراهیم کربلایی را می توانید در پادکست امروز ایران سپید نیز بشنوید.

امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *