شناسه خبر: 20462 منتشر شده در مورخ: 1399/1/17 ساعت: 14:22 گروه: اجتماعی  
حضور مترجم ناشنوایان در بیمارستان‌های کرونایی

حضور مترجم ناشنوایان در بیمارستان‌های کرونایی

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور از حضور مترجم زبان اشاره برای ناشنوایان در بیمارستان‌های کشور جهت ارتباط با کادر درمانی خبر داد.

به گزارش ایران سپید محمد نفریه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت مترجمان زبان اشاره برای ناشنوایان در بیمارستان ها ترجیحا به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی و در صورت نیاز به صورت حضوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین با مراکز درمانی هماهنگی شده تا در صورت نیاز این مترجم‌ها برای ناشنوایان در شرایط شیوع کرونا در بیمارستان ها حضور یابند تا صحبت‌های فرد ناشنوا را برای کادر درمانی ترجمه کنند. 

به گفته نفریه، ناشنوایان مانند دیگر جامعه هدف بهزیستی تحت آموزش های بهداشتی و پیشگیری از کرونا قرار می گیرند. کلیپ های آموزشی در این رابطه برای ناشنوایان تهیه شده، هرچند که اغلب فعالیت های آموزشی برای ناشنوایان از طریق تشکل های مردم نهاد انجام می شود. 

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره عملکرد صدا وسیما در این شرایط برای ناشنوایان نیز گفت: بخش های مختلف دو شبکه  تلویزیونی از جمله بخش خبری، هر روز تحت پوشش ترجمه همزمان برای ناشنوایان قرار می گیرد.

نفریه ادامه داد: همچنین خدمات مددکاری و روانشناسی به ناشنوایان مانند دیگر جامعه هدف بهزیستی از جمله معلولان ارائه می شود.

به گفته نفریه، اکنون 130 هزار کم شنوا و ناشنوا تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(شنبه) گفت: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسیده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *