شناسه خبر: 20451 منتشر شده در مورخ: 1399/1/17 ساعت: 09:46 گروه: اجتماعی  
توانمندسازی مددجویان بهزیستی در راستای تحقق شعار سال است

توانمندسازی مددجویان بهزیستی در راستای تحقق شعار سال است

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به هدفگذاری برای تحقق شعار جهش تولید، گفت: رسالت اصلی این سازمان توانمندسازی، بازتوانی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش است.

به گزارش ایران سپیدعلیرضا وارثی افزود: این سازمان در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معلولان تلاش دارد تا برنامه‌های متنوع و کارآمدی را برای توانمندسازی اقشار هدف به کار گیرد.

وارثی افزود: مددجویان بهزیستی با ایجاد کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی می‌توانند نقش موثری در جهش تولید ایفا کنند.
وی با بیان اینکه بهزیستی ۱۵۰‌ نوع خدمات به جامعه هدف ارائه می‌دهد، اظهار داشت: خدمات این سازمان نسبت به سایر نهادها و سازمان‌های خدماتی و حمایتی در سطح گسترده در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، اشتغال و مشارکت‌های مردمی خلاصه شده است.
این مسوول، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معلولان را جامعه هدف بهزیستی دانست و افزود: مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های سازمان بهزیستی در استان ارائه خدمات توانمندسازی و توان بخشی بوده و پایدارسازی کسب و کارهای خرد جامعه هدف نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ،ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان را از دغدغه‌های اصلی بهزیستی استان دانست و افزود: به همین منظور برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به جامعه هدف ارائه می‌شود و تقویت مهارت‌های فنی و بازتوانی آنها مدنظر قرار دارد.
وارثی با اشاره به استقلال مالی ۱۱۰ هزار مددجو و خانواده‌های تحت پوشش این سازمان در استان، تصریح کرد: به همین منظور با نظارت بر طرح اشتغالزایی مددجویان تلاش می‌کنیم استقلال مالی آنها را حفظ کرده و گام‌های بلندی را برای توانمندسازی آنها برداریم.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خودکفایی مددجویان را از برنامه‌های اصلی و اولویت دار این اداره کل عنوان کرد و افزود: این سازمان در کنار حمایت‌ها و ارایه خدمات تخصصی به جامعه هدف، خودکفایی و استقلال مالی مددجویان را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه از مهمترین راهبردهای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ارائه خدمات مالی خرد است، افزود: این خدمت افراد را به سمت سرمایه گذاری‌های متمرکز و کارهای گروهی سوق می‌دهد و معلولان می‌توانند با دریافت وام‌های اشتغالزایی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد به یک اقتصاد کلان دست یابند.
وارثی تصریح کرد: هم اکنون بیش از سه هزار نفر سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان قرار داشته و مستمری دریافت می‌کنند.
۲۶ هزار معلول در استان قزوین تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *