شناسه خبر: 20450 منتشر شده در مورخ: 1399/1/17 ساعت: 09:45 گروه: اجتماعی  
نیاز معلولان شیروان به اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

نیاز معلولان شیروان به اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

رییس هیات ورزش‌های معلولان و جانبازان شیروان گفت: معلولان این شهرستان خراسان شمالی با کمبود اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی و ماسک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند.

به گزارش ایران سپید دکتر حبیب اله بلوریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۷۰۰ لیتر ماده ضدعفونی سطوح و هزار و ۲۰ عدد ماسک در بین آنان توزیع شده ولی با توجه به تعداد معلولان، این میزان کافی نیست.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی کم است و به سختی فراهم می شود گفت: به علت محدودیت‌های جسمی و ضعف بنیه اقتصادی این قشر، تهیه این لوازم برای آنان مقدور نیست.

بلوریان با قدردانی از زحمات مسوولان افزود: در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار اقلام بهداشتی توزیع می شود که نیاز است برای معلولان ورزشکار هم بسته‌های بهداشتی توزیع شود.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان شیروان گفت: همچنین معلولان برای تهیه و خرید لوازم بهداشتی نظیر گاز استریل و پماد زخم بستر باید به داروخانه ها مراجعه کنند که احتمال ابتلا به ویروس کرونا این قشر را افزایش می‌دهد.

بلوریان با اشاره به نبود دستکش برای این قشر از جامعه گفت: توصیه می شود معلولان که هم اکنون در قرنطینه خانگی هستند،  گروه های جهادی اقدام به خرید مایحتاج زندگی آنان کنند.

مجموع معلولان زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان شیروان سه هزار و ۷۰۲ نفر است که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، یکهزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *