شناسه خبر: 20447 منتشر شده در مورخ: 1399/1/17 ساعت: 00:01 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 17 فروردین 1399

روزنامه یکشنبه 17 فروردین 1399

اهم اخبار حوزه معلولان در تعطیلات نوروزی - دستور ویژه رییس جمهور برای مراکز نگهداری معلولان - هشدار نسبت به نادیده گرفتن قرنطینه - دریافت - تسریع در اعلام تاریخ جدید پارالمپیک توکیو اتفاق خوبی بود - الکل تقلبی همچنان جان می گیرد - اطلاعیه ایران سپید

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 17 فروردین 1399

11 شعبان 1441

5 آپریل 2020

سال بیست و چهارم شماره 6382

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

اهم اخبار حوزه معلولان در تعطیلات نوروزی

دستور ویژه رییس جمهور برای مراکز نگهداری معلولان

هشدار نسبت به نادیده گرفتن قرنطینه

دریافت

تسریع در اعلام تاریخ جدید پارالمپیک توکیو اتفاق خوبی بود

الکل تقلبی همچنان جان می گیرد

اطلاعیه ایران سپید

 

.............ویژه

اهم اخبار حوزه معلولان در تعطیلات نوروزی

* معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در روز دهم فروردین ماه از تخصیص بخش دیگری از بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خبر داد. قبادی دانا اعلام کرد:  مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت توسط سازمان برنامه و بودجه و همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها اختصاص داده شده است. این مبلغ بر روی کارت بانکی ۱۹۱ هزار خانوار از جامعه هدف سازمان بهزیستی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده و جزو دهک درآمدی یک، دو و سه محسوب میشوند شارژ شد. وی با اشاره به اینکه این مبلغ بابت مدت سه ماه بر روی کارت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید شارژ شده است، افزود: مبلغ واریزی بر اساس بعد خانوار بین ۳۶۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان بوده و علاوه بر مستمری هست که این عزیزان به صورت ماهیانه دریافت میکنند. به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور، با توجه به محدودیت بودجه، این مبلغ به خانوارهایی اختصاص یافت که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند یعنی بیشترین شدت معلولیت و کمترین میزان درآمد را دارا است و در واقع  جزو نیازمندترین خانوارها هستند که در دهک یک، دو و سه درآمدی محسوب میشوند. وی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی و در شرایطی که شیوع بیماری کرونا باعث رکود و سخت ترشدن شرایط شده است این کمک هزینه معیشتی میتواند بخشی از حداقلها را برای خانواده هایی که به شدت دچار معلولیت و همچنین نیازمند هستند تامین کند.

* خبر دیگری که در ایام نوروز منتشر و باعث ناراحتی و نگرانی بسیاری ازمعلولان شد این بود که معلولان شنوایی و بینایی پلاک ویژه نمیگیرند. این خبر را معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد. محمد نفریه درباره اختصاص پلاک ویژه برای نابینایان و ناشنوایان، گفت: اعطای پلاک ویژه به معلولان شنوایی و بینایی یکی از چالشهای سازمان بهزیستی و پلیس راهور است، چراکه به این معلولان پلاک ویژه تعلق نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه پلاک ویژه معلولان شنوایی و بینایی صرفاً برای ورود به منطقه طرح ترافیک نیست، چرا که این پلاک نشان میدهد که داخل خودرو فرد دارای معلولیت حضور دارد، افزود: به این علت که با این کار تعداد افراد مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک افزایش می‌یابد، پلیس راهور میگوید که باید بر روی شیشه خودرو معلولان ناشنوا برچسب ناشنوایی چسبانده شود. نفریه با بیان اینکه بهزیستی درخواست دارد که به این معلولان نیز پلاک ویژه تعلق گیرد، اما ورود آن‌ها را به محدوده طرح ترافیک باید محدود کنند، گفت: اعطای پلاک ویژه موجب می‌شود که این افراد نیز مانند سایر معلولان از جایگاه‌های پارک ویژه افراد دارای معلولیت و سهمیه بنزین برخوردار شوند، علاوه بر آن خودروهای دیگر متوجه میشوند که فرد دارای معلولیت در خودرو حضور دارد.

* و اما خبر آخر که رییس بهزیستی قزوین اعلام کرد این بود که از اردیبهشت ماه افرادی که به حقوق معلولان بی توجهی کنند، جریمه نقدی می‌شوند. علیرضا وارثی در مورد این خبر با باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، افرادی که به علامت ایست مخصوص عصای سفید و همچنین توقف در محل‌های اختصاصی معلولان و جانبازان، بی توجهی کنند، جریمه میشوند و این طرح از اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

وارثی اضافه کرد: مبلغ جریمه بی توجهی به علامت ایست مخصوص عصای سفید درکلان شهرها، مراکز استانها، جاده‌های بین شهری، و مناطق آزاد تجاری- صنعتی ۱۰۰ هزار تومان، در سایر شهر‌ها ۸۰ هزار تومان و در روستا‌ها و راه‌های روستایی ۵۰ هزار تومان است. او، همچنین مبلغ جریمه توقف در محل‌های اختصاصی معلولان و جانبازان در همه مناطق را  ۱۰۰ هزار تومان بیان کرد.

شایان ذکر است که در مورد جزییات این مصوبه خبری منتشر نشده و این قانون، در گذشته نیز اجرا می شد.

 

.............سیاسی

* دستور ویژه رییس جمهور برای مراکز نگهداری معلولان

دکتر روحانی رییس جمهور در دستوری به محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از این وزارتخانه خواست تا با بازرسی دقیق اطلاع حاصل کنند که پروتکل های بهداشتی در مراکز نگهداری معلولان و اسایشگاه های سالمندان با دقت بالا رعایت شود.

* روحانی: فاصله گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند تبدیل می‌شود/صدمات اصلی به اقشار ضعیف وارد میشود. رئیس‌جمهور  صبح شنبه 16 فروردین در جلسه‌ای با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود. وی افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است،  قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد. وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکلها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود. باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهیم کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند و این بدان معنا است که هم باید سلامت مردم را حفظ کنیم و هم معیشت و وضعیت اقتصادی آنان را تامین کنیم.

* ربیعی نگرانی‌های اقتصادی دولت در مواجهه با کرونا را تشریح کرد

دکتر ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به آثار منفی کرونا بر اقتصاد جهانی گفت: بی‌گمان هیچ کشوری نیست که همزمان با کرونا، سخت‌ترین تحریم های جهان را نیز تجربه کند.

* آرزوی بهبودی برای رئیس مجلس از سوی رهبر انقلاب

در پی ابتلای رئیس مجلس به بیماری ناشی از ویروس کرونا، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی از طرف رهبر انقلاب ضمن جویا شدن آخرین وضعیت درمان «لاریجانی»، برای وی دعا و آرزوی سلامتی و بهبود کرد.

* انتقاد شدید حناچی از تحریم‌های آمریکا در شرایط بحرانی کرونا در روزنامه گاردین / زمان انتقامجویی نیست

شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه گاردین تاکید کرد که تحریمهای آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را مختل کرده است.

حناچی:در ایران مدیران شهری با یک بحران بی سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل 3160 نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از 50 هزار نفر مبتلا شده اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آنها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم. در نتیجه این تحریمها، توانایی من و همکارانم برای تامین زیرساختهای پزشکی، لجستیکی و دیگر اقدامات زیربنایی برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما این ضررهای جانی را هر روز داریم می‌بینیم درحالیکه می‌توانستیم شاهد مرگ آنها نباشیم.

 

..............بهداشت و سلامت

* هشدار نسبت به نادیده گرفتن قرنطینه: مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: تعجیل در لغو قرنطینه و نادیده گرفتن تدابیر مربوط به آن افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان و سقوط شدیدتر و ادامه دار اقتصادی را به همراه خواهد داشت. به نقل از وبدا، تدروس ادهانوم افزود: همه ما از پیامدهای عمیق اجتماعی و اقتصادی این ویروس مطلع هستیم اما بهترین راه برای پایان دادن به محدودیتها و کاهش تاثیرات اقتصادی آن شکست دادن این ویروس است.

* فاصله گذاری اجتماعی ادامه می یابد: معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه ترافیک روز شنبه تهران نگران کننده است گفت: فاصله گذاری اجتماعی تا اطلاع ثانوی برای به حداقل رساندن تماس افراد غیر بیمار در محیطهای اجتماعی و محل کار ادامه می یابد. دکتر حریرچی ادامه داد: این سیاست باید توسط دولت و ارگانها همچنان اجرا شود. استراتژی وزارت بهداشت نیز شناسایی بیماران جدید است. او در مورد کسانی که به موازین بهداشتی اهمیت نمیدهند گفت: نیروی انتظامی اختیار کامل دارد تا با این متخلفان برخورد کند.

معاون کل وزیر بهداشت همچنین گفت: اگر سطح ارتباطات به دی و بهمن سال قبل بازگردد حتما با پیک مجدد بیماری مواجه میشویم. برخی استانها هنوز از نظر تعداد ابتلا و مرگ ومیر صعودی هستند و این استانها، آنهایی هستند که ویروس کرونا دیرتر به آنها وارد شده است. روند نزولی در استانهای دیگر به معنی کنترل بیماری و نه مهار و سرکوب آن است. او افزود: به دلیل نقش کلیدی ارتباطی تهران با سایر استانها نگران تهران هستیم و شهرهای اطراف تهران که تبادل زیادی از نظر اشتغال با تهران دارند نیز میتوانند نگران کننده باشد. فاصله گذاری اجتماعی باید تا حد امکان اجرا شود اما ملاحظات اقتصادی نیز باید لحاظ شود کشور ما هم با ویروس کرونا میجنگد و هم با تحریمهای ظالمانه. بنابراین باید فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را اجرا کنیم. استراتژی دیگر این است که در مورد بازگشت افراد مسن و بیمار به محل کار ارزیابی لازم انجام گیرد.

* داروی آویگان را رایگان به کشورهای دیگر میدهیم: دولت ژاپن اعلام کرد قصد دارد به کشورهای درگیر کرونا داروی ضد آنفولانزای آویگان که با نام

فاو یراویر نیز شناخته میشود به صورت رایگان ارائه کند. به نقل از ایرنا، تا کنون از حدود 30 کشور درخواستهایی برای این دارو ارائه کرده اند. این در حالیست که به گفته دکتر مهرعلیان، مدیر کل داروی سازمان غذا و داروی ایران آویگان پس از شیوع کرونا در چین برای درمان بیماران استفاده شد و در برخی از آنها توانست طول بستری را کوتاه کرده و در بهبود حال عمومی بیماران موثر باشد. داروی فاو

یراویر در حال حاضر در فاز بررسی استانداردهای علمی است. این دارو هنوز در پروتکل درمان کووید 19 وارد نشده است. مواد اولیه این دارو تهیه شده و در ایران فرموله شده  و یک شرکت داروسازی هم تعداد محدودی از آن را تولید کرده است.

 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت:
تا ۱۶فروردین ۱۳۹۹و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور 
شناسایی شدند. مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۵۷۴۳ مورد رسید. خوشبختانه تا کنون ۱۹۷۳۶  نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹  در کشور جان خود را از دست دادند. مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید. ۴۱۰۳نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.
 

..............دریافت

* قطعاً در این روز های خانه نشینی این نکته را می شنوید که شاید چنین اتفاقی که جهان را تسخیر خود کرده, چندان هم بد نیست؛ چون می توانیم از چنین فرصتی برای انجام برخی امور که در دوران غیر کرونایی از آن ها غافل بودیم, بهره بگیریم. نمونه اش مطالعه است. عده ای از داستان نویس ها برای این روز ها, مطالعه ی کتاب های جالبی را توصیه می کنند که چند نمونه اش را ذکر می کنیم: فرشته احمدی کتاب‌های قطوری را پیشنهاد داده که معمولاً زمان کافی برای مطالعه‌شان نیست: «دن کیشوت» سروانتس، «در جستجوی زمان از دست رفته» پروست، «زندگی و عقاید تریسترام شندی» لارنس استرن، «کلیدر» محمود دولت‌آبادی، «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» تولستوی، «برادران کارامازوف»، «ابله» و «جنایت و مکافات» داستایوفسکی، «خانه قانون‌زده» دیکنز. رضا امیرخانی، از بین خوانده‌های جدیدش سه رمان پیشنهاد داده: «گاه ناچیزی مرگ» محمدحسن علوان ترجمه اللهیاری، «برج سکوت» حمیدرضا منایی و «شورآب» کیوان ارزاقی. امیرخانی «خون خورده» از یزدانی‌خرم را هم پیشنهاد می‌دهد. فرهاد حسن‌زاده به نوجوان‌ها توصیه کرده: «آن سوی دریای مردگان» معصومه میرابوطالبی، «قبرستان عمودی» حمیدرضا شاه‌آبادی، «سیمرغ پدربزرگ من بود» فاطمه سرمشقی، «اشباح جنگل سوخته» مهدی رجبی و «ستاره» محدثه گودرزنیا را مطالعه کنند. هادی خورشاهیان از آثار جدید پیشنهاد داده: سه رمانِ «خون خورده» مهدی یزدانی‌خرم، «فوران» قباد آذرآیین و «دور زدن در خیابان یک‌طرفه» محمدرضا مرزوقی، و مجموعه شعر «ما خاطره‌های ترسناکی داریم» حامد ابراهیم‌پور را بخوانند. مصطفی رحماندوست: سه‌گانه «کوه‌های سفید»، «شهر طلا و سرب» و «برکه آتش» جان کریستوفر  را که کتاب‌های محبوب نوجوانی خودش بوده‌اند پیشنهاد کرده. (به نقل از ایبنا, کانون نیوز, فرهیختگان و ایرنا)

..............ورزشی

* تسریع در اعلام تاریخ جدید پارالمپیک توکیو اتفاق خوبی بود

کمیته برگزاری بازی های پارالمپیک توکیو، تاریخ جدید این رویداد بزرگ را اعلام کرد که بر سه بخش اصلی استوار است: محافظت از سلامت ورزشکاران و همه افرادی که در برگزاری بازی ها دخیل هستند؛ کمک در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ و حمایت از منافع ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و نیز تقویم جهانی ورزش.

اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: اعلام تاریخ جدید برگزاری این بازی ها فرصت بسیار مناسبی در اختیار کارشناسان و نیز فعالین حوزه درمان قرار می دهد تا این بیماری را از بین ببرند و هر گونه تاثیری که به تعویق انداختن بازی ها در تقویم جهانی ورزش داشت را نیز به حداقل ممکن می رساند و نیز فرصت خوبی است تا فرآیند کسب سهمیه تکمیل شود. وی افزود: اینکه تاریخ جدید برگزاری بازی ها در اسرع وقت مشخص شد، خبر بسیار خوبی است و این تعویق برای ورزشکاران و نیز دست اندرکاران بازی ها اطمینان خاطر بیشتری ایجاد می کند. رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک خاطر نشان کرد: تا برگزاری بازی ها ۵05 روز باقی مانده و در این فرصت اولویت برای همه افرادی که در جنبش پارالمپیک فعال هستند، تمرکز بر سلامت خود و خانواده شان خواهد بود و حالا که تاریخ های جدید اعلام شد، کمیته بین المللی پارالمپیک با فدراسیون های جهانی در جهت تثبیت معیارهای کسب سهمیه جدید به شکلی که سهمیه های کسب شده تا کنون را حفظ کند، همکاری می کند. وی گفت: از کمسیون ورزشکاران IPC نیز تشکر می کنم که به صورت مستمر با ما در ارتباط بودند و با همکاری دولت ژاپن، کمیته برگزاری بازی های توکیو و کمیته بین المللی المپیک از این چالش بی سابقه عبور خواهیم کرد و امروز که بشریت در تونل تاریکی به سر می برد، بازی های ۲۰۲۰ در سال آینده می تواند نوری در انتهای این تونل تاریک باشد.

چلسی گوتل رئیس کمیسیون ورزشکاران IPC نیز در این خصوص گفت: برگزاری بازی های توکیو ۲۰۲۰ در سال آینده و فرصت ۵۰۰ روزه ای که در اختیار ورزشکاران قرار داده است، این اطمینان را به همگان می دهد تا با آرامش خود را آماده کرده و در مورد برنامه های سال آینده شان فکر کنند و در حال حاضر نیز اولویت سلامت بودن است و انجام تمرینات خیلی سنگین مد نظر نیست. بر اساس اعلام کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو، این بازی ها از ۲ تا ۱۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

..............حوادث

* الکل تقلبی همچنان جان می گیرد

مصرف الکل های تقلبی و متانول در شهرهای کشور کماکان رو به افزایش است و تنها در 2 استان فارس و خوزستان 1502 مسموم و از میان آنها 159 نفر قربانی شده اند. محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس دراین باره گفت: تا صبح روز جمعه 15 فروردین ۶۹۶ نفر به خاطر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های فارس مراجعه کرده اند که ازاین میان تاکنون ۸۸ نفر فوت کرده اند البته ۱۲ نفرهم در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. وی با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تأثیر آن روی کبد و کلیه‌ها زیاد است. - ۷۱ قربانی در خوزستان: حسین کاملی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: مجموع مراجعه کنندگان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل تقلبی به مراکز درمانی استان خوزستان از ابتدای بحران کرونا تاکنون، ۸۰۶ نفر بوده که متأسفانه ۷۱ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در چند روز گذشته نیز ۱۱ نفر دیگر به آمار استعمال کنندگان الکل تقلبی در استان خوزستان اضافه شده اند که از این تعداد کسی فوت نکرده است.

* خطرات نگهداری مواد ضد عفونی در خانه

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به طور معمول در همه خانه‌ها مواد ضدعفونی کننده و الکل وجود دارد که سهل انگاری در نگهداری از این مواد  یا استفاده نامناسب از آنها گاهی منجر به  بروز اتفاقات و حوادث ناگوار می‌شود. سید جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی درباره نحوه نگهداری و استفاده از ضدعفونی کننده‌ها در خانه به ایسنا گفت: مواد ضدعفونی کننده در مقادیر بالا نباید در خانه نگهداری شود، ممکن است یک خانواده چند نفره برای انجام ضدعفونی یک دبه الکل یا مواد ضدعفونی کننده را که همه شیمیایی و قابل اشتعال هستند در منزل نگهداری کنند، این در حالی است که اگر حریقی جزئی در خانه رخ دهد نگهداری این مواد باعث گسترش حریق می‌شود. شهروندان اطراف گاز را با مواد قابل اشتعال ضد عفونی می‌کنند و بلافاصله گاز را روشن می‌کنند این در حالی است که این اقدام اشتباه است و بعد از ضد عفونی هر سطحی باید اجازه بدهیم که مدت زمانی بگذرد. روی ظرف  مواد ضد عفونی کننده نیز باید حتماً برچسب وجود داشته باشد تا اشتباه گرفته نشود، همچنین این مواد به هیچ عنوان نباید در دسترس کودکان باشد. ملکی در ادامه  گفت: این روزها بیشتر شهروندان در خانه هستند و بیشتر از تلفن همراه و تبلت و.. استفاده می کنند، در این حین ممکن است که بار استفاده از پریز برق افزایش پیدا کند؛ اما شهروندان به هیچ عنوان نباید از پریزهای برق انشعابات زیادی بگیرند چرا که این اقدام می‌تواند موجب وقوع حادثه شود. وی در ادامه به این موضوع که نباید این دسته از وسایل را در حین شارژ روی تخت، مبل و یا... قرار داد، گفت: این دسته از وسایل ممکن است که در حین شارژ حرارت تولید کنند. بنابراین نباید آنها را روی پارچه قرار داد. برخی از شهروندان نیز در حین خواب تلفن همراه خود را در حال شارژ زیر بالشت خود قرار می‌دهند؛ در حالی که این اقدام بسیار خطرناک است. ملکی با بیان اینکه این روزها برخی از خانواده‌ها برای گذراندن زمان در کنار یکدیگر آشپزی می‌کنند، تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید وسایل آشپزخانه در دسترس کودکان قرار بگیرد، چرا که ممکن است حادثه بیافریند. در صورتی که خانواده‌ها قصد دارند در کنار یکدیگر آشپزی کنند باید وسایل بی خطر به کودکان داده شود و از محیطی که لوازم خطرناک در آن وجود دارد؛ دوری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به این موضوع که خانواده‌ها این روزها بیش از پیش محل زندگی خود را ضدعفونی می‌کنند اشاره کرد و افزود: در حین ضد عفونی منزل باید دقت داشته باشیم که حتماً هوا جریان داشته باشد، چرا که این مواد شیمیایی هستند و علاوه بر این برخی از مواد ممکن است مسمومیت ایجاد کنند.

* کرونا و کووید نام دو نوزاد تازه متولد شده در هند

دو نوزاد دختر و پسر دوقلو در شهر رایپور هند، به نام کرونا و کووید نام‌گذاری شده‌اند. والدین این دو نوزاد می‌گویند برای یادآروی تلاش‌ها علیه ویروس کرونا، این نام‌ها را برای فرزندان‌شان انتخاب کرده‌اند. مادر نوزادان گفت زایمان سختی داشته و می‌خواهد این روزهای سخت را به یاد داشته باشد.

.........اطلاعرسانی

* به اطلاع خوانندگان ایران سپید میرساند با توجه به بخشنامه ای ارسالی به ایران سپید مبنی بر عدم چاپ روزنامه کاغذی، این روزنامه تا اطلاع ثانوی به صورت آنلاین منتشر می شود و چاپ کاغذی نخواهد داشت. در این مدت خوانندگان ایران سپید می توانند از طریق درگاه های اینترنتی و مجازی روزنامه انلاین را مطالعه کنند. شایان به ذکر است این وضعیت به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا ایجاد شده و موقتی خواهد بود. ایران سپید در نظر دارد در این ایام برای جلب رضایت شما خوانندگان عزیز اقدام به تولید و انتشار پادکست ویژه اخبار حوزه نابینایان و معلولان کند. با ما همراه باشید

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *