شناسه خبر: 20437 منتشر شده در مورخ: 1399/1/11 ساعت: 20:17 گروه: اجتماعی  
اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور از تخصیص بخش دیگری از بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت توسط سازمان برنامه و بودجه و همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها خبر داد.

دکتر وحید قبادی دانا با اعلام این خبر گفت: این مبلغ بر روی کارت بانکی ۱۹۱ هزار خانوار از جامعه هدف سازمان بهزیستی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده و جزو دهک درآمدی یک، دو و سه محسوب می شوند شارژ شد.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ بابت مدت سه ماه بر روی کارت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید شارژ شده است، افزود: مبلغ واریزی بر اساس بعد خانوار بین ۳۶۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان بوده و علاوه بر مستمری هست که این عزیزان به صورت ماهیانه دریافت می کنند.

به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور، با توجه به محدودیت بودجه، این مبلغ به خانوارهایی اختصاص یافت که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند یعنی بیشترین شدت معلولیت و کمترین میزان درآمد را دارا است ودر واقع  جزو نیازمندترین خانوارها هستند که در دهک یک، دو و سه درآمدی محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی و در شرایطی که شیوع بیماری کرونا باعث رکود و سخت ترشدن شرایط شده است این کمک هزینه معیشتی می تواند بخشی از حداقل‌ها را برای خانواده هایی که به شدت دچار معلولیت و همچنین نیازمند هستند تامین کند.به گزارش ایران سپید

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *