شناسه خبر: 20434 منتشر شده در مورخ: 1399/1/10 ساعت: 13:26 گروه: اجتماعی  
خیران کمک به مراکز بهزیستی سمنان را در مقابله با کرونا فراموش نکنند

خیران کمک به مراکز بهزیستی سمنان را در مقابله با کرونا فراموش نکنند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: نیکوکاران می‌توانند با اهدای اقلام بهداشتی به مراکز شبانه‌روزی نگهداری ایتام، مراکز اقامتی و معلولان و سالمندان و معتادان، نقش مهمی در مقابله با ویروس کرونا ایفا کنند.

به گزارش ایران سپید علیرضا ایزدپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد : یکی از بازوان توانمند بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف، خیران هستند که در شرایط فعلی بحران شیوع کرونا نیز مانند گذشته همراه اداره کل بهزیستی استان سمنان بوده‌اند.

وی ادامه داد: ادامه مسیر کمک به مددجویان برای حفاظت از ویروس کرونا نیازمند حمایت‌های بیشتر خیران است که با مساعدت‌های مالی و تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در گذر از این شرایط، این قشر می توانند مددکار جامعه هدف سازمان بهزیستی باشند.

ایزدپور افزود: افراد خیرخواه و خیر استان سمنان می‌توانند مساعدت‌های مالی خود را در بخش خاص و عام به شماره حساب ۴۱۷۱۰۳۴۵۴۱۸۱۰۵۰۷ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۳۴۱۸۰۳۵ نزد بانک مرکزی به حساب مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان سمنان واریز کنند.

این مسوول بیان کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان سمنان کارشناسان اداره کل بهزیستی استان از طریق خط مشاوره ۱۴۸۰ خدمات مشاوره‌ای را در کاهش استرس ناشی از شیوع این بیماری به شهروندان ارائه کرده‌اند.

وی گفت: کارشناسان مشاور سامانه تلفنی ۱۴۸۰ از ابتدای فعالیت خود تا کنون ۶۰۰ تماس با این خط را پاسخ‌گو بوده‌اند که از این تعداد ۳۰۰ تماس مربوط به روزهای تعطیل ابتدای سال و ۲۱۰ تماس مربوط به استرس ناشی از کرونا بوده است.

ایزدپور تصریح کرد: مبلغ ۷ میلیون ریال در مرحله نخست شیوع کرونا به حساب مراکز اقامتی و کاهش آسیب اعتیاد و در مرحله دوم مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد به منظور مقابله و پیشگیری از این ویروس واریز شد.

وی بیان کرد که در دو مرحله، مبالغ ۲۳۰ و ۲۲۰ میلیون ریال به دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پایگاه‌های شهرستان‌ها به‌منظور تهیه اقلام بهداشتی و فعالیت های پیشگیرانه در مناطق آسیب‌خیز و محروم واریز شد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: مبلغ سرانه هر نفر ۳۰۰ هزار ریال به‌منظور تهیه اقالم بهداشتی و ضدعفونی به حساب مسئولان مراکز نگهداری فرزندان واریز و مبلغ ۱۲ میلیون ریال نیز به حساب مراکز شیرخوارگاه به همین منظور واریز شد.

به گفته این مقام مسوول در بخش مراکز توانبخشی نیز سرانه هر نفر ۳۰۰ و ۶۰۰ هزار ریال به‌منظور پیشگیری و تهیه اقلام بهداشتی به حساب مراکز واریز شده است و در بخش کارکنان این مراکز نیز مبلغ سرانه هر مددجو ۵ میلیون در قالب پرداخت رفاهی به کارکنان شاغل در مراکز توانبخشی به حساب مسوولان و صاحب امتیازان مراکز توانبخشی واریز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در بخش کارکنان نیز این اداره کل تمام توان اجرایی خود را به کار گرفته است و در چندین مرحله مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در ستاد و شهرستان‌های تابعه را توزیع کرده است و انتظار می‌رود با پیگیری‌های انجام شده روند تهیه و توزیع این اقلام شتاب بیشتری داشته باشد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبت مبتلایان به کل جمعیت در رتبه اول کشور قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *