شناسه خبر: 20397 منتشر شده در مورخ: 1398/12/21 ساعت: 10:22 گروه: اجتماعی  
تشکیل کمیته بحران در ادارات بهزیستی خراسان شمالی

تشکیل کمیته بحران در ادارات بهزیستی خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از تشکیل کمیته بحران در تمامی ادارات بهزیستی استان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: در این کمیته‌ها وضعیت افراد نسبت به این بیماری رصد می‌شود.

به گزارش ایران سپید اسماعیل قربانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وظیفه این کمیته ها، تشکیل تیم های ارزیابی به منظور رصد فعالیت همه مراکز، ارائه آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از این بیماری و رعایت کامل اصول بهداشتی است.

وی با بیان اینکه ۵۳ مرکز نگهداری معلولان، سالمندان، کمپ های اعتیاد و کودکان بی سرپرست زیر پوشش بهزیستی استان است، افزود: تاکنون ۳۷۰ میلیون ریال به این مراکز برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره بر اینکه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس، پذیرش افراد و موارد جدید در مراکز زیر نظر بهزیستی در استان فعلا متوقف شده است، خاطر نشان کرد: فعالیت مراکز روزانه اجتماعی شامل مهدهای کودک، مرکز حمایتی - آموزشی کودک و خانواده، مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی، مرکز آموزشی - حمایتی دختران تعطیل شده اند.

وی تصریح کرد: طبق ابلاغیه سازمان بهزیستی کشور و همچنین استانداری خراسان شمالی، کارکنان آسیب پذیر این اداره نظیر جانبازان، افراد دارای بیماری ریوی، افراد مستعد بیماری های عفونی، افراد مبتلا به سرطان و ... طبق نظر پزشک به صورت دور کاری وظایف خود را انجام می دهند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون ابتلای ۳۴ نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا قطعی شده، که منجر به مرگ یک نفر نیز شده است.  

هم اکنون ۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *