شناسه خبر: 20386 منتشر شده در مورخ: 1398/12/20 ساعت: 11:09 گروه: ورزشی  
یکی از خیابان‌های سردشت به نام «سیامند رحمان» نامگذاری شد

یکی از خیابان‌های سردشت به نام «سیامند رحمان» نامگذاری شد

شهردار سردشت گفت: یکی از خیابان‌های اصلی این شهر به پاس افتخارآفرینی‌های «سیامند رحمان» به نام این پهلوان ملی نام‌گذاری شد.

به گزارش ایران سپید کامل رسولی افزود: نامگذاری این خیابان به نام قهرمان ایران و جهان با پیشنهاد شهرداری سردشت و توافق تمامی اعضای شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این خیابان در محل تقاطع خیابان حافظ و خیابان ورزش سردشت منتهی به مجموعه ورزشی این شهرستان است که به نام سیامند رحمان قهرمان و رکوردار پاراوزنه‌برداری جهان نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: این پهلوان اشنویه‌ای افتخارات و مدال‌های رنگارنگ و با ارزشی را در میادین مختلف جهان برای کشورمان کسب کرد و پرچم کشورمان را بارها در جهان به اهتزار درآورد از این رو نامگذاری یکی از خیابان‌های این شهر به نام این قهرمان ملی کمترین خدمتی است که می‌توان به پاس قدردانی از زحمات وی انجام داد.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، عصر روز یکشنبه یازدهم اسفندماه جاری بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه دارفانی را وداع کرد.

پیکر وی با حضور جمع زیادی از مسوولان و هزاران نفر از هوادارانش در این شهرستان در روز دوشنبه تشییع و به خاک سپرده شد.

«سیامند رحمان» در پارالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

این ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *