شناسه خبر: 20363 منتشر شده در مورخ: 1398/12/14 ساعت: 10:00 گروه: اجتماعی  
کمک ۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای معلولان ضایعه نخاعی

کمک ۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای معلولان ضایعه نخاعی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با کمک بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به حساب معلولان دارای ضایعه نخاعی و همچنین شدید و خیلی شدید واریز شد.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی‌دانا، بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک بنیاد مستضعفان برای تهیه اقلام و وسایل بهداشتی به مددجویان بهزیستی گفت: با مساعدت بنیاد مستضعفان، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به حساب معلولان ضایعه نخاعی و همچنین معلولین شدید و خیلی شدید که در منزل نگهداری می‌شوند، واریز شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر نفر ۲۵۰ هزار تومان تخصیص داده شده است، گفت: این مبلغ جهت تهیه وسایل و مواد ضدعفونی و ماسک برای پیشگیری از ابتلای ویروس کرونا برای این افراد واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: قبلاً هم برای مراکز نگهداری معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی، بیماران روانی، مزمن و سالمندان مبلغی واریز شده بود.

قبادی‌دانا با اشاره به اینکه ۴۷ هزار نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند، گفت: همچنین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سراسر کشور مبالغی به حساب خیریه‌هایی که متولی نگهداری این کودکان هستند، واریز شده تا برای تهیه اقلام و وسایل بهداشتی و مواد پیشگیرانه از ویروس کرونا هزینه کنند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: برای کمپ‌های نگهداری از افراد دارای اعتیاد نیز علاوه بر صدور دستورالعمل و فوتی‌هایی که به آنها ابلاغ شده، اعتباری نیز برای تهیه اقلام بهداشتی به آنها داده شده است.

وی افزود: در مرحله قبل ۲۸ میلیارد ریال واریز شد و در مرحله جدید نیز ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ میلیارد تومان واریز شده است. در مجموع این اعتبار برای جامعه هدف بهزیستی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و همچنین افراد دارای معلولیت هستند، واریز شده است.

قبادی‌دانا همچنین از مشاوره رایگان برای افرادی که دچار اضطراب، استرس و اختلال شده‌اند، خبر داد و گفت: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ آماده ارائه مشاوره‌های روانشناسی توسط روانشناسان به مردم در سراسر کشور است و افرادی که دچار استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا هستند، می‌توانند با این سامانه تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این سامانه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب آماده ارائه مشاوره به مردم است و تلاش می‌کنیم که بازه زمانی ارائه مشاوره تلفنی را افزایش دهیم تا افرادی که دچار اختلال شده‌اند و نیاز به مشاوره دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
امیررضا سروش فر 1398/12/14 - 16:51
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment مبلغی که معلولین ضایعه نخایی که قرنطینه خانگی هستند و دچار افسردگی شدید میباشند کمکی کنید که ازبقیه که حقوق بالاودرآرامش باخوانواده هستنداز آنها کمترنباشندآخه۲۵۰هزارتومن بکجامیرسد
امیررضا سروش فر 1398/12/14 - 17:21
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment مبلغی که معلولین ضایعه نخایی که قرنطینه خانگی هستند و دچار افسردگی شدید میباشند کمکی کنید که ازبقیه که حقوق بالاودرآرامش باخوانواده هستنداز آنها کمترنباشندآخه۲۵۰هزارتومن بکجامیرسداینجانب ضایعه نخایی هستم ازقم
امیررضا سروش فر 1398/12/14 - 17:23
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment مبلغی که معلولین ضایعه نخایی که قرنطینه خانگی هستند و دچار افسردگی شدید میباشند کمکی کنید که ازبقیه که حقوق بالاودرآرامش باخوانواده هستنداز آنها کمترنباشندآخه۲۵۰هزارتومن بکجامیرسداینجانب ضایعه نخایی هستم ازقم
امیررضا سروش فر 1398/12/14 - 17:32
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment واقعا متاسفم برای خودم که درقم زندگی میکنم ضایعه نخایی هستم مبلغی ۲۵۰تومن درمقابل کسانیکه حقوق میلیونی در وضعیت کرونا یا غیره مبلغ خجالت آور است حداقل حقوق بهزیستی و ضایع نخایی هارا به خط فقر برسونید.واقعا تعداد زیادی هر شهر ایران ندارد.گریه آورش منم که جوانم وخانواده هم دارم
سید معلول شدید 1398/12/20 - 04:27
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام میخاستم بدونم بنده معلول جسمی حرکتی شدید از شهرستان سورک بخش میاندرود بزرگ میباشم ودوبار سکته مغذی کرده ام ودر بستر میباشم پس چرا به من معلول که بیماری دارم این اقلام تعلق نگرفته وتوانبخشی میگوید نامه ای به ما نزدند ومیگویند برای افراد خاص میباشد که حق پرستاری میگیرنو وبنده گفتم این حق پرستاری به من هم میدهند واین چه عدالتی هست ن هم الان مشکل تنفسی وابریزش بینی وخشکی دهان دارم ونمیدانم کرونا دارم یا خیر ماینم بگم که بهزیستی سورک بهمون توجهی نمیکنند وبنده یه دختر کوچک دارم ومیترسم خدای نکرده اون هم مریض شود چرا بین معلولین تبعیض قاعل میشوید و بداد ما نمیرسید با اینکه مواد ضدعفونی گیر نمیاد نه ماکسی نه دستکشی وهمه گرفتاریام رو دوش مادر پیرم هست به خدا این عدالت نیست اگه بقیه رو تخت بست
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *