شناسه خبر: 20362 منتشر شده در مورخ: 1398/12/14 ساعت: 10:00 گروه: ورزشی  
گزارش ویژه کمیته بین المللی پارالمپیک از مرحوم سیامند رحمان

گزارش ویژه کمیته بین المللی پارالمپیک از مرحوم سیامند رحمان

کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارشی ویژه به زندگی شخصی مرحوم سیامند رحمان و زوایای مختلف آن پرداخت.

به گزارش ایران سپید در گزارش ویژه ای که توسط کمیته بین المللی پارالمپیک و در رابطه با مرحوم سیامند رحمان منتشر شده، آمده است:

«روز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه سیامند رحمان؛  قهرمان دو دوره بازی های پارالمپیک بدلیل ایست قلبی در زادگاه خود شهر اشنویه درگذشت.
 
سیامند با داشتن ۳۱ سال سن وعنوان قویترین ورزشکار جهان در دو دوره بازی های پارالمپیک برای بسیاری از وزنه برداران و ورزشکاران فعال در جنبش پارالمپیک همواره بعنوان یک مدل مطرح است؛ ورزشکاری که همواره با رفع محدویت ها توانسته رکوردهای جهانی را ثبت نماید و سبب الهام بخشی زنان و مردان بی شماری در ورزش شود.

ورزشکاران، مربیان و انجمن های مختلف از فوت وی شگفت زده شده اند و پیام های تسلیت خود را به خانواده و دوستان سیامند ارسال کرده اند.

در راستای تبلور قدرت و رکوردهای وی در زمان فعالیت ورزشی، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا (APC) آقای مجید راشد به همراه یک فیلم کوتاه پیام خود را بدین مضمون ارسال نمود: "دستاوردهای سیامند نشان از یک ورزشکار باوقار حتی بیرون از میادین ورزشی بود؛ مردی با شخصیت که همواره در برابر دیگران از خود فروتنی نشان می داد. او خیلی زود از میان ما رفت و بواقع فقدان وی بسیار تاسف بار است."
 
کمیته ملی پارالمپیک ایران تصاویر و فیلم های سیامند را در شبکه های اجتماعی خود با این جمله:"خداحافظی با قویترین مرد دارای معلولیت: سیامند رحمان" منتشر کرده است.  
 
رحمان فعالیت حرفه ای خود را در سال ۲۰۰۸ با کسب مدال طلای بازی های جهانی جوانان ۲۰۰۸ IWAS در آمریکا آغاز کرد. وی در ادامه در سال ۲۰۱۰ سه مرتبه دیگر عنوان قهرمانی در مسابقات لیبی، مالزی و بازی های پارا آسیایی گوانجو چین را از آن خود نمود.    

در بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۰ گوانجو، سیامند در دسته وزنی ۱۰۰+ کیلوگرم با بالا بردن وزنه 287/5 کیلوگرمی صاحب مدال طلا شد. در  سال ۲۰۱۱ رحمان در مسابقات بین المللی اردن بار دیگر مدال طلا را کسب نمود.

در همان سال وی توانست رکورد خود را مجددا در بازی های جهانی IWAS با بالا بردن وزنه ۲۹۱ کیلوگرمی در امارات متحده عربی ارتقاء دهد.

در بازی های ۲۰۱۲ لندن وی رکورد بازی های پارالمپیک را با بالا بردن وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی به نام خود ثبت نمود.

در آوریل ۲۰۱۴ رحمان در مسابقات قهرمانی جهانی دبی وزنه ۲۸۵ کیلوگرمی را در مسابقات به نام خود ثبت نمود. البته در همان سال و در بازی های پارا آسیایی اینچئون کره جنوبی رکورد خود را ۳ کیلوگرم ارتقا داد.

در سال ۲۰۱۵ و در مسابقات قهرمانی آزاد آسیایی پارا وزنه برداری IPC آلماتی – قزاقستان وی در گروه وزنی ۱۰۷ کیلوگرم توانست وزنه ۲۹۵ کیلوگرمی را به نام خود ثبت نماید.

قویترین ورزشکار پارالمپیک جهان در مسابقات جام جهانی دبی وزنه ۲۹۶ کیلوگرمی را در فوریه ۲۰۱۶ در امارات متحده عربی ثبت نمود و انتظار می رفت بتواند وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی را پس از سال ها ارتقاء رکورد به نام خود ثبت نماید.

در بازی های ریو ۲۰۱۶ وی با ثبت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم در گروه وزنی ۱۰۷+ کیلوگرم یک رکورد جدید از خود باقی گذاشت و برای دومین مرتبه مدال طلای بازی های پارالمپیک را تصاحب نمود.

در بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ سیامند در گروه وزنی ۱۰۷+ کیلوگرم وزنه ۲۹۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت نمود. در همان سال وی به آسانی در همان گروه وزنی در مسابقات قهرمانی آزاد کیتاکیوشو ژاپن عنوان قهرمانی مسابقات را بدست آورد.

پس از کسب مدال طلای مسابقات ۲۰۱۷ مکزیک، سیامند سومین عنوان قهرمانی جهانی خود را در آخرین حضور بین المللی خود در شهر نور سلطان در سال ۲۰۱۹ بدست آورد.

همراه با کسب افتخارات ورزشی، جایزه بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۱۷ پارالمپیک در شهر ابوظبی به وی اهدا شد و در ادامه در فهرست نامزدهای دریافت جایزه ورزشی لاریوس در بخش معلولان قرار گرفت.

وی خود را برای شرکت در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می کرد، جایی که  میخواست مجددا رکورد جهانی پارا وزنه برداری را جابجا نماید. لیکن با فوت وی همچنان سیامند با لبخند مهربانانه و پشتکارش به عنوان نمونه مثال زدنی امید، انسانیت ، ایمان، عشق و دوستی در اذهان ما باقی خواهد ماند.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *