شناسه خبر: 20355 منتشر شده در مورخ: 1398/12/12 ساعت: 17:26 گروه: ورزشی  
فوت سیامند رحمان به علت ویروس کرونا نیست

فوت سیامند رحمان به علت ویروس کرونا نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: جهان پهلوان سیامند رحمان بر اساس ویروس کرونا فوت نکرده است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از وب دای آذربایجان غربی، جواد آقازاده ضمن عرض تسلیت درگذشت سیامند رحمان اظهارکرد: فقدان این قهرمان ملی ضایعه‌ای جبران ناپذیر در عرصه ورزش کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: سیامند رحمان به علت ایست قلبی عروقی فوت کرده و برخلاف برخی شایعات هیچ گونه بیماری عفونی در ایشان و خانواده اش وجود نداشت و به صورت کاملاً ناگهانی دچار ایست قلبی شده‌اند.

سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، عصر روز یکشنبه بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سیامند رحمان در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

سیامند رحمان ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *