شناسه خبر: 20351 منتشر شده در مورخ: 1398/12/11 ساعت: 09:23 گروه: بهداشت و سلامت  
خود ایمنی در کووید 19

خود ایمنی در کووید 19

دکتر توکلی نماینده وزیر بهداشت نکاتی را برای خود ایمنی در برابر بیماری کووید 19 متذکر میشود.

به گزارش ایران سپید فاصله یک و نیم متری را با دیگران رعایت کنید. این ویروس دوستدار رطوبت  است مانند رطوبت استان مازندران. مراسمهایی چون ختم و مهمانیهای خود را کنسل کنید. شانس انتقال بیماری در دوره کمون سه درصد است.از حتی الامکان از مترو و اتوبوس استفاده نکنید.به بانک نروید.هنگام عطسه و سرفه از آرنج خود کمک بگیرید تا ترشحات در فضا پخش نشود. از ماسک یا دستمال و عینک طبی یا غیر طبی استفاده کنید. اگر مجبور به حضور در محل کار هستید و افراد سن بالا از ماسک استفاده کنند. ماسک معمولی برای کنترل بیماری کافی است. افراد با ریسک بالا از ماسک n95 تست شده استفاده کنند. شیرآلات خانه را با صابون بشویید بیماری از طریق ادرار و مدفوع هم منتقل میشود. از فیلمهای شستشوی دست جوهری استفاده کنید تا متوجه شوید کار خود را درست انجام میدهید. هر روز ماسک خود را عوض کنید.مایعات زیاد بخورید مایعات ویروس از در حلق شستشو میدهدو در اسید معده از بین میرود. 26-30 درجه بهترین دما برای رشد ویروس است. در ماشین را لمس نکنید.  ویتامین سی شانس ابتلا بیماری را بیشتر میکند.از ویتامینها گروه b مانند b کمپلکس استفاده کنید. همچنین از سلنیم ،زینک بیشتر استفاده کنید. برای درمان کمخونی اقدام کنید.از  مرکبات کمتر استفاده کنید زیرا مرکبات و ویتامین در بیماریهای تنفسی مفید نیستند. حجم زیاد . شوینده ها برای مجاری تنفسی مضر هستند. تب بین 37*3 تا 40 درجه نشانه کرونا است در آنفولانزا تب بالاتر هم میرود. بیماری در دوره کمون تب بالا ندارد. طول دوره بیماری 14 روز است اما طول دوره آنفولانزا 5 روز است. حدود هفتاد درصد بیماران به آسانی خوب میشوند.

اگر با استراحت و استفاده از آبمیوه خوب نشدید و تنفس سخت و درد قفسه سینه زیاد شد و مشکلات تنفسی به وجود آمد به بیمارستان مراجعه کنید. اگر آزمایش کرونا مثبت شد باز هم لزومی به بستری شدن نیست. در این شرایط زنان باردار و نقص ایمنی باید بستری شوند.

درمانی چهار دارویی وجود دارد و تا ده درصد بیماران در بیمارستان درمان شوند. گلودرد در کرونا شایع نیست سرفه خلط دار نشانه کرونا نیست زیر 5 درصد سرفه خلطدار دارند. از رستوران غذا سفارش ندهید. تهویه خانه را رعایت کنید. قربانی نکنید در اماکن عمومی دستکش لاستیکی بپوشید.

در صورت ابتلا به آنفولانزا زود متوجه میشوید ولی در کووید تا 18 روز متوجه بیماری نمیشوید.

نزد دکتر و دندانپزشک نروید. مشکلات سلامت خود را غیر حضوری پیگیری کنید. به پارک نروید مراقب سالمندان باشید.افراد  سیگاری ترک کنند اگر نقص سیستم ایمنی دارید و فرد بیماری در اطرافتان هست محل را ترک کنید.

بچه ها هم به بیماری مبتلا میشوند ولی مرگ و میر آنها کمتر است.

کفشهای خود را بیرون خانهدر بیاورید. کف کفش آلوده به خلط و .. را ضد عفونی کنید. ورزش هوازی نکنید آرایشگاه نروید خرید مرغ و گوشت مشکل ندارد ولی باید خوب پخته شوند. ویروسها در محیط 26-30 درجه تا 9 روز باقی میماند.در صورت ابتلا به بیمارستانهای  معین مراجعه کنید زیرا هنگام ورود شما را ضدعفونی میکنند و ماسک و دستکش به شما میدهند. هنگام ورود به خانه یا لباسها را سریع بشویید و یا آنها را آویزان کرده و سشوآر بکشید تا در اثر دمای بالا ویروسها از بین بروند. استخر نروید. بچه ها را به  مدرسه و دانشگاه نفرستید نان سنگک را هنگام مصرف دوباره گرم کنید. از نانهای بسته بندی شده استفاده کنید.سبزی را با شوینده بشویید. مشخص نیست فریزر ویروس را از بین میبرد یا نه. طبع سرد و گرم ویروس ، دروغ است. واکسن تا یک ماه دیگر به بازار میآید.

در بیماری احتمال سردرد کم است ولی اگر با با تب و سرفه و درد قفسه سینه همراه بود احتمال بیماری بالا میرود. مایعات ولرم بخورید. ماسک خود را نشویید از سه دستمال کاغذی زیر ماسک معمولی در شرایط سخت استفاده کنید.دستگیره ها را بشویید. مشکلات گوارشی در این بیماری نادر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *