شناسه خبر: 20239 منتشر شده در مورخ: 1398/11/29 ساعت: 10:11 گروه: بهداشت و سلامت  
خوردنی‌هایی که مصرف آن‌ها پس از ساعت ۱۶ توصیه نمی‌شود

خوردنی‌هایی که مصرف آن‌ها پس از ساعت ۱۶ توصیه نمی‌شود

نان سفید، بستنی، شکلات و چیپس از جمله مواد خوراکی هستند که برای جلوگیری از افزایش وزن باید از مصرف آنها مخصوصا پس از ساعت چهار بعدازظهر اجتناب کرد.

به گزارش ایران سپید افرادی که به دنبال جلوگیری از افزایش وزن هستند باید از مصرف نان سفید، بستنی، شکلات و چیپس پس از ساعت ۱۶ خودداری کنند.  

نان سفید از غلات فرآوری شده و کربوهیدرات تصفیه شده تولید شده و به دلیل دارا بودن مقدار فیبر کمتر، میزان بیشتری از آن مصرف می‌شود. برخلاف نان‌های سبوس‌دار، نان سفید که فاقد فیبر خوراکی است نمی‌تواند اشتها را کنترل کند.  

بستنی نیز از جمله خوراکی های ممنوعه هنگام عصر است. این خوراکی سرشار از کربوهیدرات است و مصرف مقدار قابل توجهی از کربوهیدرات تصفیه شده به انباشت چربی شکمی منجر می‌شود.

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید از مصرف شکلات پس از این ساعت نیز خودداری کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، چیپس سیب‌زمینی هم از بدترین گزینه‌های غذایی پس از ساعت چهار عصر است. مصرف غذاهای چرب و سرخ شده شکل نامناسبی از رژیم غذایی است که موجب افزایش وزن می‌شود. همچنین سدیم موجود در چیپس سیب‌زمینی برای سلامتی خطر دارد و بیماری قلبی و فشارخون بالا از جمله عوارض شایع مصرف بالای سدیم است./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *