شناسه خبر: 20230 منتشر شده در مورخ: 1398/11/28 ساعت: 10:04 گروه: اجتماعی  
۲۶۸ نفر از مددجویان استان سمنان شاغل شدند/واگذاری ۱۰۳ واحد مسکونی

۲۶۸ نفر از مددجویان استان سمنان شاغل شدند/واگذاری ۱۰۳ واحد مسکونی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تأکید بر لزوم توانمندسازی و حمایت از مددجویان بهزیستی گفت: تاکنون ۲۶۸ نفر از مددجویان این نهاد در سطح استان مشغول به کار شدند.

به گزارش ایران سپید علیرضا ایزد پور ضمن بیان اینکه درمجموع ۲۷ هزار نفر در سطح استان مددجوی این سازمان هستند، اظهار داشت: تاکنون ۲۶۸ نفر از مددجویان استان سمنان صاحب شغل شدند.

وی بابیان اینکه ۲۱۶ هزار و ۸۴۷ نفر در حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری و مشارکت‌ها از خدمات این سازمان بهره‌مند شدند، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۵۱۹ نفر در سطح استان از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

واگذاری ۱۰۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه طی سال جاری ۱۰۳ واحد مسکونی به مددجویان این نهاد واگذارشده است، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۹۹ نفر از زنان سرپرست خانوار در این استان از خدمات بیمه‌ای در مناطق شهری و روستایی استفاده می‌کنند.

ایزد پور با تأکید بر اینکه ۱۳۷ مهدکودک زیر نظر این سازمان در استان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون پنج هزار و ۹۷۶ کودک مددجو از خدمت این مهدکودک‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: یک هزار و ۶۴۸ نفر در سال جاری در مراکز آسیب‌های اجتماعی این سازمان پذیرش شدند و پنج هزار و ۳۱۱ نفر در طی سال جاری از مراکز فوریت‌های اجتماعی خدمات دریافت کردند.

بهره‌مندی ۵۰۰۰ معلول از خدمات توان‌بخشی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه توانمندسازی و حمایت از معلولان یکی از وظایف مهم این سازمان محسوب می‌شود، یادآور شد: پنج هزار و ۲۷ نفر از معلولان این استان از خدمات توان‌بخشی و یک هزار و ۴۷ معلول از خدمات توان پزشکی این سازمان بهره‌مند شدند.

ایزد پور با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی در سطح استان سمنان بیان کرد: پنج هزار و ۹۸۰ نفر در سطح استان در راستای این طرح ساماندهی شدند و همچنین در راستای اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم و بینایی ۲۰ هزار و ۴۱۲ نفر از خدمات این طرح استفاده کردند.

وی بابیان اینکه بخشی از خدمات این سازمان در قالب پیشگیری اجتماع‌محور ارائه می‌شود، گفت: در طی سال جاری ۱۶۵ هزار و ۹۸۶ نفر در سطح استان از خدمات پیشگیری اجتماع‌محور اداره کل بهزیستی سمنان بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پایان با اشاره به اقدامات مهم این سازمان برای مقابله با اعتیاد ابراز داشت: چهار هزار و ۵۳۹ نفر از مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در سطح استان خدمات این سازمان را دریافت کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *