شناسه خبر: 20193 منتشر شده در مورخ: 1398/11/24 ساعت: 11:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 24 بهمن 1398

روزنامه پنجشنبه 24 بهمن 1398

ابلاغ معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی حقوق یکی از اولیای فرد معلول - ید واحد ایرانی - توصیه وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا - یک زمین برای بازی کودکان بینا و نابینا در کنار هم - روایت راوی در میان تماشاگران - برای کسب مدال طلا به پارالمپیک میروم - کلاهبرداری 300 میلیونی به بهانه کمک به نیازمندان - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 24 بهمن 1398

18 جمادی الثانی 1441

13 فوریه 2020

سال بیست و چهارم شماره 6355

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

ابلاغ معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی حقوق یکی از اولیای فرد معلول 2

ید واحد ایرانی 5

توصیه وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا 6

یک زمین برای بازی کودکان بینا و نابینا در کنار هم 8

روایت راوی در میان تماشاگران 11

برای کسب مدال طلا به پارالمپیک میروم 14

کلاهبرداری 300 میلیونی به بهانه کمک به نیازمندان

چاردیواری 18

 

 

..............ویژه

* ابلاغ معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی حقوق یکی از اولیای فرد معلول: امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی آیین نامه اجرایی تصویبنامه هیأت وزیران در خصوص آیین نامه اجرایی ماده ۲۵ قانون حمایت از حقوق معلولان را ابلاغ کرد. بر اساس ماده دوم این ابلاغیه، ۵۰ درصد حقوق، مزایا و دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیای افراد دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید، اعم از اینکه در منزل یا مراکز نگهداری یا بیمارستان نگهداری شوند، مطابق این آیین نامه از پرداخت مالیات معاف است. ماده سوم این آیین نامه نیز میگوید: سازمان امور مالیاتی موظف است پس از تعیین نوع و شدت معلولیت افراد دارای معلولیت، به درخواست یکی از اولیا و حسب بررسیهای صورت گرفته و تأیید مراتب، گواهینامه ای صادر و شدت معلولیت، مشخصات کارفرما و محل اشتغال و مسئولیت پرداخت هزینه های مترتب بر فرد دارای معلولیت توسط یکی از اولیا را تأیید کند. بر این اساس، کارفرما مکلف است پس از صدور گواهینامه موضوع ماده (۳) این آیین نامه در زمان پرداخت حقوق، مزایا و دستمزد، با ضمیمه کردن اسناد مربوط به فهرست حقوق پرداختی، معافیت مذکور را بر اساس مقررات، در درآمد مشمول مالیات حقوق مشمولین این آیین نامه اعمال کند. ماده پنجم این آیین نامه تأکید کرده است: در صورت زوال شرایط معافیت، اعم از کاهش یا رفع معلولیت، قطع پرداخت هزینه های مترتب بر معلولیت فرد یا فوت فرد معلول به اظهار اولیا یا اطلاع یافتن سازمان، اولیای مشمول معافیت موضوع این آیین نامه، موظفند مراتب را به سازمان و کارفرما اعلام کنند و سازمان نیز مکلف است موضوع را جهت لغو معافیت مذکور به اداره امور مالیاتی ذیربط اعلام کند. لازم به ذکر است در راستای تبصره ماده ۴ این آیین نامه، کارفرمایان اشخاص ذینفع میتوانند حسب درخواست کارکنان، پس از هماهنگی با اداره امور مالیاتی مربوط نسبت به جبران اضافه پرداختی مالیات هر سال برای هر یک از حقوقبگیران خود بر اساس فهرست مالیات حقوق ماههای بعد تا پایان همان سال اقدام کنند. ضمناً در مواردی که معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم قابل کسر از درآمد مشمول مالیات حقوق باشد، معافیت موضوع ماده ۲۵ قانون حمایت از حقوق معلولان پس از کسر معافیت مذکور اعمال شود.

* رئیس سازمان بهزیستی گفت: سالانه حدود ۲ هزار نفر بر اثر تصادفات و حوادث ترافیکی دچار ضایعات نخاعی شده و به آمار جمعیت معلولان ضایعه نخاعی افزوده میشوند؛ در حال حاضر نیز حدود ۲۷ هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور داریم. وی همچنین درباره دریافت هزینه اماکن تفریحی از معلولان برخلاف قانون حمایت از معلولان تصریح کرد: مواردی در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مندرج شده است و ما وظیفه پیگیری و مطالبه گری این موارد را در جهت حفظ منافع افراد دارای معلولیت داریم تا دستگاهها موظف شوند اقدامات لازم را انجام دهند.

 

..............سیاسی

* ید واحد ایرانی. ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییترش نوشت: " پیامی به ترامپ و اذنابش: زمان آن فرا رسیده که از توهمات خود دست بردارید. علیرغم همه چالشها و اختلاف نظرها، همه ۸۲ میلیون ایرانی در دفاع از کشور و شرف خود ید واحد هستند.

* حجت الاسلام مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر اینکه «جناحها نباید فرمایشات رهبری را مصادره به مطلوب کنند»، گفت: بدترین کار این است که جناحها و کاندیداها، حوزه ولایت، رهبری و همچنین رهنمودهای ایشان را در جهت منافع و مصالح خود مصادره کنند.

* همتی، رئیس بانک مرکزی گفت: بودن و نبودن FATF تأثیر زیادی در اقتصاد ما ندارد و اگر همه تمرکز خود را بر روی FATF بگذاریم، شاید خیلی چیزها را از دست بدهیم. ما تلاشمان را بدون توجه به سایر مسائل انجام میدهیم و امیدواریم اوضاع اقتصاد بهتر شود.

 

...........بهداشت و سلامت

* توصیه وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا: معاون بهداشت وزارت بهداشت توصیه کرد: یکی از زنگهای تفریح مدارس به صورت نمادین در هر روز به عنوان زنگ شستشوی دستها با مایع مخصوص مطرح شود؛ زیرا این کار تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری میکند. علیرضا رئیسی، سیستم قرنطینه در چین را بسیار سخت و جدی اعلام کرد و بیان داشت: ۱۱ میلیون چینی در شهر «ووهان» بطور کامل و ۵۹ میلیون چینی در استان «هوبای» بطور نسبی در قرنطینه قرار دارند. وی با اشاره به اینکه هیچ کروناویروسی حتی «سارس» و «مِرس» به این اندازه در جهان کشته نداده است، گفت: در عین حال باید توجه داشت که کروناویروس جدید اگرچه نسبت شیوع بالاتری نسبت به کروناویروسهای قبلی دارد، ولی نسبت مرگ افراد در آن بسیار کمتر از بقیه و در حد دو درصد است. رئیسی  افزود: در فرودگاه امام (ره) علاوه بر تبسنجی، دوربینهای حرارتی نصب شده که این کار در فرودگاههای بین المللی مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام گرفته یا در دست انجام است. * اندازه دور کمر، معیار سلامتی: اندازه گیری دور کمر علاوه بر شاخص توده بدنی، برای کنترل سلامت و طول عمر افراد و جلوگیری از خطرات ناشی از چاقی ضروری است. این اندازه قویترین عامل پیشبینی کننده چربی ذخیره شده در داخل حفره شکمی و اطراف چندین عضو حیاتی بدن است و بیشترین خطر را برای سلامت دارد. محققان حد اقل اندازه دور کمر برای وزنهای مختلف را به شرح زیر پیشنهاد میکنند: ۸۰ سانتیمتر برای زنان و ۹۰ سانتیمتر برای مردان دارای وزن متعادل. - ۹۰ سانتیمتر برای زنان و ۱۰۰ سانتیمتر برای مردان دارای اضافه وزن. - ۱۰۵ سانتیمتر برای زنان و ۱۱۰ سانتیمتر برای مردان دارای چاقی درجه ۱. - ۱۱۵ سانتیمتر برای زنان و ۱۲۵ سانتیمتر برای مردان دارای چاقی درجه ۲ و ۳. افراد با اندازه های بالاتر از حد تعیین شده فوق با ریسک بالای مشکلات عروقی در آینده رو به رو هستند.

 

...........از شش نقطه جهان

* یک زمین برای بازی کودکان بینا و نابینا در کنار هم: اگر الآن سال ۱۹۷۰ بود و قرار بود گروهی از متولیان امور نابینایان، راهی برای تأمین امکان بازی کودکان نابینا فراهم کنند، احتمالاً اولین تصمیمی که میگرفتند، طراحی زمینی اختصاصی برای این گروه از کودکان بود که بازیهایش برای نابینایان مناسبسازی و گوشه گوشه زمینش هم از موانع خالی شده باشد. امروزه اما رویکرد غالب به کلی با آنچه که در گذشته وجود داشته تفاوت دارد. در دنیا دیگر خبری از ویژه سازی و ویژه انگاری معلولین و نابینایان نیست و همه طراحان و تصمیمگیران تلاش میکنند مکانها و ابزارهای مختلف را به گونه ای بسازند که هر فرد با هر اندازه از توانایی، بتواند از آنها استفاده کند. خواه این موضوع در باره یک سینما باشد یا ورزشگاه؛ پارک باشد یا یک مرکز خرید. مرکز آموزشی «Overbrook»، واقع در فیلادلفیای آمریکا، یکی از مراکز پیشرو در امر آموزش در منطقه خود به شمار میرود. یک سوم از دانشآموزان این مرکز نابینا و دو سوم بینا هستند. امکانات آموزشی این مدرسه آن قدر تمام و کمال و معلمهایش به قدری کاربلد هستند که تمام خانواده های ساکن در این منطقه آرزو میکنند فرزندشان در این مرکز تحصیل کند. یک زمین بازی مناسب، تنها کمبودی بود که مسؤولان و دانشآموزان سالها با آن مواجه بودند. با توجه به حضور پر تعداد نابینایان در این مدرسه، معلمان برای بردن دانشآموزان به نزدیکترین پارک که دو خیابان آن سوتر قرار داشت، دچار سختیهایی میشدند. علاوه بر خطرات احتمالی مسیر رفت و برگشت، پارکی هم که دانشآموزان به آن برده میشدند، فاقد امکانات قابل استفاده برای نابینایان بود. پنج سال پیش، «Foote»، مدیر این مرکز آموزشی خبردار شد که یکی از سازمانهای کلیدی شهر که در زمینه کمکهای خیریه به مدارس فعالیت میکند، از آنها خواسته تا نیازهایشان را فهرست کنند تا این نهاد بتواند بودجه لازم را فراهم کند. مدیر این مرکز هم تأسیس یک زمین بازی را که همزمان دانشآموزان بینا و نابینا بتوانند از آن استفاده کنند، به عنوان اصلیترین نیاز خود به این نهاد اعلام کرد. پنج سال طول کشید تا بودجه ۱۵۰ هزار دلاری این طرح فراهم شد اما سر انجام، این زمین بازی، با انبوهی از امکانات و بازیهای هیجان انگیز برای کودکان بینا و نابینا در محوطه این مدرسه تأسیس شد. از انواع سرسره ها گرفته تا چرخ و فلکها و تابها و ماکت حیوانات، همه و همه بازیهایی هستند که در این زمین در اختیار دانشآموزان این مدرسه قرار گرفته است. این زمین همچنین پر است از انواع جاذبه های لمسی و صوتی که نابینایان را حسابی درگیر خود میکنند. در گوشه ای از پارک هم میز و صندلیهایی چیده شده تا کودکان دور هم بنشینند و به گپ و گفت و آشنایی بپردازند. برای این محوطه حصاری در نظر گرفته نشده تا در ساعاتی که مدرسه تعطیل است، سایر کودکان محله که در این مرکز تحصیل نمیکنند هم بتوانند از امکاناتش استفاده کنند.

............فرهنگ و هنر

* روایت راوی در میان تماشاگران. در طول دو سه سال اخیر گردانندگان مهمترین فستیوال فرهنگی-هنری کشور (فیلم فجر) به فکر گروههای معلول افتاده اند و از هر ایده و طرح در بحث شرکت دادن این گروهها در این فستیوال استقبال کرده اند. بعنوان نمونه، در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر یک سآنس ویژه نابینایان در سینما بهمن و مشابه همین سآنس را در پردیس کورش ویژه ناشنوایان اختصاص دادند. امسال با توجه به بازخورد مثبتی که در جشنواره سی و هفتم دریافت شده بود، دبیرخانه جشنواره با اختصاص ۱۰ سآنس ویژه سه گروه معلولیتی نابینا، ناشنوا و جسمی-حرکتی موافقت کرد و مقرر شد این اکرانها در یک برنامه زمانبندی شده، به مدت ۱۰ روز در پردیس سینمایی ایرانمال در سانسهای ۱۶ تا ۱۸ ویژه معلولان جسمی-حرکتی، ۱۷ تا ۱۹ ویژه نابینایان و ۱۸ تا ۲۰ ویژه ناشنوایان صورت بگیرد. با توجه به بعد مسافت پردیس ایرانمال، بمنظور تسهیل در رفت و آمد علاقمندان، گردانندگان این اکران با همکاری سامانه جانبازان و معلولان و همچنین شهرداری منطقه ۲۲ خودروهای مخصوصی برای جا به جایی گروههای معلولیتی پیشبینی کردند. محمد مصطفوی که بعنوان یک کمبینای علاقه مند سالهاست در زمینه فعالیتهای نابینایان و کمبینایان در حوزه رادیو و دوبلاژ تلاش میکند، از جمله کسانیست که ۴-۵ روز از ایام اکران ویژه معلولان را به حضور در پردیس ایرانمال اختصاص داد. او در خصوص برگزاری این برنامه در گفتگو با ایران سپید اظهار میکند: «این نوع برنامه ها اتفاقاً کمک میکند تا هم معلولان، بویژه نابینایان در رویدادی مثل جشنواره فیلم فجر حضور یابند و هم مسئولان سینمایی کشور متوجه شوند که نابینایان هم بعنوان شهروندان جامعه نیازمند استفاده از تسهیلات فرهنگی هستند.» او درباره کیفیت اکرانهای ویژه معلولان میگوید: «ناشنوایان و معلولان جسمی-حرکتی نسبت به نابینایان استقبال بیشتری از این اکرانها کردند؛ البته حضور نابینایان به مرور بیشتر شد، با این حال استقبال آن دو گروه بهتر بود.» مصطفوی علت استقبال کم نابینایان را اطلاعرسانی دیرهنگام میداند: «قطعاً اگر اطلاعرسانی بموقع صورت میگرفت، نابینایان هم از این اکرانها استقبال گرمی میکردند؛ ضمن اینکه خودرویی که نابینایان را جا به جا میکرد، در روزهای اول بچه ها را در پارکینگ پیاده میکرد و پیدا کردن سالنها برای بچه ها سخت بود؛ اما در روزهای آخر مقابل ورودی اصلی پردیس بچه ها را پیاده میکرد. خود من از این خودروها استفاده نکردم و حتی یک بار هم در پارکینگ گم شدم؛ اما در روزهای بعد متوجه شدم که پارکینگ ۱ و کریدور c7 و راهروی g3 مسیریست که معلولان باید از آنها عبور کنند تا به سالنهای ۵ و ۶ پردیس ایرانمال برسند.» وی کیفیت توضیح فیلمها را قابل قبول میداند: «فیلمها خیلی خوب توضیح داده میشد و من نکته جالبی متوجه شدم و آن، حضور فرد توضیح دهنده با یک میکروفون بیسیم داخل سالن و میان تماشاگران بود.»

............ورزشی

* برای کسب مدال طلا به پارالمپیک میروم: ملی پوش نابینای پارا دو و میدانی کشورمان گفت: فدراسیون نابینایان تا به امروز در رقابتهای پارالمپیک مدال طلا کسب نکرده است و امیدوارم من اولین نفری باشم که این افتخار را کسب میکند. مهدی اولاد در خصوص شرایط اردویی تیم ملی پارا دو و میدانی اظهار داشت: شرایط خوبی برای من و حامد امیری فراهم است و تمرینات خوبی را پشت سر میگذاریم. خوشبختانه دیگر لازم نیست در آب و هوای سرد تهران تمرین کنیم و این برنامه برای ما تدارک دیده شده تا بتوانیم با برگزاری اردوها در جزیره کیش، بدن خود را با شرایط توکیو تطبیق دهیم. تمرینات برای ما بسیار منظم و متوالی پیش رفته است. وی ادامه داد: کم و کاستیهایی در اردوی قبلی وجود داشت و با صحبتهایی که با مسئولان انجام دادیم، آنها را در اردوی جدید برای ما برطرف کردند. در حال حاضر، با آرامش بیشتری تمرین میکنیم. اولاد بیان کرد: از آنجا که پیگیر تمرینات بدنسازی هستم، بنا به تشخیص مربیم تصمیم گرفتم در مسابقات بین المللی امارات شرکت نکنم؛ چون این رقابتها سود چندانی برای من ندارد. قرار شده تا ۲۲ اسفند اردوهای ما به صورت مداوم در جزیره کیش ادامه داشته باشد. ملی پوش پارا دو و میدانی کشورمان تصریح کرد: امیدوارم بهترین عملکرد را در پارالمپیک توکیو داشته باشم. فدراسیون نابینایان تا کنون در پارالمپیک مدال طلا کسب نکرده است و امیدوارم من اولین نفر باشم که به این هدف مهم میرسم. قطعاً برای کسب مدال طلا میجنگم. اولاد افزود: به دلیل مصدومیت نتوانستم در پارالمپیک 2016 ریو شرکت کنم و میخواهم با بهترین وضعیت بدنی به توکیو بروم. البته خوب میدانم کار سختی پیش رو دارم. علاوه بر این، رقیبانی دارم که در جای خود مدعی هستند؛ با این حال تمام تلاش خود را انجام میدهم. گفتنی است: مهدی اولاد در مسابقات پارا آسیایی 2018 جاکارتا، دو مدال طلا برای کشورمان به ارمغان آورد.

 

................حوادث

* کلاهبرداری 300 میلیونی به بهانه کمک به نیازمندان: مرد شیاد که با همدستی خانواده اش و به بهانه کمک به نیازمندان از زنان سالخورده کلاهبرداری و سرقت میکرد، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد. اوایل مرداد سالجاری شکایتهای متعددی مبنی بر کلاهبرداری و سرقت از بانوان سالمند به پلیس رسید که در همه سرقتها دو مرد و یک زن با خودروهای مدل بالا و با ظاهری آراسته در سطح شهر و بخصوص اطراف مساجد و اماکن مذهبی از زنان سرقت کرده بودند. رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اعضای این باند پس از شناسایی سوژه هایشان به آنها نزدیک میشدند و خود را فردی نیکوکار معرفی میکردند؛ سپس با نشان دادن یک نایلون مشکی که حاوی مقداری لباس و دلار بود، از آنها درخواست میکردند تا لباسها را به نیازمندان برسانند و پس از جلب اعتماد مالباختگان، به آنها میگفتند چون از خارج کشور آمده اند و طلای ایرانی را نمیشناسند، از آنها میخواستند طلاهایشان را نشان دهند تا شماره عیار آن را یادداشت کنند و پس از آن هم طلاها را داخل نایلونی میریختند که ته آن سوراخ بود و همان نایلون را به صاحبش میدادند و میرفتند؛ اما دقایقی بعد قربانیان متوجه میشدند که طلاهایشان سرقت شده است. در برخی شکایتها وقتی متهمان موفق به فریب سوژه نمیشدند، با توسل به زور و تهدید اقدام به سرقت طلای آنها میکردند که با توجه به سرقتهای متعدد با این شیوه در شهر تهران و برخی شهرستانها، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی برآن شدند تا با ایجاد تیم ویژه ای موضوع را پیگیری کنند و در اقدامات پلیسی تصاویر یکی از متهمان بنام رضا ۳۶ ساله که از مجرمان سابقه دار بود بدست آمد. در بررسیهای بعدی مشخص شد همدستان رضا خانواده وی هستند و با تشکیل باند خانوادگی اقدام به کلاهبرداری و سرقتهای سریالی کرده اند. با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، رضا در نازیآباد شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

............چاردیواری

* با درود و سلامی دوباره، در آغاز، ولادت حضرت فاطمه (س) را که دلیل نامگذاری این روز به عنوان روز زن شده، به همه خوانندگان، بویژه دختران و زنان نابینا و کمبینای کشورمان تبریک میگویم و امیدوارم با تغییر جدی برنامه ریزیهای توانبخشی سازمان بهزیستی، مراکز خدمات توانبخشی و تشکلهای نابینایان و کمبینایان این گروه که نیمی از جامعه نابینایان و کمبینایان را تشکیل میدهند بتوانند خدمات مورد نیاز خود را به عنوان ستونهای خانواده دریافت کنند. جا دارد مژده دهم که به سنت هر سال در اسفند و قطعاً در 20 روز نخست این ماه، تقویم بریل سال آینده را با همکاری مرکز رودکی تهیه و توزیع کنیم و نگذاریم کار به روزهای پایانی سال و مشکلات مضاعف سامانه های پست و توزیع برسد. اما تماسها و پیامکهای شما: آقای بابایی از دیار مازندران در مورد وضعیت افراد معلول در طرح مسکن ملی پرسیده اند که هم پرسش بجایی است و هم پرسش بسیاری از دوستان در این خصوص. گزارشی را در اسرع وقت تهیه و منتشر میکنیم. آقای مرادی از جشنواره موسیقی پرسیده اند که از همین امروز آغاز میشود و قطعاً فضایی را برای اطلاعرسانی آن اختصاص میدهیم. آقای ابراهیمی از بیرجند خواهان ستونی ویژه در خصوص آموزش و آشنایی با پرورش گل و گیاههای آپارتمانی شدند که قطعاً پس از عید نوروز فضای ویژه ای به آن اختصاص میدهیم. آقای احمد پارسا خواهان صفحه ای ویژه گلواژه و عمدتاً از سخنان بزرگان دینی با ذکر منبع شدند. قطعاً درباره افزایش حجم گلواژه ها توجه ویژه میکنیم، اما پیشنهاد اختصاص صفحه ویژه برای این امر احتیاج به بررسی دارد؛ زیرا در درجه نخست هم اکنون در بخش حرفهای تکان دهنده در ستون کشکول به این امر میپردازیم. در درجه بعد، مسئله آن است که گلواژه امکان نمیدهد از فضای خالی صفحات و پایان ستونهای استفاده بهینه شود. آقای نوروزیان از سخن هفته مربوط به تأمین بودجه با خصلت انسانی و نیز گلواژه مربوط به چارلی چاپلین و آقای فرزندی نیز از گزارش مربوط به ویروس کرونا با این پیشنهاد که ستونی را به معرفی ویروسهای کشف شده اختصاص دهیم. آقای حسین نودهی خواهان ستون آموزشی در حوزه حقوق، مثلاً آموزش نکات کلیدی در معاملات مسکن و زمین شدند. در گذشته ستون حقوقی داشتیم و این پیشنهاد را قطعاً بررسی میکنیم و در واقع در حال بررسی آموزشهای حقوقی مورد نیاز خوانندگان بودیم. اما مشکل آنجا است وقتی چنین ستونهای تخصصی راه اندازی میشود و از خوانندگان میخواهیم پرسشها و مشکلات خود را مطرح کنند، کمتر واکنشهای گرم و به موقع داریم؛ مانند ستون آموزشی بیمه یا ستون خانه داری به سبک نابینایی که در اواخر آن پرسشی مطرح نمیشد؛ اما به محض توقف آن با درخواست تداوم آن رو به رو شدیم. البته این ستون پس از نوروز با محتوای جدید به صفحات روزنامه برخواهد گشت. میماند بدرود وآرزوی گفتگوی مجدد در هفته پیش رو.

 


 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *