شناسه خبر: 20165 منتشر شده در مورخ: 1398/11/20 ساعت: 10:11 گروه: اجتماعی  
۳۱ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی یزد به بهره‌برداری رسید

۳۱ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی یزد به بهره‌برداری رسید

همزمان با سراسر کشور ، ۳۱ واحد مسکونی معلولان و مددجویان بهزیستی استان یزد روز شنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش ایران سپید مدیرکل بهزیستی استان یزد در مراسم افتتاح این طرح که به طور نمادین در مبارکه تفت برگزار شد گفت: امسال ۸۰ طرح مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در استان یزد ساخته شده است که ۳۱ واحد آن واگذار و مابقی در آینده واگذار می شود.

علی محمد عطابخش افزود: مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی طی تفاهم نامه مشترک بهزیستی و بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز ساخته شده است.

وی در خصوص سرانه کمک بلاعوض پرداختی به این واحدها اظهار داشت: از این ۳۱ واحد واگذاری، ۳ واحد ویژه خانواده دو معلولیتی بوده که تا سقف ۳۰ میلیون تومان و ۲۸ واحد به صورت خود مالک بوده که تا سقف ۱۰ میلیون تومان ویژه مسکن شهری و ۱۳ میلیون تومان به مسکن روستایی تسهیلات اختصاص یافته و مابقی با مشارکت خیرین و سهم آورده مددجویی تامین شده است.

به گفته وی، برخورداری از حق انشعابات و صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری به صورت رایگان از دیگر پیگیری های بهزیستی به نفع جامعه هدف در این پروژه ها است.

هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۲ نفر معلول دارای پرونده در استان یزد تحت حمایت این نهاد هستند.

تعداد افرادی که به نوعی در استان دچار معلولیت هستند، حدود ۵۳ هزار نفر تخمین زده می شود و بر پایه آمارهای جهانی حدود ۱۰ درصد افراد هر جامعه ای به شکلی از معلولیت رنج می‌برند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *