شناسه خبر: 20162 منتشر شده در مورخ: 1398/11/19 ساعت: 15:26 گروه: دانش و فن آوری  
ایمپلنت جدید نابینایان را بینا می کند
با اتصال مستقیم به مغز؛

ایمپلنت جدید نابینایان را بینا می کند

محققان اسپانیایی برای اولین بار ایمپلنت‌هایی را برای استفاده افراد نابینا طراحی کردند که با اتصال مستقیم به مغز زمینه را برای ایجاد بینایی فراهم می کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، تولید چنین ایمپلنت جدیدی راه را برای بینایی مجدد افراد نابینا فراهم می‌کند.

ایمپلنت مذکور به طور آزمایشی در سر یک داوطلب نابینای اسپانیایی به نام برنادت گومز کار گذاشته شده است. وی که از ۱۵ سال پیش تا به امروز نابینا بوده است با استفاده از روش جدید مذکور توانسته خطوط سیاه رنگی را بر روی یک صفحه کاغذ سفید تشخیص دهد.

البته باید توجه داشت دستیابی به این موفقیت 6 ماه بعد از نصب ایمپلنت‌های یادشده و پس از انجام آزمایش‌های مختلف صورت گرفته است. وی بعد از آزمایش‌ها و تلاش‌های بیشتر خواهد توانست برخی اشکال هندسی دیگر را نیز که پیش از این به هیچ وجه امکان مشاهده آنها را نداشت ببیند.

برای این کار عینک ویژه ای برای این زن طراحی شده که مجهز به یک دوربین کوچک برای دریافت تصاویر زنده است. این دوربین به یک رایانه متصل می‌شود و از این طریق تصاویر به علائم الکترونیکی مبدل می‌شوند. داده‌های یادشده از طریق کابل به ایمپلنت نصب شده در پشت جمجمه این زن منتقل می‌شوند.

ایمپلنت مذکور دارای ۱۰۰ الکترود است که داده‌ها را برای درک و تجزیه و تحلیل توسط مغز به پشت آن منتقل می‌کنند. این روش به خانم برنادت گومز کمک کرده تا لامپ‌های نصب شده بر روی سقف محل آزمایش، حروف، شکل‌های اصلی و حتی اشخاص را تشخیص دهد. پژوهشگران می‌گویند با تکمیل این روش ۳۶ میلیون نابینا در سراسر جهان می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *