شناسه خبر: 20159 منتشر شده در مورخ: 1398/11/19 ساعت: 15:24 گروه: اجتماعی  
واگذاری ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول

واگذاری ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تا به حال ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول واگذار شده است، گفت: علاوه بر این ۴۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز به این خانوارها واگذار خواهد شد.

به گزارش ایران سپید همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات کلنگ زنی و احداث ۱۵هزار واحد مسکونی با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ویژه افراد دارای معلولیت و خانوار های تحت پوشش بهزیستی، با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، دکتر نفریه معاون امور توانبخشی و مهندس یزدان مهر معاون مشارکت های بهزیستی کشور، فرماندار نیشابور و مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی برگزار شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم اظهار داشت: چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و جانفشانی شهیدان انقلاب از جمله شهید فیاض بخش بنیان گذار سازمان بهزیستی و ۸۰ شهید این سازمان را گرامی می داریم.

وی افزود: یکی از وظایف بهزیستی توانمندسازی مددجویان است و یکی از موضوعات مهم برای خانوارهای بهزیستی موضوع نداشتن مسکن است که در سبد خانواده ها سنگینی می کند.

قبادی دانا تصریح کرد: سازمان بهزیستی از سال ۸۴ فعالیت های خود را در حوزه مسکن مددجویان آغاز کرده و ۶۰۰ واحد مسکونی در این سال واگذار شده است و خوشبختانه این امر جهش خوبی داشته بطوری که تا امروز ۱۱۳ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف سازمان بهزیستی واگذار شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه  اجتماعی با بیان این مطلب که ۷۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید به مددجویان واگذار شده است، گفت: واگذاری های گذشته به صورت تسهیل گری مسکن بوده و بخشی توسط خود خانواده بازپرداخت به صورت وام بوده است و بخشی از طرف خیرین تامین می شد در پروژه افراد دارای ۲ معلول که از سال ۹۴ توسط ۵ مجموعه مدیریت و راهبری می شود و ۱۴ هزار خانوار احصاء شدند.

قبادی دانا تصریح کرد: تاکنون ۷ هزار واحد مسکونی به معلولین واگذار شده که امروز در دهه مبارک فجر ۴۷۰ واحد دیگر برای افراد دارای ۲ معلول واگذار می شود، ضمن اینکه در برنامه دیگری به طور همزمان در ۲۶ استان کشور ۱۶۷۳ واحد واگذار خواهد شد.

وی افزود: جامعه هدف که مدنظر قرار گرفته افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید است که در دهک یک، دو و سه قرار دارند.

رییس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه صفر تا ۱۰۰ این پروژه بدون تسهیلات انجام می شود و با کمک بلاعوض است، گفت: کل بودجه مسکن بهزیستی ۴۵ میلیارد تومان در سال بوده تاکنون که در این پروژه دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته اند که اجرایی و عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: این پروژه به صورت مشترک توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بهزیستی کشور انجام خواهد شد و طی آن ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی ظرف یکسال ساخته خواهد شد که سهم دولت و بهزیستی ۷۵ درصد و قرارگاه خاتم الانبیاء، ۲۵درصد به لحاظ ریالی خواهد بود و اجرای پروژه نیز با قرارگاه خاتم الانبیاء است.

قبادی دانا بیان کرد: این قرارگاه کارهای بزرگی را در کشور انجام داده و امروز سکانداری مسکن معلولین را برعهده خواهد داشت و امیدواریم ظرف یکسال پروژه به پایان برسد و امروز شروع این پروژه از خراسان رضوی و شهرستان نیشابور کلید خورده است./ بهزیستی 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *