شناسه خبر: 20158 منتشر شده در مورخ: 1398/11/19 ساعت: 15:23 گروه: اجتماعی  
آغاز ساخت و افتتاح دو طرح برای خانه دار شدن معلولان کشور
طی مراسمی در نیشابور صورت گرفت؛

آغاز ساخت و افتتاح دو طرح برای خانه دار شدن معلولان کشور

با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در نیشابور، با هدف خانه دار شدن معلولان، یک طرح راه اندازی و عملیات اجرایی یک طرح دیگر آغاز شد.

به گزارش ایران سپید رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: امروز عملیات اجرایی ساخت 15هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای معلول در سراسر کشور آغاز شد که به طور نمادین کلنگ ساخت اولین واحد از این تعداد در نیشابور زده شد.

دکتر قبادی دانا افزود: این طرح در فاز اول بنا دارد یک هزار و 500واحد را طی شش ماه ساخته و به جامعه هدف واگذار کند.

او ادامه داد: افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که از نظر درآمدی، خود و خانواده شان در دهک های 1، 2و3 قرار داشته باشند، می توانند از این واحدهای مسکونی برخوردار شوند.

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هم در این مراسم با اعلام اینکه برای ساخت تمامی این 15هزار واحد مسکونی 100میلیارد تومان در نظر گرفته است، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیمانکار این طرح است و مقرر شده 75درصد هزینه ساخت این واحدها را دولت تقبل کند و 25درصد بقیه هزینه ساخت از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء تامین شود.

دکتر سعید محمد تصریح کرد:در این طرح معلول یا خانواده دارای معلول هیچ هزینه ای را برای ساخت مسکن متقبل نمی شود و تمام هزینه ساخت توسط دولت و پیمانکار تقبل می شود.  

امروز همچنین از یک هزار و 673واحد مسکونی ساخته شده برای معلولان یا خانواده های دارای معلول در سراسر کشور، بهره برداری شد.

افتتاح این تعداد واحد مسکونی به طور همزمان در 28 استان کشور، به صورت ویدئوکنفرانس در نیشابور صورت گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص طرح دوم اعلام کرد: ساخت هر واحد از این تعداد 70میلیون تومان هزینه دربر داشته که به صورت مشارکتی پرداخت شده است؛ اینگونه که 40میلیون تومان از آن، وام بلاعوض دولت به معلول و 30میلیون تومان نیز وام با سود پایینی است که دولت در اختیار معلول یا خانواده دارای معلول قرار می دهد.  

قبادی دانا جامعه هدف برای این طرح را خانواده های دارای دو معلول عنوان کرد و افزود: از این تعداد 10واحد متعلق به شهرستان نیشابور است که یکی از این واحدها به صورت نمادین امروز افتتاح شد.

وی جمعیت معلول کشور را یک میلیون و 400هزار نفر اعلام کرد و افزود: طی سال های اخیر تاکنون 113هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به معلولان یا خانواده های دارای معلول واگذار شده که 70هزار واحد از این تعداد در دولت آقای روحانی بوده است.  

به گفته وی در نیشابور نیز تاکنون 90واحد مسکونی به افراد معلول شهری و روستایی واگذار شده است. / صدا و سیما

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *