شناسه خبر: 20144 منتشر شده در مورخ: 1398/11/17 ساعت: 09:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 17 بهمن 1398

روزنامه پنجشنبه 17 بهمن 1398

اجرای قانون معلولان طی سال ۹۹ در گرو بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی - هیچکس بالاتر از قانون نیست - دو ویژگی خاص کروناویروس جدید - تلاش کنشگران اروپایی برای احقاق حقوق نابینایان در دسترسی به اطلاعات بسته های مواد غذایی - لکنت هم به داد مهران نرسید - بودجه پنج میلیارد ریالی برای دو فدراسیون نابینایان و جانبازان - سماور طلا راز سرقت خانه عتیقه فروش را فاش کرد - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 17 بهمن 1398

11  جمادی الثانی 1441

6  فوریه 2020

سال بیست و چهارم شماره 6350

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

اجرای قانون معلولان طی سال ۹۹ در گرو بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی 2

هیچکس بالاتر از قانون نیست 4

دو ویژگی خاص کروناویروس جدید 5

تلاش کنشگران اروپایی برای احقاق حقوق نابینایان در دسترسی به اطلاعات بسته های مواد غذایی

لکنت هم به داد مهران نرسید

بودجه پنج میلیارد ریالی برای دو فدراسیون نابینایان و جانبازان

سماور طلا راز سرقت خانه عتیقه فروش را فاش کرد

چاردیواری 18

 

................ویژه

* اجرای قانون معلولان طی سال ۹۹ در گرو بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۱۳۹۹، ۱۵ هزار میلیارد تومان و همچنین سایر وزارتخانه‌ها به پنج هزار میلیارد تومان نیاز دارند. وحید قبادی دانا با یادآوری اینکه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت قانون بسیار خوبی است که در اسفند سال ۹۶ مصوب و اردیبهشت سال ۹۷ ابلاغ شد، افزود: چیزی که در لایحه بودجه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلوان آمده، حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که تقریبا هشت و نیم درصد آن چیزی هست که مورد نیاز است و اجرای قانون را در سال ۹۹ با چالش جدی مواجه میکند. وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بهزیستی، میزان تخصیص است. طبق قانون، دستگاههای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور باید تخصیصشان صد در صد باشد اما بهزیستی در موضوع تخصیص هر ساله دچار مشکل است و همان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم اگر تخصیص صد در صد پیدا کند تازه میشود هشت و نیم درصد بودجه ای که لازم است. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر مانند امسال این میزان تخصیص کمتر باشد باز این میزان درصد هم کمتر خواهد بود. قبادی دانا افزود: تلاش کردیم که به هر میزان که اعتبار برای اجرای قانون در نظر گرفته شود، همان مواد قانونی را در همان حد میزان تخصیص عملیاتی و اجرایی کنیم. به طور مثال در ارتباط با ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که پرداخت حد اقل مبلغ حقوق به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که شغل ندارند و نیازمند هستند، در نظر گرفته شده است، برای اجرای آن در سال ۹۸ نیاز به هشت هزار میلیارد تومان پول بود. وی خاطرنشان کرد: بودجه ای که برای اجرای این ماده امیدواریم تا پایان سال تخصیص داده شود حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است.

.............سیاسی

* هیچکس بالاتر از قانون نیست. رییس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: هیچکس بالاتر از قانون و مردم نیست فکر نکنیم یک جمع کوچکی هستیم و ما افکار مردم را هدایت میکنیم اگر ما نباشیم مردم گمراه میشوند، نه مردم خوب میفهمند، خوب انتخاب میکنند.

* واعظی رییس دفتر رییس جمهوری سفر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: معنای اظهارات آقای بورل این است که اروپا مکانیسم ماشه را عملیاتی نمیکند و از دید اروپا هیچ موافقتنامه ای بهتر از برجام وجود ندارد.

* جنتی دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در چهل سال گذشته مردم با اعتماد به نهادهای برگزار کننده انتخابات و شورای نگهبان پای صندوقهای رأی آمده اند و به سلامت انتخابات ایمان داشته اند، گفت: تایید صلاحیت بیش از ۷ هزار داوطلب انتخابات را رقابتی کرده است.

 

.........بهداشت و سلامت

* دو ویژگی خاص کروناویروس جدید: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: تا این تاریخ میزان کشندگی ویروس جدید کرونا ۲.۱ درصد بوده که نسبت به آنفلوانزای N۱H۱ که چهار درصد بود، کمتر است. دکتر گویا افزود: سرعت بالای همه گیری بیماری اهمیت موضوع را دو چندان کرده است ۶ نوع کروناویروس تا پیش از این باعث بیماری در انسان میشدند که از این تعداد ۳ نوع آن با تغییرات ساختاری قدرت بیماریزایی و همه گیری بالایی داشتند. سال ۲۰۰۲ کروناویروس سارس از خفاش به گربه چینی و از آن به انسان منتقل شد که ۱۰ درصد کشندگی داشت و با یک بسیج همگانی و جهانی در عرض ۱۲ هفته کنترل شد همچنین در سال ۲۰۱۲ (کروناویروس خاورمیانه ای یا مرس) کشف شد که مجددا از خفاش به شتر و سپس انسان منتقل شد. نوع جدید کروناویروس که با عنوان طغیان بیماری شدید تنفسی در آخرین روز سال ۲۰۱۹ اعلام شد، تا به امروز ۲ ویژگی خاص این ویروس شناخته شده که اولی قابلیت انتقال بسیار بالای آن است؛ ویژگی دوم بیماریزایی پایینتر این نوع ویروس جدید نسبت به سارس و مرس است. البته هنوز مشخص نیست که بیماریزایی آن ثابت میماند یا تغییر میکند. وی با اشاره به نزدیکی ژنتیکی ۷۰ درصدی ویروس جدید با سارس، گفت: این بیماری تنفسی متاسفانه دیر شناخته شد و با این دو ویژگی به صورت انفجاری گسترش پیدا کرد؛ چرا که در ابتدا انتقال آن از انسان به انسان مشخص نشد و به نظر میرسید که فقط  انتقال از حیوان به انسان است. در همین راستا بازار بزرگ ماهیفروشان ووهان چین مقصر و منبع اصلی شناخته شد که اول ژانویه تعطیل و ضدعفونی شد. بسیاری از بیمارانی که تاکنون شناسایی شده اند تب و علائم تنفسی داشته‌ اند و هنوز مشخص نیست چند درصد بدون تب باشند که همین مبتلایان بدون علائم بزرگترین مشکل هستند؛ چرا که به محل کار و مدرسه و اجتماعات میروند و بیماری و عفونت رابه دیگران منتقل میکنند. وی تصریح کرد: ۸۷ درصد افراد شناسایی شده سندرم شبه آنفلوانزا و ۱۳ درصد سندرم شدید تنفسی داشته اند که از این ۱۳ درصد ۸۷ درصد بستری شدن در ICU نیاز داشته اند. دوره کمون "نهفتگی" احتمالی بیماری به طور متوسط بین ۳ تا ۱۴ روز است همچنین تا امروز در ۲۳ کشور موارد قطعی بیماری گزارش شده است که تمام موارد کسانی بودند که سابقه مسافرت به چین را داشته و یا خود چینی بوده و به این کشور مسافرت کرده اند. وی امارات را به عنوان تنها کشور خاورمیانه با ۴ مورد ابتلا عنوان کرد که هر ۴ مورد یک خانواده چینی بوده‌ اند بازه سنی مبتلایان نیز بین ۱۰ تا ۹۰ ساله گزارش شده است. هنوز درصد زیادی از بیماران حدود ۹۵ درصد (عموما موارد خفیف و کم علامت) شناسایی نشده اند و برآورد میشود تنها ۵.۱ درصد موارد عفونت در ووهان شناسایی شده باشد و حدود ۷۵ درصد موارد با انجام روشهای کنترلی قابل پیشگیری هستند.

 

.........از شش نقطه جهان

* تلاش کنشگران اروپایی برای احقاق حقوق نابینایان در دسترسی به اطلاعات بسته های مواد غذایی: «Laura Ferrara»، نماینده پارلمان ایتالیا و عضو جنبش «پنج ستاره» از احزاب مخالف در این کشور، نامه ای را خطاب به کمیسیون اروپا تنظیم کرده و از این کمیسیون خواسته در تصویب قوانین جدیدی که در زمینه درج اطلاعات مواد غذایی بر روی بسته ها در حال طراحی است، نیاز نابینایان به داشتن دسترسی به این اطلاعات را نادیده نگیرد. بر اساس استراتژی تازه اتحادیه اروپا موسوم به «استراتژیِ مزرعه تا چنگال» که مفادش در سر تا سر اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهد بود، قرار است تغییراتی در نحوه درج اطلاعات بر روی بسته ها اعمال شود و لرا فراری، این نامه را با هدف یادآوری لزوم رعایت برابری در امکان دسترسی همه اقشار، از جمله شهروندان نابینا به این اطلاعات به سوی دفتر این اتحادیه روانه کرده است. فراری در باره اهمیت این نامه میگوید: «هدف از اجرای این طرح تازه که از مارس امسال عملیاتی میشود این است که خریداران به جزئیات دقیق هر بسته دسترسی داشته باشند اما به نظر میرسد بحثهایی که در کمیسیون اروپایی در جریان است، بیشتر حول موضوع تبعات سیاسی ناشی از اجرای طرح است و به چگونگی دسترسی اقشار خاص، توجهی نمیشود.» فراری که به نمایندگی از یک گروه از اعضای پارلمان ایتالیا این نامه را نوشته معتقد است نابینایان هم باید بتوانند  مواد غذایی مورد نظرشان را کاملاً آگاهانه انتخاب کنند. این گروه از نمایندگان پارلمان، همکاریهایی را با اتحادیه نابینایان ایتالیا آغاز کرده اند تا به روشی قابل اجرا که امکان دسترسی نابینایان به اطلاعات بسته ها را فراهم کند، دست یابند. در حال حاضر جمعیت نابینایان ساکن در اتحادیه اروپا چیزی حدود ۳۰ میلیون نفر تخمین زده میشود. کنشگران حوزه نابینایان از اوایل دهه ۹۰ قرن بیستم، در حال تلاش برای ایجاد دسترسی نابینایان به نوشته های مندرج در بسته های مختلف هستند. فراری و همکارانش هم با استناد به تلاشهای سی سال گذشته، الگوی بسته های دارویی را به عنوان یک الگوی موفق به کمیسیون اروپا پیشنهاد میکنند. هم اکنون تمامی شرکتهای دارویی موظف شده اند نام و مشخصات داروها را به صورت بریل بر روی بسته های دارویی درج کنند. روش دیگری که آنها به دنبال قانونی کردنش هستند این است که فروشگاهها ملزم به رعایت یک چیدمان ثابت برای انواع مواد غذایی باشند و هر کدامشان، جای ثابتی را مخصوص به خود در فروشگاه داشته باشد که فرد نابینا بتواند با چند بار مراجعه به یک فروشگاه، جای هر بسته را یاد بگیرد. فناوریها هم چند سالی است که در این زمینه به کمک نابینایان آمده اند و انواع اسکنرها و بارکد خوانها به نابینایان امکان میدهند نوشته های هر بسته را به شکل صوتی دریافت کنند. فراری و همکارانش امیدوارند تا پیش از اجرایی شدن طرح جدید، راهکارهای مناسب برای دسترسی افراد نابینا، اندیشیده شود.

...........فرهنگ و هنر

* لکنت هم به داد مهران نرسید. نقدهای مختلفی که قبل از نمایش فیلم جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» از سوی برخی منتقدان منتشر شد، حکایت از فیلمی پر سر و صدا داشت؛ خاصه حضور مهران مدیری بعنوان بازیگر، این سر و صداها را بیشتر کرد. گرچه کارگردان در نشست خبری بعد از نمایش فیلم در کاخ رسانه عنوان کرد که مدیری را خود انتخاب کرده، اما این اظهارات با نسبت دوستی مدیری و «اول مارکت»، حامی فیلم برای منتقدان راضی کننده نبود. برغم اینکه هم کارگردان و هم خود مهران مدیری تلاش زیادی به خرج دادند تا نقش دکتر احمد قوی از آب درآید، این اتفاق نیفتاد. مخصوصاً جنس صدای مدیری و تمرکز بیست ساله این بازیگر و کارگردان با لحنی کشدار و تمسخر آمیز در ذهن مخاطب ثبت و ضبط شده و حتی لکنت «احمد» نتوانست به داد مدیری برسد و او را از جلد کمدی و لحن تکراری و همیشگیش دور کند. به بیانی ساده، این نقش به مدیری نمیخورد. محمدحسین مهدویان با ساخت فیلمهای مستند-داستانی در سینما نشان داده که همچنان دلبسته فضای مستند است؛ چه، پیش از این در تلویزیون کار مستند میکرد. همین علاقه را در فیلم اخیر خود نشان داده. او با همراهی هادی بهروز، مدیر فیلمبرداری و یار همیشگیش این بار هم با استفاده از تکنیک «۴ در ۳» که تصویری تاریخی از یک اتفاق مهم تاریخی نمایش میدهد، مکنونات ذهنیش را به تصویر میکشد. «درخت گردو» داستان کوچکی دارد و کارگردان با تمرکز بر نمایش مستند، تلاش کرده فضایی دقیق و تاریخی ارائه دهد و در این راه موفق شده است. برغم اینکه پیمان معادی بازی منفعلی از یک کارگر کرد ارائه کرده، فضاسازی مستند فیلم چندان قدرتمند است که انفعال معادی در نقش «اوسقادر» چندان به چشم نمیخورد؛ معهذا انتظار میرفت کارگردان تمرکز بیشتری بر بازی او که پیشبرنده حوادث نیز هست، داشته باشد. از دیگر سو، وجود راوی از آغاز تا پایان فیلم «توذوق» میزند. ماجرا با روایت و صدای «مریم»، معلم روستایی در مرز ایران و عراق که محل حادثه تاریخی فیلم است و «مینا ساداتی» نقش او را بازی میکند، آغاز میشود و تا سکانس پایانی فیلم ادامه دارد. متن راوی بسیار ساده و ابتداییست و مخاطب نیازی به آن متن که یادآور انشای مدارس است، نمیبیند؛ چون تصاویر کاملاً گویاست. موسیقی فیلم، همراهی منطقی در بزنگاههای فیلم از خود نشان میدهد. این بار هم حبیب خزایی که مهدویان با او سابقه کار و در «ایستاده در غبار» را دارد، آهنگساز فیلم است و با موتیفهای برگرفته از موسیقی کردی، به تأثیر فضای فیلم می افزاید. تصنیف پایانی فیلم با صدای علیرضا قربانی و کلام روزبه بمانی هم در امتداد تأثیر موسیقایی، قابل توجه است.«درخت گردو» بمباران شیمیایی سردشت بوسیله بعثیهای عراقی در سال ۶۶ را به تصویر میکشد.

...............ورزشی

* بودجه پنج میلیارد ریالی برای دو فدراسیون نابینایان و جانبازان: کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد با توجه به ضوابط و سیاستهای این کمیته در خصوص عدم اعزام برخی از ورزشکاران رشته های تیمی و انفرادی که موفق به کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ شده اند، بودجه ای اختصاصی به مبلغ پنج میلیارد ریال در اختیار فدراسیونهای ورزش جانبازان و معلولین و نابینایان و کمبینایان (هر فدراسیون ۲.۵ میلیارد) قرار گرفت تا به عنوان پاداش کسب سهمیه به بازیکنان و کادر فنی اهدا شود. همچنین تا پایان سال جاری، بودجه‌های دیگری جهت هزینه های استعدادیابی برای پرورش و توسعه رشته های فوق در اختیار فدراسیونها قرار خواهد گرفت که متعاقباً اعلام خواهد شد. اعضای هیأت رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، این هفته در نشستی که به منظور بررسی مجدد سیاستهای مصوب در ستاد بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ برگزار شد، بر اجرای دستورالعمل قبلی در اعزام کیفی به پارالمپیک توکیو تأکید کردند. هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازیهای توکیو ۲۰۲۰ در پایان این نشست اظهار داشت: در این نشست، آقایان مهدی علینژاد، علی رغبتی و شروین اسبقیان از وزارت ورزش و جوانان، خانم طیبه سیاوشی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته ملی پارالمپیک و کلیه اعضای هیأت اجرایی حضور داشتند. پس از بحث و رأیگیری، بر اجرای دستورالعمل قبلی و سیاستهای مصوب در ستاد بازیهای پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ در خصوص  کلیه رشته ها تأکید شد. در واقع وزارت ورزش نیز توسط نمایندگان خود اعلام کرد که تصمیم هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک را قبول دارد و از آن حمایت میکند. بنابر این، تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان به طور قطع به پارالمپیک 2020 توکیو اعزام نخواهد شد. این تیم سابقه نایب قهرمانی در دوره گذشته بازیهای پارالمپیک در سال 2016 ریو برزیل را در کارنامه خود دارد.

 

...............حوادث

* سماور طلا راز سرقت خانه عتیقه فروش را فاش کرد: مرد سمسار وقتی یک سماور طلا را برای فروش در سایت اینترنتی آگهی کرد نمیدانست سرنخ کشف سرقت میلیاردی را به پلیس میدهد. اوایل دی امسال مردی با مراجعه به کلانتری 110 شهدا گفت: من عتیقه فروش هستم چندی قبل مغازه ام را فروختم و اجناسش را به خانه بردم. شب یلدا به میهمانی رفته بودیم وقتی برگشتیم در خانه باز بود و تمام عتیقه هایم به ارزش 5 میلیارد تومان سرقت شده بود. معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: پس از اظهارات شاکی، کارآگاهان برای به دست آوردن سرنخهایی به محل وقوع سرقت مراجعه کردند و در بررسیهای انجام شده دریافتند که سرقت از خانه با یک دستگاه وانت بدون پلاک انجام شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که یکی از اموال قدیمی مالباخته سماوری با روکش طلا و گرانقیمت بود که با قیمت خیلی پایین در سایتهای خرید و فروش آگهی شده است، بنابر این با هماهنگی بازپرس، کارآگاهان به آدرس فروشنده که یک سمساری بود رفته و ضمن دستگیری وی بخشی از اموال شاکی را نیز در همان محل کشف کردند. با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی اظهار کرد، از سرقتی بودن اموال خبر نداشته و آنها را از فروشنده ای در خیابان نظامآباد خریده است. به دنبال آن اکیپی از کارآگاهان با هماهنگی قضایی به نشانی اعلامی رفته و با ورود به محل موفق شدند بخش دیگری از اموال شاکی را کشف کنند. کارآگاهان با پرس و جو از همسایه ها مشخصات سارق به نام رضا ۴۰ ساله را که از سارقان حرفه ای و سابقه دار خانه است شناسایی کردند. سرانجام با پیگیریها و تلاش شبانه روزی، کارآگاهان موفق شدند متهم را روز ششم بهمن ماه در مخفیگاهش دستگیر کنند. وی در بازجوییها به سرقت اعتراف کرد و گفت: از ارزش بالای اموال سرقتی اطلاعی نداشتم و بخشی از اموال را به قیمتهای خیلی پایینتر به سمساری فروختم.

...............چاردیواری

* سلامی دوباره با یک هفته فاصله که البته این فاصله ها زمانیست و تاثیری بر رابطه نزدیک اعضای خانواده ایران سپید ندارد. کانون گرمی که عمر بیست و سه ساله دارد. ایام دهه فجر و سالروز پیروز انقلاب را تبریک میگویم. امیدوارم تغییر کاغذ چاپ روزنامه تا حدودی موجب کیفیت چاپ و قدرت خواندن شما عزیزان شده باشد که مبین حد اقل تلاش ما در این شرایط سخت برای جلب رضایت شماست. اما تماسها و پیامکهای شما: آقایان ابراهیم آیینه وند و اصغر عبدالرحمان هر دو از دردسرهای رمز پویا برای کاربران نابینایان شکوه کردند که دامنگیر همه نابینایان است در این خصوص جلساتی با بانک مرکزی برگزار شده اما متاسفانه بانکهای کشور گویا اعتنایی به دستورالعملهای بانک مرکزی ندارند. به طور خلاصه آنچه گفتنیست عبارت است از تداوم کارکرد رمزهای سابق در برخی از بانکها که البته دوره ای است و ممکن است قطع شود اما تراکنشهای زیر یک میلیون ریال همچنان نیازی به رمز پویا ندارند راهکار باقیمانده که البته مطلوب نیست و به شکل موقت راهگشاست مراجعه دوستان به بانکها و دریافت رمز پویا از طریق اس ام اس یا USSD که همان ترکیب کلیدهای ستاره مربع با اعداد مشخص است جهت دریافت رمز پویا اما حتی با این راهکارها نیز کاربری نابینایان سخت خواهد بود. راه ایده آل تداوم فشار به سیستم بانکی جهت لحاظ شرایط ویژه کاربری نابینایان است هر چند مشکل فقط نابینایان نیست و کل مردم اسیر این قصه اند. تا بحث راهکارهای فنی در میان است آقای اکبرینسب از حذف برخی دسترسیهای نابینایان از نرم افزار بروز شده اسنپ شکوه کردند پیرو گزارشهای قبلی ایران سپید گفتنیست دسترسپذیری این نرم افزار در جلسه نمایندگان ایران سپید با تیم فنی پشتیبانی اسنپ طرح و ارائه شد و دوستان قول مساعد برای رفع آن مشکلات دادند که قطعاً پیگیری خواهیم کرد. خانم حیدربیگی از کرمانشاه از رد صلاحیتشان «بر اساس ادبیات رایج در انتخابات مجلس» در گزینش پزشکی استخدام آموزش و پرورش گله کردند که شکوه گروه دیگری از نابینایان نیز همین است نظر به آنکه ایران سپید و شبکه نابینایان کشور چاووش در حال پیگیری رفع تضییع حق دوستان نابینای شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند از کلیه دوستان دارای مشکل مشابه بخواهند ضمن تماس با ایران سپید و خانم جعفری اطلاعات کامل خود را در پرونده ویژه این امر ثبت کنند قابل تاکید است که دوستانی مشمول این پیگیری هستند که سهمیه ویژه معلولان را در این آزمون انتخاب کرده باشند در نتیجه لازمه پیگیری ارسال کد محل شغل اختصاص یافته در سهمیه ویژه معلولان است. آقای سعید کریمی با ذکر شرایط خود در مورد استفاده از امکان بازنشستگی پیش از موعد پرسیده اند که ایشان میتوانند از این حق استفاده کنند اما چون معلولیت ثبتی ایشان متوسط است نمیتوانند از سقف سنوات ارفاقی یعنی 6 سال استفاده کنند. فقط مجالی است برای خداحافظی و بدرود تا دیداری دیگر .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *