شناسه خبر: 20129 منتشر شده در مورخ: 1398/11/15 ساعت: 12:00 گروه: اجتماعی  
مبلغ وام‌های دانشجویی افزایش می‌یابد

مبلغ وام‌های دانشجویی افزایش می‌یابد

رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در حال حاضر ۲۲ نوع وام دانشجویی داریم که با یک بازنگری اساسی تعداد وام‌ها کمتر و مبلغ آنها بیشتر می‌شود.

به گزارش ایران سپید وزارت علوم، ناصر مطیعی از استقرار نظام آی. تی خدمات دانشجویی خبر داد و افزود: با ایجاد این سامانه تمام فعالیت‌های مربوط به صندوق رفاه در بستر وب صورت می گیرد و باعث ارائه خدمات بهتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن می شود.

مشاور وزیر علوم اظهار داشت: سند آمایش در حوزه خدمات رفاه دانشجویی در حال آماده سازی است و سامانه‌های مربوط به آن در چهار بخش کشوری، منطقه‌ای، استانی و دانشگاهی ایجاد می‌شود که بر اساس استانداردهای مشخص شده هر دانشگاه می‌تواند طبق ضریب محرومیت و ضریب برخورداری از خدمات این صندوق استفاده کند.

وی با بیان اینکه این روش عدالت را در ارائه خدمات دانشجویی افزایش می دهد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وام‌های دانشجویی باید مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد؛ در حال حاضر ۲۲ نوع وام دانشجویی داریم که با یک بازنگری اساسی تعداد وام‌ها کمتر و مبلغ آن‌ها بیشتر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه‌ای، جدول زمان‌بندی و مبالغ وام‌های دانشجویی نیم‌سال دوم تحصیلی ۹۹ -۹۸ دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

در این بخشنامه تاکید شده است که اولویت پرداخت هر گونه وام و تسهیلات طبق مصوبات آئین نامه صندوق رفاه و تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در سال ۹۸ و ۹۹ با دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *