شناسه خبر: 20097 منتشر شده در مورخ: 1398/11/13 ساعت: 14:51 گروه: بهداشت و سلامت  
پیشنهاد تشکیل وزارت پیشگیری و سلامت روان به رئیس جمهور پیشنهاد تشکیل وزارت پیشگیری و سلامت روان به رئیس جمهور

پیشنهاد تشکیل وزارت پیشگیری و سلامت روان به رئیس جمهور پیشنهاد تشکیل وزارت پیشگیری و سلامت روان به رئیس جمهور

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، گفت: طرح «وزارت پیشگیری و ارتقاء سلامت روان» به زودی تقدیم ریاست جمهوری می شود.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر، محمد حاتمی، در دیدار با روان‌شناسان و مشاوران استان خوزستان، افزود: باید تلاش کنیم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان مرجع اصلی روان‌شناسی و مشاوره در کشور نهادینه نمائیم. بنابراین شورای استانی مسئول و ناظر کل مسائل روان‌شناسی و مشاوره در استان است. در واقع رئیس شورای استانی باید به عنوان مشاور استاندار انتخاب شود و در شورای اجتماعی و اداری استان شرکت کند.

وی ادامه داد: در نظر داریم اختیارات استان‌ها را افزایش دهیم، کمیسیون تلفیق را در صورتی به استان‌ها می‌دهیم که استانداری‌ها مکانی را جهت استقرار شورای استانی در اختیار آنان قرار دهند.

حاتمی گفت: متأسفانه مسئله سلامت روان در کشور متولی واحد ندارد، هدف اصلی وزارت بهداشت درمان است و به پیشگیری چندان اهمیت نمی‌دهد. به طوری که در سال جاری بودجه‌ای برای پیشگیری و سلامت روان به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص نیافته است.

وی افزود: در کتاب ارزش نسبی سلامت، تعرفه روان‌شناسان و مشاوران حذف شده است و از همه مهم‌تر در وزارت بهداشت روان‌شناسان و مشاوران نه تعرفه دارند و نه جایگاه. اگر برای ارتقا سلامت روان سه سطح قائل باشیم، در پیشگیری ثانویه که تشخیص و درمان است، وزارت بهداشت متولی است و سطح سوم که توانبخشی است، سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است. اما سطح اول متولی ندارد، ما طرحی را آماده کرده‌ایم به نام وزارت پیشگیری و ارتقا سلامت روان که به زودی تقدیم ریاست جمهوری خواهیم کرد.

دانشیار دانشگاه خوارزمی گفت: در خصوص تعرفه‌ها شورای مرکزی پیشنهاد خود را به هیأت دولت داده است، اینکه هیأت دولت چه مبلغی را تأیید نماید باید منتظر باشیم. درباره بیمه‌های پایه در قانون برنامه ششم ماده ۱۰۲ بیمه‌های پایه تصویب شده است در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست داده‌ایم این مصوبه اجرایی شود که دکتر لاریجانی هم دستور پیگیری داده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *