شناسه خبر: 20092 منتشر شده در مورخ: 1398/11/13 ساعت: 11:01 گروه: ورزشی  
۱۶۰ معلول قوچانی در بازی‌های بومی و محلی با یکدیگر به رقابت پرداختند

۱۶۰ معلول قوچانی در بازی‌های بومی و محلی با یکدیگر به رقابت پرداختند

رییس اداره بهزیستی قوچان گفت: ۱۶۰ معلول روستایی این شهرستان در قالب طرح ورزش و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولین (CBR) روز شنبه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا ربابه خلیل‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در قالب طرح کشوری به صورت آزمایشی در چند استان اجرا می‌شود که در خراسان رضوی در شهرستان‌های مشهد، چناران، تربت‌حیدریه و قوچان به اجرا درمی‌آید.

وی بابیان اینکه جامعه هدف در این طرح معلولینی هستند که در روستاها سکونت دارند و دسترسی آن‌ها به فعالیت‌های ورزشی کمتر است ادامه داد: برای شرکت هر نفر در این جشنواره ۱۰ میلیون ریال به‌ منظور آماده‌سازی و تهیه وسایل ورزشی اختصاص یافته است.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در رشته‌های تنیس روی میز، دارت، شطرنج، آمادگی جسمانی و ویلچررانی رقابت می‌کنند که نفرات برتر به مسابقات استان اعزام خواهند شد.

خلیل‌آبادی با تأکید بر اینکه بهبود روابط افراد با یکدیگر و ایجاد تحرک و نشاط از دستورالعمل‌های اصلی این مسابقات است افزود: این طرح به دنبال ارتقای سطح کیفی زندگی فردی و اجتماعی افراد معلول است که امیدواریم سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به شرکت معلولان در این جشنواره از روستاهای آلماجق، یزدان‌آباد، جعفرآباد، آب‌شوری، زیدانلو، نیت، شهر کهنه و مزرج اظهار داشت: سه هزار و ۸۰۰ معلول در این شهرستان شناسایی شده‌اند که حدود ۲ هزار نفر آن‌ها معلول روستایی هستند.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *