شناسه خبر: 20083 منتشر شده در مورخ: 1398/11/13 ساعت: 10:39 گروه: دانش و فن آوری  
هدست "مایکروسافت" به نابینایان کمک می‌کند در مکالمات گروهی شرکت کنند

هدست "مایکروسافت" به نابینایان کمک می‌کند در مکالمات گروهی شرکت کنند

محققان "مایکروسافت" نمونه اولیه یک هدست واقعیت افزوده را توسعه دادند که "پروژه توکیو"( Project Tokyo) نام دارد و به افراد دارای اختلالات بینایی کمک می‌کند که در مکالمات گروهی شرکت کنند.

به گزارش ایران سپید "پروژه توکیو" از هدست واقعیت افزوده "هولولنز"(HoloLens) مایکروسافت استفاده می‌کند تا صداهای راهنمای دقیقی را به فرد نابینا ارائه دهد تا در یک گروه افراد مختلفی را که در حال صحبت کردن هستند، شناسایی کند.

همچنین این ویژگی یک صدای راهنمای ویژه هم دارد که زمانی به صدا درمی‌آید که فردی به کاربر دارای هدست نگاه کند. به این ترتیب توجه فرد نابینا جلب می‌شود.

تمامی جلوه‌های صوتی سیستم برای انتقال اطلاعات مربوط به آن مکان مهندسی شده‌اند. زیرا گاهی اوقات شنیدن صدای افرادی که از ما فاصله دارند، سخت است.

در این سیستم، صداهای راهنما برای افرادی که در فاصله نزدیک و دور قرار دارند با هم متفاوت است.

 "پیتر بوشر" مهندس صدای این پروژه که خود نابینا است، اظهار کرد: زمانی‌که من در موقعیتی قرار دارم که بیش از ۲ یا ۳ نفر قرار دارند، برخورد با آنها برایم سخت است. به خصوص زمانی‌ که برخی از این افراد را نشناسم. علت این دشواری هم این است که مردم بیشتر از تماس چشمی و زبان بدن استفاده می‌کنند تا فرد مخاطب خود برای آغاز یک مکالمه را مطلع سازند.

وی ادامه داد، این کار برای یک نابینا بسیار دشوار است.

یکی دیگر از ویژگی‌های هدست که به فرد نابینا کمک می‌کند، این است که باعث می‌شود زاویه سر فرد نابینا با شخصی که با وی در حال صحبت کردن است، تنظیم شود.

این پروژه در سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی‌ که محققان مایکروسافت گروهی از ورزشکاران انگلیس در مسابقات پارالمپیک ریو دو ژانیرو را همراهی کردند، شروع شده است.

این ورزشکاران از سطح بینایی مختلفی برخوردار بودند و تیم تحقیقاتی مایکروسافت چالش‌های پیش روی این افراد در موقعیت‌های مختلف همچون فرودگاه و سایر اماکن عمومی را زیر نظر گرفتند.

"سیسی موریسون" محقق مایکروسافت اظهار کرد، بگذارید برای افراد نابینا چیزی بسازیم.

وی ادامه داد، ما در این پروژه با افراد نابینا همکاری می‌کنیم تا این افراد به ما کمک کنند دنیای آنها را بهتر تصور کنیم.

"Project Tokyo" تنها یک نمونه اولیه است و هیچ برنامه‌ی فوری برای عرضه آن به عموم وجود ندارد./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *