شناسه خبر: 20007 منتشر شده در مورخ: 1398/11/2 ساعت: 10:07 گروه: اجتماعی  
رفع موانع تردد سالمندان و معلولان میبد در شهر جدی گرفته‌ شود

رفع موانع تردد سالمندان و معلولان میبد در شهر جدی گرفته‌ شود

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد گفت: رفع موانع تردد سالمندان و معلولان شهرستان در مکان‌های عمومی در ارتباط با مناسب‌سازی معابر و در پی بازدیدهای میدانی و تذکرهای داده شده به نهادهای ذی ربط باید به جد پیگیری شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا فرزین خادمی در شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان افزود : به دنبال نشست قبلی از داروخانه واقع در خیابان امام بازدید و قرار شد اقداماتی برای مناسب سازی صورت گیرد اما متاسفانه هنوز انجام نشده‌ است.

وی در ادامه به بازدید دوباره همراه با هماهنگی از محل‌های مشخص شده با توجه به صحبت‌های متصدیان داروخانه در نشست اشاره کرد و خواست آنچه در این ارتباط تعیین می شود حتما به مرحله اجرا درآید.

همچنین رییس اداره بهزیستی میبد گفت : بارها در خطبه‌های نماز جمعه به مناسب‌سازی و رفع سد معابر اشاره شد و لازم است  با توجه به فاصله‌ای که در ارتباط با مناسب‌سازی با شهرهای دیگر داریم و همچنین مشکلات معلولان و سالمندان در این ارتباط نسبت به این موضوع اقدام و فرهنگ‌سازی شود.

سید محسن فلاح از  بانک‌ها ، فروشگاه‌های بزرگ ، وسایل نقلیه عمومی و... به عنوان فضاهایی نامبرد که هنوز در آنها مناسب سازی نشده  است، همچنین رفع سد معابر هم جدی گرفته نشده و حتی از موارد مشخص شده قبل نیز بیشتر شده‌ است.

عضو شورای شهر میبد هم گفت : با وجود زخم‌های چندین ساله بر پیکر شهر رفع معایب نیز می‌تواند اقدامی در مسیر مناسب سازی امور برای تسهیل در تردد معلولان و سالمندان باشد.

انسیه فلاح بر توجه به قوانین مناسب سازی در ساخت و سازهای جدید  در شهر تاکید کرد.

در این نشست انجام اقداماتی که در ارتباط با مناسب‌سازی به صورت اساسی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد  بررسی شد ، همچنین مسوولان اداره های  تبلیغات اسلامی ، صنعت و معدن ،  اوقاف ، میراث فرهنگی و ... به بیان اقدامات انجام شده پرداختند و قول مساعد جهت همکاری برای انجام اقدامات مرتبط با مناسب سازی دادند.

۶۰ درصد معابر و اماکن عمومی میبد نیاز به مناسب سازی دارند.

در این نشست آماری از تعداد سالمندان و معلولان شهرستان ارائه نشد، اما بر اساس آمارها حدود ۹ درصد جمعیت شهرستان سالمند هستند و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد هر جامعه ای به نوعی دچار معلولیت هستند. 

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.  

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *