شناسه خبر: 19994 منتشر شده در مورخ: 1398/11/1 ساعت: 10:23 گروه: اجتماعی  
مدارس استثنایی خراسان شمالی مناسب‌سازی می‌شود

مدارس استثنایی خراسان شمالی مناسب‌سازی می‌شود

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: اکنون وضعیت ۵۹ مدرسه استثنایی استان به لحاظ رفت و آمد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، مناسب نیست از این رو انجام اقدامات در این باره، کلید خورده است.

به گزارش ایران سپید علی متقیان اظهار داشت: مدرسه علم و ادب در گلستان شهر بجنورد، به عنوان الگو، برای مناسب سازی انتخاب شده است و بزودی، کارهای مربوط به آن در این مدرسه انجام می شود.

وی افزود: دانش آموزان با معلولیت های مختلف حق دارند تا بتوانند راحت به مکان های مختلف دسترسی داشته باشند.  

وی خاطرنشان کرد: در این مدرسه، محیط های مختلف از جمله سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و نیز ورودی های کلاس ها مناسب سازی و حتی توالت فرنگی برای این دانش آموزان، نصب می شود، ایجاد رمپ، سطح شیبدار مطابق با استاندارد از دیگر اقدامات است.  

متقیان گفت: در وضعیت استاندارد، برآمدگی چهارچوب در ورودی کلاس ها باید حذف شود تا دانش آموز ویلچری راحت و بدون کمک دیگران، به کلاس رفت و آمد کند، علاوه بر آن دسترسی به تخته وایت برد هم باید برای این افراد، مناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه این طرح به مرور در سایر مدارس اجرا می شود اظهار داشت: تاکنون اقدام قابل توجه برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان با معلولیت های مختلف، در مدارس انجام نشده و کارهای اجرا شده، بسیار محدود بوده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: مناسب سازی بدان معنا است که دانش آموز بتواند به تنهایی و بدون کمک دیگران، در کلاس درس حضور یابد، به سرویس بهداشتی و یا آبخوری ها مراجعه کند اما دسترسی به این مکان ها اکنون در مدارس به راحتی برای این دانش آموزان میسر نیست.  

سه هزار و ۳۸۷ دانش آموز زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *