شناسه خبر: 19979 منتشر شده در مورخ: 1398/10/30 ساعت: 10:00 گروه: اجتماعی  
پیک دانش، طرحی برای کم توانان گیلان

پیک دانش، طرحی برای کم توانان گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: پیک دانش طرحی از سوی این اداره کل است که با همکاری بهزیستی استان برای دسترسی آسان کم توانان استان به کتاب اجرایی شده است .

به گزارش ایران سپید پریسا کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیک دانش یکی از طرح های شاخص کتابخانه های عمومی استان گیلان است که امیدواریم تداوم داشته باشد؛ بدین صورت که افراد دارای معلولیت های مختلف و کم توان به واسطه مشکلات تردد در بافت شهری می توانند کتاب و منابع کتابخانه ای مورد نظر خودشان را به کتابدار سفارش داده و بوسیله پیک دانش در درب منزلشان تحویل بگیرند.
وی با بیان اینکه خدمات طرح یادشده رایگان است افزود : امروز کتابخانه های عمومی در کنار رسالت اصلی خود که آگاهی بخشی به جامعه از طریق ارائه کتاب های مناسب به مخاطبان است، به پیشگیری از آسیب های اجتماعی می پردازد.
وی ادامه داد: جامعه تحت پوشش بهزیستی تنها توانخواهان و آسیب دیدگان اجتماعی نیستند و بهزیستی می تواند با معرفی طیف های تحت پوشش خود به کتابخانه های عمومی به توانمندسازی آنان کمک کند.
کرمی با اشاره به امضای تفاهمنامه میان اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل بهزیستی گیلان، ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش بهزیستی، ارائه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اجرای برنامه های آموزشی، مسابقات و جشنواره های فرهنگی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح توانایی معلولان و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی را از جمله برنامه های اجرایی تفاهم نامه مذکور عنوان کرد.
گیلان ۸۲ کتابخانه نهادی، ۱۶ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل با۶۵ هزار عضو دارد .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *